Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:En als je een grote veewagen zonder schotten huurt? Een vrachtwagen dus (geen busje). Als hij dan wel valt kan je er nog bij. Onder de schotten niet en lijken mij de verwondingen ernstiger
Hoe ver is de kliniek?
nine1987 schreef:Nee hoor.. Paard met nacrolepsie kan alle kanten uitgaan.. Het is inderdaad veelvoorkomend dat ze voor door de benen zakken, maar achterover komt ook zeker voor.. Zelfs zijwaarts.. Het is maar net waar de spierspanning als eerst afneemt.. (Al is dat laaste wel zeer zelden)
Voorbeeldje van paard dat achterover gaat..
https://m.youtube.com/watch?v=2lgvVZv8G ... gAo7VqN5tD
Sintara schreef:Ja, eerst onder een verband met vetwrap aanleggen, en dan daarboven een andere.[ Afbeelding ]
Hier was het al wel dag 3 ofzo maar dan zie je het idee
Sintara schreef:Nee ik gebruikte helemaal geen leukoplast. Vetwrap is een soort aan zichzelf plakkend verband wat je over wattenrol aanbrengt, maar nooit in rechte cirkels rondom want dat knijpt af.
Ik zou een ervaren persoon om hulp vragen, want afknellend verband is oprecht heel gevaarlijk
Sintara schreef:Ja ik begrijp niet helemaal wat de da van de leukoplast verwacht. Het werkt in mijn ervaring beter om het verband te laten steunen op de hoef, want dan kan het niet omlaag schuiven. Hooguit wat in elkaar zakken
rayoow schreef:Sintara schreef:Nee ik gebruikte helemaal geen leukoplast. Vetwrap is een soort aan zichzelf plakkend verband wat je over wattenrol aanbrengt, maar nooit in rechte cirkels rondom want dat knijpt af.
Ik zou een ervaren persoon om hulp vragen, want afknellend verband is oprecht heel gevaarlijk
Vetwrap zit erop, maar van boven had de veearts leukoplast extra gedaan.
Verband leggen kunnen we, maar hij blijft het naar beneden schuren ect...
Little_Gift schreef:Deze hengst liep samen afgelopen jaar met twee merries als ik je verhaal goed lees?
Hij zou ze dus beide (of op zijn minst één ervan) gedekt kunnen hebben of op zijn minst geprobeerd kunnen hebben?
Als daar iets mis gegaan is, kan dat zomaar de oorzaak van zijn neurologische symptomen zijn (stamp op de verkeerde plek gehad van de merries, gevallen bij het springen op of af de merrie of bij het proberen, etc...).
Ik zou dat zeker ook meenemen in het verhaal!
En de merries laten checken op dracht want als dit genetisch is, wil je geen veulen!
Vind het ook bijzonder... We gooien hengst, ruinen en merries samen want natte weide en blijkbaar geen plek genoeg... Als je een hengst houdt, dan weet je toch dat je plek genoeg moet hebben voor zo'n momenten?
Little_Gift schreef:Je zegt het net zelf: die ene merrie zal zich nooit zomaar laten dekken... Dus als hij het toch probeerde... Dan heb je waarschijnlijk gelijk de oorzaak van je medische problemen te pakken!
En hij heeft het dus al eens geprobeerd... Hoeveel meer moet je nog hebben als bewijs?
Nauwlettend in het oog houden is ook maar relatief hé, het vallen werd ook nu pas opgemerkt ondanks de reeds eerdere wondjes dus een klap of stamp bij een dekking of dekpoging, kan even goed de aandacht ontglipt zijn.