Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vera_pino schreef:Theoretisch gezien snap ik dat er niks bewezen is en dat het als je er goed over nadenkt meer voor nodig is om therapie producten te laten werken. Het is voor mij dus wel een raadsel omdat ik qua wetenschap de werking niet echt kan bewijzen.
Maar in de praktijk heb ik wel hele positieve ervaringen en ja ik vergelijk dus wel degelijk met andere producten zonder therapiewerking.
Mijn schimmel sprong na het ophebben van de Bucas Recuptex deken ineens heel los door het lijf, was niet behandeld gemasseerd etc. Deed ik de deken niet op van te voren was hij weer strakker in zijn rug.
Ik heb zelf de onderbroek van Back on Track gehad en dat hielp mij heel goed bij mijn slijmbeursontsteking in mijn heup, ik merkte wel echt verschil. Hij was een stuk warmer als mijn andere ondergoed.
Een van mijn paarden had een peesblessure en die moest ik bandageren. Maar ze bleef de banaan houden. Toen ik 2 jaar later ging werken met de recuptex beschermers verdween de banaan ineens terwijl er voor de rest niks veranderde aan het management en training.
Ik heb ook de ionic beschermers van LeMieux de pasvorm is heel erg mooi maar ik merk wel degelijk dat deze warmer worden dan de reguliere beschermer of die van Kentucky recuptex maar dit verschilt wel weer per paard.
Bij de onderdekens van Rambo ionic merke ik ook meer lossigheid in het lijf tov de gewonen onderdekens van dezelfde grams dikte.
De Cartagofirtech dekjes heb ik 1 om mee te logeren en ook daar zie ik meer ontspannen rugspieren tov een normaal dekje onder de singel.
Het Fenwick masker werkt ook heel goed om een heftig paard meer rust en ontspanning te bezorgen (deze zie ik meer zoals mensen ook rustig kunnen worden door een capuchon of verzwaringsdeken)
Sinds kort heb ik van Kramer een paar keramische sokken en ik heb met die sokken echt geen koude tenen meer maar met alle andere sokken eindigt mijn kleine teen aan het einde van de dag in een donkerpaarse kleur,
Dus wetenschappelijk niet bewezen maar in de praktijk zijn er gewoon genoeg dingen die echt wel anders werken dan niet therapeutische producten en waar dat in zit maakt dan onder aan de streep niet uit. Het werkt dus waarom niet?
ikke schreef:vera_pino schreef:.
Magneten doen wel degelijk iets, ook zonder "externe energie". Houdt er een spijker bij, moet je opletten wat er gebeurt....
Velen hebben weinig idee meer bij een beeldbuis in een TV maar als je daar een gewone magneet voor houdt, is je beeld om zeep en je TV kapot. Daar zijn dan wel weer trucs voor om het te repareren (jaren een kleuren-TV gehad die op die manier een blikseminslag overleeft bleek te hebben) maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.
Hetzelfde met cassettebandjes en floppydisks. Leg er een magneet op, einde verhaal voor de info die erop stond.
Elisa2 schreef:https://www.equinto.nl/c-5483725/de-wer ... s_0yXudkf4
In dit artikel staat 4 bronnen voor de bewezen wetenschappelijke werking van Welltex in de BOT producten.
Het is inderdaad wel fijn dat als er met de term wetenschappelijk gestrooid wordt dat er ook daadwerkelijk bronnen bij staan.
xLoki schreef:Elisa2 schreef:https://www.equinto.nl/c-5483725/de-wer ... s_0yXudkf4
In dit artikel staat 4 bronnen voor de bewezen wetenschappelijke werking van Welltex in de BOT producten.
Het is inderdaad wel fijn dat als er met de term wetenschappelijk gestrooid wordt dat er ook daadwerkelijk bronnen bij staan.
De Welltex zelf is niet wetenschappelijk bewezen, dat is bedacht door de bedenker van BOT en nooit onderzocht op effectiviteit. De methode waar het op gebaseerd is, FIR (far infrared radiation) is wel onderzocht. Alleen is FIR niet hetzelfde als keramisch textiel. In een van de bronnen op je website lees ik dat er enkele in vivo studies zijn gedaan met o.a. knaagdieren die in een kooi volledig beplakt met keramisch poeder zitten. De rest van de studies is allemaal in laboratoria gedaan op celniveau, dus de klinische relevantie (hoe dat dan werkt als je textiel met FIR aantrekt en blootstelt aan de elementen buiten een lab) daarvan is onbekend. Dat heeft imo dus weinig te maken met keramisch textiel op een paardenrug, waarbij we niet eens weten hoeveel keramisch textiel verwerkt is in de deken. Tel daarbij op dat een paard een isolerende vacht heeft, en het dus sowieso anders zal werken dan op de blote mensenhuid.
Het proefschrift naar locomotie met gebruik van BOT producten neem ik niet zo serieus, dat onderzoek is zo beroerd opgesteld dat de bias er vanaf druipt.hij heeft geen conflicts of interest benoemd, en ook niet wie z’n onderzoek financierde, dus die conclusie kan ik dan zelf wel trekken.
En interessant weetje: de auteur van dat onderzoek heeft nu zelf een handeltje in, jawel… ‘wetenschappelijk bewezen’ keramisch textiel.