Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Little_Gift schreef:Dat ligt niet aan de kliniek hé, dat is gewoon een rapport dat ze voor een ander paard gekregen hebben en gegevens van dit paard op gephotoshopped (bv) hebben of zelfs het hele rapport vervalst maar da's niet de kliniek die dag doet hé
Little_Gift schreef:Dat ligt niet aan de kliniek hé, dat is gewoon een rapport dat ze voor een ander paard gekregen hebben en gegevens van dit paard op gephotoshopped (bv) hebben of zelfs het hele rapport vervalst maar da's niet de kliniek die dag doet hé
Cayenne schreef:Little_Gift schreef:Dat ligt niet aan de kliniek hé, dat is gewoon een rapport dat ze voor een ander paard gekregen hebben en gegevens van dit paard op gephotoshopped (bv) hebben of zelfs het hele rapport vervalst maar da's niet de kliniek die dag doet hé
We weten niet hoe dit is gegaan, dus zo stellig kun je daar niet over zijn.
Het kan ook dat er een dierenarts flink heeft zitten slapen. Niet waarschijnlijk, maar het kan wel.
Levita schreef:Duhelo schreef:Goh, het is natuurlijk ook af te wegen hé.
Als het paard voor jou perfect is, klinisch goed is én goed loopt.
Dan kan je wel herkeuren, kijken welk advies daaruit komt en daarop ook je prijs aanpassen.
Als je die voor een leuke prijs kan kopen en dan dressuurmatig goed traint, zit er een mooie kans in dat het paard hier gewoon geen last van krijgt.
Waarom zou je problemen kopen? Ik zou hem ook laten staan, nu heb je er nog geen band mee en je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Dan toch liever aan een gezond paard?
shaniasofia schreef:Duhelo schreef:Goh, het is natuurlijk ook af te wegen hé.
Als het paard voor jou perfect is, klinisch goed is én goed loopt.
Dan kan je wel herkeuren, kijken welk advies daaruit komt en daarop ook je prijs aanpassen.
Als je die voor een leuke prijs kan kopen en dan dressuurmatig goed traint, zit er een mooie kans in dat het paard hier gewoon geen last van krijgt.
De prijs passen ze niet aan. Vragen 12500
Verwacht dan voor die prijs geen ks…
Duhelo schreef:Voor 12500 zou ik inderdaad ook geen KS verwachten. Met de prijs aangepast denk ik dan in de richting van een 0 minder. 1250-3000 euro zou ik voor een dergelijk paard wel overhebben (als die klinisch ok is en ook hetgene is dat je zoekt.) Onder de 5000 euro keuren de mensen toch niet dus je zou het eigenlijk niet eens weten.
12500 voor een matig gereden PRE met KS is absurd.
Jasmijn159 schreef:Kissing spines is er in veel gradaties. Van de lagere gradaties is bekend dat ze heel vaak geen klinische gevolgen hebben.
En of iets acceptabel is hangt mijns inziens niet alléén van de röntgen af. Als dit paard een goed bespierde, normaal gevormde, correct beweeglijke en niet pijnlijke rug heeft dan kun je je afvragen of een eventuele afwijking op röntgen klinisch relevant is of niet. Helemaal als het paard een duidelijk track record heeft (bijv FEI uitslagen), waaruit blijkt dat hij in de sport goed mee komt en presteert. Een paard meteen in de prullenbak smijten (en de keurende dierenarts er bij) op basis van één foto gaat mij wat kort door de bocht.
shaniasofia schreef:Jasmijn159 schreef:Kissing spines is er in veel gradaties. Van de lagere gradaties is bekend dat ze heel vaak geen klinische gevolgen hebben.
En of iets acceptabel is hangt mijns inziens niet alléén van de röntgen af. Als dit paard een goed bespierde, normaal gevormde, correct beweeglijke en niet pijnlijke rug heeft dan kun je je afvragen of een eventuele afwijking op röntgen klinisch relevant is of niet. Helemaal als het paard een duidelijk track record heeft (bijv FEI uitslagen), waaruit blijkt dat hij in de sport goed mee komt en presteert. Een paard meteen in de prullenbak smijten (en de keurende dierenarts er bij) op basis van één foto gaat mij wat kort door de bocht.
paard heeft een smal kontje en onbespierde rug, liep laatst achter niet rat.
Ania schreef:Hij moet wel erg mooi zijn wil je hem overnemen voor 12500. 8 jaar, niet rad en niet helemaal fijn in verhouding nog.
De KS zegt in deze gradatie weinig, maar helaas heeft hij zich nog niet kunnen bewijzen in de sport.
Maar aangezien er een keuringsrapport van een half jaar bij zit en ze niet willen zakken in prijs denk ik dat ik weet om welke (handels)stal dit gaat. Ze MAKEN GEEN FILMPJES zeker?