Babootje schreef:floortjeRein schreef:Hi Bokkers, ik heb hem 7 dagen een zandkur gegeven, tot en met afgelopen vrijdag. Zijn mest is afwisselend nogsteeds veelste nat. Er zitten wat drollen met vorm tussen, maar afwisselend ook nog diarree. Ook merk ik dat hij veel meer drinkt dan normaal, gelukkig ook maar want ik wil niet dat hij uitdroogt, maar het valt me wel op! Wat kan ik naast een zandkuur nog meer doen?
Je paard staat nu ongeveer een maand met mestklachten. Met de zandtest blijkt je paard zand in de darmen te hebben. En de zandkuur heeft niet afdoende geholpen.
Op de vraag het niet eens tijd wordt om naar de veearts reageer je niet en je blijft zoeken naar andere voeropties.
Maar dat is wel een vraag uit je OP. Waarom wil je niet naar de veearts?
floortjeRein schreef:Snap ik! ik heb de DA wel gebeld, maar omdat zijn mest afwisselde diarree en dan weer redelijk goed is en hij verder fit is, vond de medewerkster aan de telefoon het prima om het even aan te kijken. Maar ik wil hem graag wel helpen in de tussentijd, want ondanks dat hij niet mega diarree heeft, vind ik zijn mest wel te nat en moet dat toch ergens vandaan komen
Maar nu is hij al bijna een maand niet goed. Dat is heel lang om even aan te kijken. En de medewerkster aan de telefoon is natuurlijk niet de veearts.
Zand en wormen zijn nog steeds heel goede verdachten en dat wil je niet te lang laten duren.