Pony mag iets aankomen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 17:53

Ninx schreef:
Hoi ts! Hoe gaat het met jullie pony?

Hoi hoi!

We staan nu 2 weken op de nieuwe stal en hij is echt beter in zijn hum! Wel vindt hij echt alles maar dan ook echt alles heel spannend, dus we geven hem nu alle tijd en heb hem even helemaal uit het werk gehaald. Volgende week gaan we weer terug naar de kliniek voor controle maagscopie en ik hoop dat het er dan goed uitziet natuurlijk!
Poetsen vindt in elk geval alweer een heel stuk prettiger. Ook is hij alweer mooi wat aangekomen. krijgt veel en goed hooi, brok even helemaal vervangen door de oerbalans en ‘s avonds klein beetje fibrebeet.

Afbeelding

Verder denk ik dat hij zelf ook blij is als hij weer wat kan gaan doen, want hij wordt behoorlijk energiek zeg maar.

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 18:02

Ninx schreef:

Overigens heb ik hier geen weide, maar wel elke dag 6-8 uur buiten in de paddock met lekker hooi en vers water. :—)
Maar we gaan we grazen met wandelen op het terrein

Afbeelding

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 11:15

Ninx schreef:

Hoi hoi!!

Nou we zijn verhuisd naar een andere stal. Hier is geen weide maar wel elke dag 6-8 uur buiten met voldoende ruwvoer en drinken op de paddock.
Hij is zeker minder sjagrijnig, en de medicatie slaat denken we ook aan. Hij is ook wat bijgekomen op zijn lijf. We merken nu dat hij zich een beetje begint te vervelen, wat zich uit in drukkigheid en enthousiasme aan de hand. Wel vind hij ook hier alles heel spannend, maar alles is nieuw dus dat is begrijpelijk.
Ik heb hem even helemaal uit het werk gehaald, ivm de zweren én verhuizen.
Dus nu doet hij het goed op alleen hooi en balancer. Ben alweer gestopt met de fibrebeet want het ging ineens wel heel hard
Volgende week weer terug naar de kliniek voor de controle scopie.

Art_Ificious

Re: Pony mag iets aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:33

Je reageert 3x op dezelfde vraag?
Is dat echt nodig?

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 14:05

Art_Ificious schreef:
Is dat echt nodig?

Vind je het nodig zo te reageren?
Hij bleef gisteren steeds hangen en heb ik opnieuw getypt en verstuurd. Zou met alle liefde wat verwijderen maar dat gaat niet.

Fijne dag nog en geniet wat meer van de zon.

Annemarievzr

Re: Pony mag iets aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:19

Goed bezig met je mooie pony. Als je weer aan het werk gaat met hem is het belangrijk dat hij niet met een lege maag gaat werken zodat het maagzuur niet kan opspatten. Maar als hij lekker de hele dag hooi knabbelt is dat niet zo'n probleem. succes!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:49

Art_Ificious schreef:
Is dat echt nodig?

Niet zoveel azijn drinken hoor

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:51

Wat een ontzettend leuk nieuws ts!
Dat klinkt allemaal enorm fijn.
Nu hij lekkerder in zijn vel zit kun je zelf ook meer genieten denk ik?
Goed dat je nu een beetje terugschroeft met dat bijvoeren, met gras straks kan het opeens hard gaan.
Zo op de foto ziet hij er in ieder geval super uit!

Geniet van elkaar en een hele mooie zomer gewenst!

Veluwse80 schreef:
Ninx schreef:

Hoi hoi!

We staan nu 2 weken op de nieuwe stal en hij is echt beter in zijn hum! Wel vindt hij echt alles maar dan ook echt alles heel spannend, dus we geven hem nu alle tijd en heb hem even helemaal uit het werk gehaald. Volgende week gaan we weer terug naar de kliniek voor controle maagscopie en ik hoop dat het er dan goed uitziet natuurlijk!
Poetsen vindt in elk geval alweer een heel stuk prettiger. Ook is hij alweer mooi wat aangekomen. krijgt veel en goed hooi, brok even helemaal vervangen door de oerbalans en ‘s avonds klein beetje fibrebeet.

[ Afbeelding ]

Verder denk ik dat hij zelf ook blij is als hij weer wat kan gaan doen, want hij wordt behoorlijk energiek zeg maar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:17

Veluwse80 schreef:
Ninx schreef:

Overigens heb ik hier geen weide, maar wel elke dag 6-8 uur buiten in de paddock met lekker hooi en vers water. :—)

[ Afbeelding ]

Let even op de graasplek, zie veel eikenblad liggen. Dus ws niet de fijnste plek om te grazen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:41

c_alsemgeest schreef:
Veluwse80 schreef:

[ Afbeelding ]

Let even op de graasplek, zie veel eikenblad liggen. Dus ws niet de fijnste plek om te grazen.

Want?