Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
For_Que schreef:Hutcherson schreef:Zit de eerste rib niet geblokkeerd? Heeft het paard wel eens een flinke klap op schouderblad/borst gehad of over de kop gegaan?
Ik heb er een paar keer per jaar een ostheopaat bij
(Jeroen Duenk en Marit Brandsema en Sandra Vetter) en die hebben er niks van gemerkt.. die vonden het allemaal een los paard en hadden geen opmerkingen over haar hals en ribben
Er zijn ook foto,s gemaakt in het SMDC van de voorste ribben en dat zag er normaal uit…
Elisa2 schreef:Wat een nare diagnose TS! Het is wel gunstig dat je paard eigenlijk weinig pijn heeft laten zien/ vrolijk is.
Ik hoop dat het inspuiten helpt en wellicht is ze aan het compenseren geweest waardoor ze last heeft gekregen van de voorbenen.
Hannanas schreef:Wat een rotnieuws en wat vervelend dat ze toch weer kreupeler loopt.
Mag ik vragen hoe jij longeert?
Ik vind dat het advies voor revalidatie wel altijd nog erg karig is bij dierenartsen. Vraag me nu namelijk af of het inspuiten helemaal niet geholpen heeft of dat puur het longeren je paard weer in de bekende compensatie bevestigd heeft en dan bereik je niks.
Het is allemaal zeer ingewikkeld maar ik zou je paard niet meteen afschrijven. Wellicht is het een idee om contact op te nemen met een revalidatie deskundige? Denk bijv aan Astrid Hoppenbrouwer.
Ik ben sowieso geen fan van paarden met blessures en scheefheden en stabilisatie problemen te longeren. Je hebt te weinig invloed op de balans. Ook gaat men dan vaak laten draven en dergelijke en wordt er niets getraind aan de blessure zelf behalve beweging gegeven. Bijv jouw paard met een hals probleem moet gewoon altijd de neus eruit houden ivm dat de dierenarts zag dat het step effect bij c6 groter werd bij flexie van de hals. Ik denk dat als je aan de hand gaat trainen, in stap, je veel meer succes gaat hebben. Je kunt dan veel meer focussen op stabilisatie spieren aanspreken, hals lang houden (neus eruit en niet lager dan boeg), buikspieren aanspannen (paar passen is al genoeg, en met der tijd gaat het makkelijker en langer), evenwicht op alle pootjes verdelen en ga zo maar door.
Heb je foto’s van hoe je paard er nu uit ziet?
For_Que schreef:Hannanas schreef:Wat een rotnieuws en wat vervelend dat ze toch weer kreupeler loopt.
Mag ik vragen hoe jij longeert?
Ik vind dat het advies voor revalidatie wel altijd nog erg karig is bij dierenartsen. Vraag me nu namelijk af of het inspuiten helemaal niet geholpen heeft of dat puur het longeren je paard weer in de bekende compensatie bevestigd heeft en dan bereik je niks.
Het is allemaal zeer ingewikkeld maar ik zou je paard niet meteen afschrijven. Wellicht is het een idee om contact op te nemen met een revalidatie deskundige? Denk bijv aan Astrid Hoppenbrouwer.
Ik ben sowieso geen fan van paarden met blessures en scheefheden en stabilisatie problemen te longeren. Je hebt te weinig invloed op de balans. Ook gaat men dan vaak laten draven en dergelijke en wordt er niets getraind aan de blessure zelf behalve beweging gegeven. Bijv jouw paard met een hals probleem moet gewoon altijd de neus eruit houden ivm dat de dierenarts zag dat het step effect bij c6 groter werd bij flexie van de hals. Ik denk dat als je aan de hand gaat trainen, in stap, je veel meer succes gaat hebben. Je kunt dan veel meer focussen op stabilisatie spieren aanspreken, hals lang houden (neus eruit en niet lager dan boeg), buikspieren aanspannen (paar passen is al genoeg, en met der tijd gaat het makkelijker en langer), evenwicht op alle pootjes verdelen en ga zo maar door.
Heb je foto’s van hoe je paard er nu uit ziet?
Ik heb haar zowieso met de neus eruit gereden en op lengte in horizontaal evenwicht zeg maar… het longeren heb ik met een hoofdstel in gedaan verder niet bijgezet of iets.. aangezien ze al 3 maanden alleen aan de hand is gestapt was ze de eerste keren met longeren wel iets fris
Ik probeer haar in vierkantjes te longeren, ik heb een boek van Mireille den Hoed en probeer wat ik daar heb gelezen in de praktijk te brengen met longeren
Ik dacht dat Astrid Hoppenbrouwers is gestopt per 1 Jan?
Ik snap je uitleg idd maar ga volgende week terug naar de kliniek, ik longeer niet meer omdat ik vind dat een kreupel paard niet beter wordt van longeren denk aan het vasthouden in het lijf en compenseren
Ik heb niet echt een foto van nu die zou ik moeten maken, bespiering is inmiddels wel wat weg op de bovenlijn
Elisa2 schreef:Paard ziet er wel goed uit, ik begrijp de kosten/ baten analyse maar al te goed en als er eigenlijk toch weinig tot geen kans op herstel is. Het is ook niet goed als ze kreupeler wordt van het longeren, dan zou ik daar ook mee stoppen ja. Ik ben wel benieuwd wat de kliniek nu zegt.