Pony heeft bult op ruggengraat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pony heeft bult op ruggengraat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:52

En wat is je plan van aanpak nu? :)

Rammelbammel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 22:51

DuoPenotti schreef:
En wat is je plan van aanpak nu? :)

Mijn staleigenaar heeft me veel erover uitgelegd. Veel van jullie zullen hier weer commentaar op leveren, maar ik geef Faye lekker de tijd om aan te komen. De bult bleek een stuk minder bespiering te zijn, geen opgekomen wervel of weet ik veel wat. Alsnog hartstikke lief dat iedereen zoveel probeert te helpen. Dus ik gun haar lekker de tijd, en tussendoor train ik licht met haar, zodat ze ook weer wat bespiering op kan bouwen. Dit is wat ik heb besloten en mijn staleigenaar heeft ook gezegd dat dat een goed idee is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 07:43

Op basis van wat heb je nu dan vastgesteld dat de bult alleen maar minder bespiering is en er geen probleem is met de wervels....?
Het klinkt nu dat dat op basis is van dat je het liefste wilt dat dat het is. En dat je je optrekt aan die meningen omdat die het beste uitkomen.

Of heeft er toch gisteren nog een dierenarts of iets naar gekeken...? Staleigenaar is maar 1 van de vele "meningen" natuurlijk. Die kunnen best veel kennis hebben maar zijn over het algemeen geen vervanging voor een dierenarts.

Het lijkt mij prettiger om iets meer zekerheid te hebben maargoed dat ben ik....

Rammelbammel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 08:41

pmarena schreef:
Op basis van wat heb je nu dan vastgesteld dat de bult alleen maar minder bespiering is en er geen probleem is met de wervels....?
Het klinkt nu dat dat op basis is van dat je het liefste wilt dat dat het is. En dat je je optrekt aan die meningen omdat die het beste uitkomen.

Of heeft er toch gisteren nog een dierenarts of iets naar gekeken...? Staleigenaar is maar 1 van de vele "meningen" natuurlijk. Die kunnen best veel kennis hebben maar zijn over het algemeen geen vervanging voor een dierenarts.

Het lijkt mij prettiger om iets meer zekerheid te hebben maargoed dat ben ik....

Ja ik denk er nog ff over. Maar ik hoef ff geen kritiek op mijn keuze want het is nog niet bevestigd en ik kijk nog wel.

Rammelbammel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 08:46

DuoPenotti schreef:
Gelukkig zijn jullie van stal veranderd.
Heel goed!

Op de 3e foto van je vorige topic zie je de bult ook wel.
Maar ze lijkt nu afgevallen en zie je de bult ook beter.

Is dat trage lopen van haar nog verbeterd?

Ik zou de dierenarts eens een bloedonderzoek op tekorten laten doen en meteen even laten kijken waar hij vind dat de bult vandaan komt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 08:49

Maar je bent al zo lang aan het tobben met haar.

Ik zou gewoon even de Da laten komen.
Naar die bult laten kijken en bloed afnemen of er tekorten zijn. Kun je ook gericht bijvoeren zodat ze weer voller word en ook meer energie krijgt.

Zo duur is dat ook niet. Maar je krijgt wel meer duidelijkheid :j

Edit terwijl ik dit schrijf op je laatste bericht quote je mij. Zonder aanvullende tekst

Dus nu zeg ik het dubbel :D

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:24

Ik snap dat je jong bent maar bokt en stal eigenaren zijn geen dierenartsen. Het is het eerlijkste naar je paard toe om een dierenarts te laten komen. Ik heb met mijn eerste paard (die ik nu heb) veel foutjes gemaakt omdat je aan het leren bent, maar bij de minste twijfel laat ik wel altijd een dierenarts komen, omdat ik qua gezondheid niks wil riskeren.

Jij zou het ook fijn vinden toch als er iets met jou is dat je moeder je naar de dokter brengt en niet naar de schooldirecteur luistert?

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 15:37

Bij twijfel, als je al zo lang met haar tobt, dierenarts laten komen.
Wat is daar nou zo moeilijk aan.
Gewoon even bellen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 15:55

De financien wellicht!?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 16:01

Keer naar laten kijken is zo duur niet.
Hoef je nog niet direct naar de kliniek toe.
Dat kan dan eventueel nog als de dierenarts dat aanraad.
Maar weet je toch al wat meer

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:20

Die van mij was ook vaak strak in de lenderen en kreeg ook meer zo'n 'buld'
Het bleek dat de spieren geirriteerd waren en een ontsteking in de regio door 2 wervels die tegen elkaar zaten en al in de fase afbreken en herbouwen waren.
We zijn toen naar de kliniek gegaan, heel onderzoek voor de rug. Met rontgen van hals tot bekken, echo van bekken en die 2 wervels en de knieen. Dat kwam uiteindelijk op 500,-
Als ik eerlijk ben was ik erg verrast in het positieve over de kosten, want we waren wel meer dan 1,5 bezig _/-\o_

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 08:19

Ik rij een paard met ook bij de croupe een werven die omhoog staat. Heeft het dier al vanaf veulen. Heeft er geen last van, rij er gewoon op. Eigenaar heeft een keer een osteo laten komen hier voor. Heeft uiteraard niet geholpen en aangezien er gewoon op gereden kan worden laten we het ook maar zo.
Paard heeft verder niet de andere symptomen die het paard van de ts wel heeft.