Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polar schreef:Ik had dit topic achteraf misschien beter niet kunnen openen, omdat ik zelf ook wel weet dat er geen genezing mogelijk is of oplossing bestaat.
Maar ik vergelijk haar waarschijnlijk teveel met mijn andere paard die echt zware neurologische symptomen had en daarbij is zij ontzettend mild.
Polar schreef:Zoals gezegd, aan Gabapentine kan ik niet komen.
Polar schreef:Dat is inderdaad een beetje wat ik lastig vind om in te schatten.
Ze zit momenteel in een minder goede periode, waardoor ik me dat inderdaad ook afvraag.
Maar zelfs op dagen als vandaag zie ik haar wel gewoon ontspannen en met de rest mee doen.
Ik kan gewoon heel moeilijk inschatten hoeveel plezier zij zelf in het leven heeft.
Polar schreef:Nee, dat is voor haar.
En ja, ik ken alle uitspraken over dat paarden geen besef hebben van tijd of later, maar ik gun het haar om haar leven zo af te sluiten.
_San87_ schreef:Is het dan wel eerlijk haar door te laten lopen met duidelijk pijn, waar geen pijnstiller voor voorgeschreven wordt?
MyWishMax schreef:Dit vind ik ook.En ja, een laatste zomer doe je misschien voor jezelf, maar als dat comfortabel kan dan is het paard niet de dupe, denk ik. Pas als het niet comfortabel kan wordt dat anders.
Polar schreef:Kinke: Misschien, maar ik heb deze beslissing ondertussen 6 keer moeten maken en de enige keer dat ik te laat was, was het niet eens mijn fout.
Dus ik vertrouw op mijn gevoel en op mijn ervaring en alles in mijn schreeuwt dat het nu gewoon te vroeg is en dat ze, ondanks dat ze op dit moment in een slechtere periode zit, nog steeds genoeg van het leven geniet.
Ik begrijp jullie reacties, maar ik zie haar in het echt.
Maar ik heb ondertussen wel het besef dat ik de hoop los moet laten dat ze nog 10 jaar zal leven en dat we haar niet nog zo'n winter aan moeten doen, zelfs als ze in de zomer weer 'opknapt'.