MyWishMax schreef:Die 1e is een stuk beter in mijn ogen en zou ik wel aandurven hoor. Die is om te beginnen al lager en hoe leger die wordt hoe meer ze naar de grond gaan qua halshouding. En als ze er nu alles uitgooit kan je altijd eerst een net proberen met hele grote mazen zodat ze het er niet allemaal uit kan gooien maar ook niet hoeft te trekken.
Die andere bak uit je vorige post blijven ze altijd hoog moeten eten (en irritant schoonmaken haha maar dat is niet boeiend als het verder de ideale manier zou zijn) vandaar dat wij het grootste gedeelte van zijn ruwvoer altijd op de grond zkjn blijven geven. Die bak werd ook minder fijn voor hem naarmate de hals slechter werd. Wij zijn ook begonnen met de halsproblemeb bij de lingehoeve, alleen onze dierenarts daar ging zijn eigen kliniek beginnen dus zijn met hem meegegaan. Dat was toen de halsexpert bij de lingehoeve en wij waren zo tevreden met hem dat we nu tig jaren later nog steeds met alles naar hem toe gaan, alleen dus andere kliniek tegenwoordig. Maar lingehoeve vond ik sowieso fijn.
En ik snap zeker dat he het liever niet op de grond wil hoor zo'n bak. Neemt idd toch ruimte in, als het nu de beste oplossing is dan moet het, maar ik zou idd ook die 1e proberen. Hopelijk werkt het!
Je had Erik Bergman op de Lingehoeve denk ik. Inderdaad fijne arts.
Ik ga die ruif proberen en als dat niet werkt dan maar op de grond. Bedankt voor het meedenken en advies, zeker omdat je ook ervaring hebt met hals artrose.