tennan schreef:Heeft ze een maatje dat gaat staan 'waken' als ze slaapt? Sommige paarden voelen zich zonder niet veilig genoeg om te gaan liggen.
Nee alleen maar een shet, wel een hele rustige maar idd geen waker. Of tenminste ik weet niet of hij waakt. Soms staan ze samen naast elkaar op rust te slapen dus zou ze in theorie kunnen gaan liggen.
Ze heeft al op zo veel stallen gestaan. Als ze individueel gestald staat schopt ze heftig naar haar buren als die door de tralies naar haar kijken, laatste stal liep ze in een kudde maar als er dan 1 weggehaald werd raakte ze ook in paniek en als ik haar zelf wilde pakken werd ik verjaagd door een ruin die haar opgeist had, stallen die niet voldoende buiten/frisse lucht of voldoende ruwvoer kunnen bieden. Ik sluit niet uit dat dit het is maar het is ook niet beter op te lossen wat binnen mijn macht ligt. Hier is er 100% volledige rust en een geweldige match met de pony wat ik nog nooit bij haar heb gezien dat ze zo goed met een pony/paard door 1 deur kan. Daarom heb ik ook zo'n enorm schuldgevoel. Elke keer denk is er dan ergens anders een stal waar ze misschien wel gaat liggen.