Kwaliteit van leven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Kwaliteit van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:37

Een veearts laat zo een pony echt niet rondlopen tot 6 februari. Als ik bel voor zo een geval, komen ze dezelfde dag of er is goed telefonisch overleg en ze leggen iets klaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:40

superpony schreef:
Een veearts laat zo een pony echt niet rondlopen tot 6 februari. Als ik bel voor zo een geval, komen ze dezelfde dag of er is goed telefonisch overleg en ze leggen iets klaar.

Nou dat vind ik idd ook vreemd. Het kan idd druk zijn, maar voor spoed (paard met pijn = spoed vaak) zijn ze er binnen no time. En 2 stalgenoten gaan komende week naar beiden een andere (drukke) kliniek en konden voor uitgebreid onderzoek en consultatie na een week, max. 1.5 week terecht (voor een niet spoedgeval) - 2 grote klinieken dus. Dus echt weken wachten kan ik mij ook niet echt voorstellen.

Cehor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:42

Het zou misschien ook kunnen zijn dat het hier erger klinkt dan het in de werkelijkheid is, en dat ze daarom is geschrokken van alle reacties over inslapen.

Er zijn genoeg paarden met astma die soms wel wat moeite hebben met ademen maar verder nog een goed leven leiden. Ik heb er zelf ook een. Als ze 24/7 staat te pompen dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar het is lastig om te zeggen als je het paard niet kent. Maar goed, icm alle andere klachten klinkt het wel duidelijk.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:49

Heel eerlijk ? Zolang ze nog blij en vrolijk is, laat haar nog even genieten. Als ze haar hoofd laat hangen is het klaar. Je verhaal klinkt heel dramatisch, het is ook vreselijk allemaal, maar je zegt zelf dat ze gelukkig is. Schade of niet, zolang ze nog gelukkig is haar bij je houden. En ja, ik spreek uit ervaring.

Valerie_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:44

HellHounds schreef:
ziezoziezo22 schreef:
Het is jammer dat je verder totaal geen informatie wil geven

Want hoe kunnen mensen dan mee denken of het genoeg is,want voor het zelfde kunje nog genoeg dingen verbeteren maar misschien is alles al perfect en dan denk ik ook het is genoeg

Stel jij voert inderdaad nog hooi dan en hij is allergisch vd schimmels in het hooi dan is het heel logisch dat hij benauwd wordt.
En dan is je omgeving dus niet stofvrij en zul je een andere plek voor je paard moeten zoeken als ze geen ander voer willen aanbieden en jij hem beter qua benauwdheid wil krijgen.
Maar kan ook ook prima restschade zijn(als je hem nu geen droog hooi voert) maar het nu gissen voor iedereen omdat je niks verder verteld over je management

Er is niks te veranderen aan het management, het is stofvrij, ze staat 24/7 buiten. Het hooi kan ik niks mee doen. Andere plek word hem ook niet & het is niet alleen haar astma wat hier het probleem is. Als je d'r astma weg denkt heeft ze ook d'r hoeven en d'r uveitis.

Haar longen is permanente schade, ik kan niet meer voor haar astma doen dan wat ik nu al doe.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Heb je echt al een scopie van de longen laten doen in een kliniek?
Ik zou gewoon meteen met die pony naar een kliniek rijden… weet je ineens zat zij ervan vinden.

Valerie_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:06

Pony is ondertussen al ingeslapen zag ik passeren op social media ;(

MarliesV

Re: Kwaliteit van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:41

Geen idee of TS meeleest, inslapen kan in mijn ogen nooit te vroeg, maar wel vaak te laat.

Verdrietig, sterkte!