paard maakt proppen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:24

Eefke85 schreef:
Citaat:
Hoe kan die gebitsverzorger van jou de wolfskiezen trekken als hij niet mag verdoven? Of laat hij de klant dan dubbel betalen door een veearts in te schakelen voor de verdovingen?

Zonder verdoving trekken helaas...
Op aanraden van een stalgenootje hebben we een keer een gebitsverzorger bij de paarden gehad en bij mijn jongste heeft hij zonder verdoving de wolfskiesjes getrokken. Pony had daarna een trauma.
Die beul heb ik nooit meer laten komen, heb nu gewoon de dierenarts die met verdoving electrisch vijlt. Gaat rustig en zonder drama. Veel beter voor de paarden.

Daar was ik al bang voor.

Als ze zonder verdoving en sedatie de wolfskiezen trekken, dat vind ik mishandeling.

Hier ook enkel paardenartsen met tandartsopleiding, die elektrisch werken.

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 11:11

lies schreef:
Rocamor schreef:
Fijn dat het opgelost is en ik vind het mooi dat je zo open staat voor andere meningen dan die van jezelf.

:+

Meid, doe lekker wat je wil. Maar kom niet vragen om advies dan, als je niet ‘naar bokkers wilt luisteren’..

Ik heb ook niet een topic geopend om advies te vragen of ik naar een tandarts moet die elektrisch of niet elekektrisch werkt maar om te vragen of ik nog een paar dagen het kon afwachten tot ik de tandarts bel of gelijk moest bellen en dat probleem is inmiddels opgelost maar daarom vind ik het wel een beetje raar dat jij zegt dat ik niet naar jullie wil luisteren maar ik heb ook helemaal niet gevraagd wat julie van mijn tandarts vinden alleen of ik nog even kon wachten of niet snap je

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 11:19

Pallatin schreef:
TS blij dat het nu goed gaat maar ook ik heb geen bijster goede ervaring met gebitverzorgers oftewel mensen die dus geen vee-arts zij en elektrisch werken/ sederen. Eerste jaar had ik zo iemand laten komen voor m’n toen 4 jarige. Alles was goed volgens die man. Poosje later maakte paard opeens proppen en at amper. Met spoed een paardentandarts laten komen. Probleem was wond in het tandvlees (waarschijnlijk door een tak of stokje) maar toen al onbehandelde haken. Dat heeft hij dus gewoon niet behandeld of gezien. Ook bleek m’n paard 4 onderontwikkelde kiezen te hebben. Daar heeft die eerste prutser nooit wat over gezegd, waarschijnlijk omdat ie dat niet kon zien. Sindsdien laat ik elk jaar de paardentandarts komen. En nee, leuk vindt ie t niet nee….maand terug vond ik een stuk kies in z’n voerbak. Lang verhaal kort, mijn paard is een paar weken terug op de kliniek geopereerd aan die gebroken kies. Het was niet eens de achterste kies maar om goed achterin z’n mond te kijken hebben ze met een mini camera moeten kijken. Dus het is echt kul dat een paard goed behandeld kan worden zonder die sedatie; de mond gaat niet genoeg open. En bang, tja, ik ben heel benieuwd als m’n mijn vee-arts binnenkort moet komen enten. Ik denk dat dat heel lastig gaat worden, laat staan het volgende controle bezoekje van de tandarts. Maar zonder die diagnose was het wachten geweest op een ernstig ziek paard.

Ik weet zeker dat dat bij mijn tandarts niet zal gebeuren want hij kijkt echt gewoon overal in de mond en hij behandeld ook paarden met ernstige gebitsproblemen en die mensen die waren heel tevreden over hem

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 11:21

Eefke85 schreef:
Citaat:
Hoe kan die gebitsverzorger van jou de wolfskiezen trekken als hij niet mag verdoven? Of laat hij de klant dan dubbel betalen door een veearts in te schakelen voor de verdovingen?

Op aanraden van een stalgenootje hebben we een keer een gebitsverzorger bij de paarden gehad en bij mijn jongste heeft hij zonder verdoving de wolfskiesjes getrokken. Pony had daarna een trauma.
Die beul heb ik nooit meer laten komen, heb nu gewoon de dierenarts die met verdoving electrisch vijlt. Gaat rustig en zonder drama. Veel beter voor de paarden.[/quoute/]
Hij verdooft het dan gewoon hoor.
En ik heb ook een keer voor dit paard uit dit topic een da langs laten komen of zijn tanden te doen en die verdoofde hem maar ik vond haar nog ruwer te werk gaan dan de tandarts die nu komt hoor.

Amado

Re: paard maakt proppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:32

Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar is paard lief inmiddels behandeld en is het probleem verholpen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:50

Ik snap zeker wel dat het advies voor verdoofd elektrisch gegeven wordt, maar ik vind wel dat sommigen wel heel dramatisch doen. :o

Mijn paard heeft heel lang een gebitsverzorger gehad en toen ik voor de eerste keer de tandarts liet komen, gaf die nog complimenten over het gebit.

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 12:22

Amado schreef:
Wellicht heb ik eroverheen gelezen, maar is paard lief inmiddels behandeld en is het probleem verholpen?

Hij had 2 kiezen los en daardoor maakte hij proppen maar die zijn er na 1 dag dat ik dit topic aan heb gemaakt vanzelf uitgegaan en maakt hij geen proppen meer

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 12:22

Gini schreef:
Ik snap zeker wel dat het advies voor verdoofd elektrisch gegeven wordt, maar ik vind wel dat sommigen wel heel dramatisch doen. :o

Mijn paard heeft heel lang een gebitsverzorger gehad en toen ik voor de eerste keer de tandarts liet komen, gaf die nog complimenten over het gebit.

Ik snap het ook maar ik vind het niet eerlijk als iemand zegt dat ik niet naar hun wil luisteren als ik advies vraag maar dat heb ik helemaal niet gedaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:03

PeanutGuapa schreef:
Eefke85 schreef:
Die beul heb ik nooit meer laten komen, heb nu gewoon de dierenarts die met verdoving electrisch vijlt. Gaat rustig en zonder drama. Veel beter voor de paarden.

Hij verdooft het dan gewoon hoor.
En ik heb ook een keer voor dit paard uit dit topic een da langs laten komen of zijn tanden te doen en die verdoofde hem maar ik vond haar nog ruwer te werk gaan dan de tandarts die nu komt hoor.

Nogmaals: dat doet en mag hij NIET. Hij mag er een DA voor laten komen of de klant de eigen DA voor laten komen maar hij mag niet ZELF verdoven.

Ik begrijp dat je nog jong bent, maar dit is dus gewoon de wet en hij mag dus echt niet zelf verdoven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:28

PeanutGuapa schreef:
Amado schreef:

Hij had 2 kiezen los en daardoor maakte hij proppen maar die zijn er na 1 dag dat ik dit topic aan heb gemaakt vanzelf uitgegaan en maakt hij geen proppen meer

Fijn dat hij geen proppen meer maakt. Maar 2 losse kiezen die eruit vallen? Dat vind ik wel bijzonder... Zou er alsnog wel een TA bij laten komen. Hoe oud is je paard?

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 20:16

Ik bedoelde dat hij het niet zonder verdoving zal doen maar ik bedoelde niet dat hij zal verdoven.
Hij is 3 en volop aan het wisselen dus dat lijkt mij niet zo raar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:53

PeanutGuapa schreef:
Ik bedoelde dat hij het niet zonder verdoving zal doen maar ik bedoelde niet dat hij zal verdoven.

Nee als hij zo jong is niet nee :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:57

PeanutGuapa schreef:
Pallatin schreef:
TS blij dat het nu goed gaat maar ook ik heb geen bijster goede ervaring met gebitverzorgers oftewel mensen die dus geen vee-arts zij en elektrisch werken/ sederen. Eerste jaar had ik zo iemand laten komen voor m’n toen 4 jarige. Alles was goed volgens die man. Poosje later maakte paard opeens proppen en at amper. Met spoed een paardentandarts laten komen. Probleem was wond in het tandvlees (waarschijnlijk door een tak of stokje) maar toen al onbehandelde haken. Dat heeft hij dus gewoon niet behandeld of gezien. Ook bleek m’n paard 4 onderontwikkelde kiezen te hebben. Daar heeft die eerste prutser nooit wat over gezegd, waarschijnlijk omdat ie dat niet kon zien. Sindsdien laat ik elk jaar de paardentandarts komen. En nee, leuk vindt ie t niet nee….maand terug vond ik een stuk kies in z’n voerbak. Lang verhaal kort, mijn paard is een paar weken terug op de kliniek geopereerd aan die gebroken kies. Het was niet eens de achterste kies maar om goed achterin z’n mond te kijken hebben ze met een mini camera moeten kijken. Dus het is echt kul dat een paard goed behandeld kan worden zonder die sedatie; de mond gaat niet genoeg open. En bang, tja, ik ben heel benieuwd als m’n mijn vee-arts binnenkort moet komen enten. Ik denk dat dat heel lastig gaat worden, laat staan het volgende controle bezoekje van de tandarts. Maar zonder die diagnose was het wachten geweest op een ernstig ziek paard.

Ik weet zeker dat dat bij mijn tandarts niet zal gebeurenwant hij kijkt echt gewoon overal in de mond en hij behandeld ook paarden met ernstige gebitsproblemen en die mensen die waren heel tevreden over hem

Het enige wat je zeker weet is dat je niets zeker weet…paarden met ernstige gebitsproblemen hebben vaak pijn en moeten al helemaal gesedeerd worden om iets te kunnen/mogen doen. Ben benieuwd wat voor ernstige problemen dat dan waren….

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 22:02

Tancreda4 schreef:
PeanutGuapa schreef:

Nee als hij zo jong is niet nee :)

Ik schrok al een beetje ;)

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 22:06

PeanutGuapa schreef:
Pallatin schreef:

Ik weet zeker dat dat bij mijn tandarts niet zal gebeurenwant hij kijkt echt gewoon overal in de mond en hij behandeld ook paarden met ernstige gebitsproblemen en die mensen die waren heel tevreden over hem

Het enige wat je zeker weet is dat je niets zeker weet…paarden met ernstige gebitsproblemen hebben vaak pijn en moeten al helemaal gesedeerd worden om iets te kunnen/mogen doen. Ben benieuwd wat voor ernstige problemen dat dan waren….[/quote]
Sorry ik moet toegeven dat ik heb gelogen over dat hij paarden met ernstige gebitsproblemen heeft behandeld want dat weet ik niet zeker maar hij is niet zomaar een of andere slechte paardentandarts

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:12

Ik vind het netjes van je dat je dat iig toegeeft. Ik hoop in ieder geval dat je wat je in dit topic hebt gelezen in je achterhoofd houdt in de toekomst en je niet blind staart op de ‘kunde’ van deze meneer en je je gezond verstand gebruikt ;)

PeanutGuapa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 22:16

Oke bedankt ook iedereen voor dat ze hun mening hebben gegeven en ik zal zeker mijn verstand gebruiken dat doe ik zelfs al!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:59

Een gebitsverzorger mag geen kiezen of tanden trekken. (Al zullen er zat zijn die het toch doen..) Bij wet is geregeld dat dit alleen door een dierenarts mag.