Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:maar niet iedereen heeft de capaciteiten of de wens om zelf een paard op te leiden, er zijn ook mensen die heel graag gewoon lekker willen rijden op een braaf en bevestigd paard
Ayasha schreef:Wat de koper vindt bepaalt wel of jouw paard verkocht raakt. Dus diens mening is toch wel van belang.
superpony schreef:Ayasha schreef:Wat de koper vindt bepaalt wel of jouw paard verkocht raakt. Dus diens mening is toch wel van belang.
Dat werkt natuurlijk wel gewoon 2 kanten op.
Als ik iets zou verkopen en ik heb een bepaalde prijs in mn hoofd, hebben kopers die dat niet willen betalen gewoon pech.
Je moet een beetje realistisch zijn, maar dat geldt toch echt voor beide partijen.
imaudy schreef:pateeke schreef:Hmmm, maar als je hem verkoopt moet jij als verkoper die dierenartskosten niet betalen hè? Dus de redenering dat oude pony’s daarom duur zijn, lijkt mij toch niet te kloppen.
Ik zie het inderdaad ook soms, al zijn er dingen waar ik mij meer aan kan storen…
Dan weet je dat de koper de dierenartskosten kan betalen.
Tilmar schreef:Is het ook niet zo dat dierenartsen minder snel meewerken aan inslapen? Vroeger was het heel 'gewoon' dat een paard waar je niet meer mee kon rijden (bv. ernstige hoefkatrol, peesblessures) werd ingeslapen.
We gaan nu veel verder met behandelen, ook omdat het kan. Maar stel je hebt een 6 jarige die geen rijpaard meer wordt en deze is niet geschikt als weidemaatje of coachingpaard. Wat moet je dan doen?
Sabbientje schreef:imaudy schreef:
Dan weet je dat de koper de dierenartskosten kan betalen.
Dat is onzin. Want als de koper net genoeg gespaard heeft om het dier te kopen, hebben ze geen spaarpot meer over voor de DA.
En dat zie je zo vaak dat mensen een paard kopen en daarna geen geld hebben voor een fatsoenlijk zadel of de DA. "Want de aankoop was zo duur"
crow schreef:Volgens mij is een hogere vraagprijs vaak bedoeld om handelaren af te schrikken die vaak oudere paarden goedkoop opkopen en veel duurder verkopen en dan zijn ze vaak ook een paar jaar jonger, gesjoemel met paspoorten.
Vaak als de verkoper ervan overtuigd is dat het een goede koper is met goede bedoelingen (al weet je dat nooit zeker natuurlijk) wordt de prijs wel aangepast.
anjali schreef:@Ayasha: Die met dat oog 1 dag na aankoop, die hadden zeker geen aankoopkeuring laten doen en het paard ging gezond weg? Dan kan het probleem bij hen ontstaan zijn door een ongeval. Triest voor het paard.