Euthanasie paard, wat kost het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:49

Begin dit jaar een paardje moeten laten inslapen, was €400. Geen onderzoek en gewoon op een doordeweekse dag en geplande afspraak. Vond het ook duur, paardje ervoor was 4 jaar eerder ingeslapen en vele malen goedkoper maar die da is helaas met pensioen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:01

Sterkte :(:)

Ik heb half april dit jaar op zondagochtend op een schappelijke tijd de veearts gebeld. Dat er geen spoed was, maar ik heel sterk het idee had dat dat het ineens wel zou kunnen worden voor onze 30+ D-pony. Of ze die dag in zouden willen komen slapen. Geen haast, start maar rustig op, maar wel graag binnen nu en een paar uur.

Ik geloof dat hij hooguit 2 uur later kwam om Mareentje in te laten slapen. Heb net even de factuur er bij gezocht: 271 euro. Ik vind het meer dan zat maarja ben vooral blij dat het snel kon en er geen akelige spoed-situatie is ontstaan voor mijn gouwe ouwetje :(:)

Visite 108 euro.
Euthanasie 163 euro.

Ik heb er bij gezegd van ik weet niet wat de opties zijn maar graag het beste spul gebruiken zodat het zo rustig mogelijk gaat. Niet iets weglaten ofzo, wat je wel eens hoort waardoor ze gaan vechten :(:)

Was aan huis, Rendac heb ik zelf geregeld.

Afbeelding

:+:

Alja

Re: Euthanasie paard, wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:11

Mijn paard is in febr ingeslapen op de kliniek.
Was incl van alles voor nog geen 250 euro

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:17

Ik heb het moeten opzoeken, want ik wist het ook niet meer uit mijn hoofd.

Ik heb mijn paard vorig jaar acuut op een dinsdag in jan. op de wei moeten laten inslapen, en heb bij thuiskomst meteen Rendac geregeld. Geen spoedophaling. En: België!
De eigenaar van de stal/wei heeft mijn paard gratis verplaatst naderhand, voor Rendac kwam.

Dierenarts: 222,95 euro.
Rendac: 170,01 euro.

Totaal: 392,96

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:34

In april dit jaar hebben we onze fries in moeten laten slapen, een visite thuis en een paar dagen daarna het inslapen op de kliniek met rendac was 430.-.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:43

Die van mij is op dinsdag overdag op de kliniek ingeslapen. €399,01.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:43

Ik heb even de factuur opgezocht van drie jaar geleden. Dat was op zondagavond. Kostte toen 225 euro alles bij elkaar

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:00

Ik heb in april onze 2 Shetlanders laten inslapen. Een geplande afspraak op stal. In totaal 311,45 kwijt exclusief Rendac kosten.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:13

In 2021 betaalde ik voor de rendac €50,36. Thuis ophalen van mijn haflinger.
En voor het euthaniseren thuis €322,16

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:46

Wat een verschil in prijzen ook zeg 8)7 Ik hoop voorlopig niet weer te hoeven, kost een half paard erbij man... ;(

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 12:12

Ja, dat valt mij ook op, al die verschillende prijzen. Ik heb vanochtend de kliniek gebeld (Honselersdijk) en ik word morgen teruggebeld. De betreffende DA is niet aanwezig.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:25

Ik vraag me ook af of het verschil puur zit in hoeveel winst de DA erop maakt/faciliteiten (zachte inslaapbox oid) of methode zit.

Als het bij de dure netter en vriendelijker verloopt is daar natuurlijk wat voor te zeggen. Als de 150 en 500 precies hetzelfde doen vind ik dat echt onfatsoenlijk van het dure segment.

Hier is gebruik gemaakt van detogesic, ketamidor, diazedor en euthasol. Ingeslapen in zo'n rubber beklede inslaapbox. Dure segment. Opgehaald door de rendac, niet individueel via kliniek geregeld. B pony.
Laatst bijgewerkt door mooney op 30-10-24 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:30

Allereerst sterkte met het verlies van je paard.
M.b.t. de kosten: zit het individueel ophalen er bij in?
Want dat loopt natuurlijk wel in de papieren.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:34

Individueel ophalen was 5 jaar geleden al 500 euro (echt alleen het ophalen), dus denk dat het al snel duidelijk is met de bedragen die genoemd worden dat dat er niet ook nog bij zit. Maar ik heb het voor de volledigheid er even bij gezet.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:46

StableDoor schreef:
Vind ik een normale prijs. Euthasol is vrij duur en zeker de Rendac afvoer kost erg veel tegenwoordig, je moet ook betalen per kg. Ben zelf gezelschapsdieren DA en een euthanasie van een grote hond plus afvoer kost ook al gauw meer dan €200, een paard dus nog een stuk meer natuurlijk. Sterkte met het verlies!

Edit: rendac kosten zitten er natuurlijk niet bij als je niet op de kliniek inslaapt, even niet aan gedacht omdat die van mij wel op de kliniek is ingeslapen. Nog steeds geen raar bedrag vind ik voor een weekend. Euth van mijn paard op de kliniek incl. afvoer was €440 (excl. de echo etc die eraan vooraf ging).

Rendac hanteerd geen kilo prijs, onze dochter heeft enkele maanden geleden 1 van haar paarden moeten laten inslapen. De kosten van Rendac waren €65,-

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:50

windsor14 schreef:
StableDoor schreef:
Vind ik een normale prijs. Euthasol is vrij duur en zeker de Rendac afvoer kost erg veel tegenwoordig, je moet ook betalen per kg. Ben zelf gezelschapsdieren DA en een euthanasie van een grote hond plus afvoer kost ook al gauw meer dan €200, een paard dus nog een stuk meer natuurlijk. Sterkte met het verlies!

Edit: rendac kosten zitten er natuurlijk niet bij als je niet op de kliniek inslaapt, even niet aan gedacht omdat die van mij wel op de kliniek is ingeslapen. Nog steeds geen raar bedrag vind ik voor een weekend. Euth van mijn paard op de kliniek incl. afvoer was €440 (excl. de echo etc die eraan vooraf ging).

Rendac hanteerd geen kilo prijs, onze dochter heeft enkele maanden geleden 1 van haar paarden moeten laten inslapen. De kosten van Rendac waren €65,-

Dat heb ik ook ontdekt in dit topic inmiddels. Bij gezelschapsdieren gaat het per gewichtsklasse en de paardenarts in Bodegraven vertelde mij dat het bij paarden ook zo was, maar dat blijkt dus enkel verschil pony vs paard te zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:53

Omdat het weekend is krijg je echt vaak veel toeslag erop.

Hier D pony in laten slapen 3 jaar geleden OP de kliniek.
185 euro

Ik vond dat heel weinig, zeker als je dat vergelijkt met een kat/hond in laten slapen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:56

Ik heb vorige week vrijdagavond mijn D-pony in moeten laten slapen i.v.m. koliek.
Iets voor 17:00 uur dierenarts gebeld dus ik denk wel spoed, maar weet niet of er avond of weekend tarief is gerekend). Dierenarts is eerst gekomen met darmontspanner, parrafine en een sedatie, uurtje later alsnog in laten slapen. Rekening (moet hem nog krijgen) is bijna € 800,-
Ik schrok hier wel van ja...

Rendac is apart gefactureerd door Rendac zelf (individueel ophalen omdat ze bij mensen thuis stond, en ik wilde haar niet het hele weekend laten liggen, + aan straat leggen was daar wel een ding) € 563,-

Rendac wist ik op voorhand, maar de rekening van de dierenarts deed mij wel even een hartverzakking bezorgen ;(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:02

ChefsSpecial schreef:
Ik heb vorige week vrijdagavond mijn D-pony in moeten laten slapen i.v.m. koliek.
Iets voor 17:00 uur dierenarts gebeld dus ik denk wel spoed, maar weet niet of er avond of weekend tarief is gerekend). Dierenarts is eerst gekomen met darmontspanner, parrafine en een sedatie, uurtje later alsnog in laten slapen. Rekening (moet hem nog krijgen) is bijna € 800,-

Rendac is apart gefactureerd door Rendac zelf (individueel ophalen omdat ze bij mensen thuis stond, en ik wilde haar niet het hele weekend laten liggen, + aan straat leggen was daar wel een ding) € 563,-

Rendac wist ik op voorhand, maar de rekening van de dierenarts deed mij wel even een hartverzakking bezorgen ;(

Inderdaad pittige rekening voelt echt duur.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:02

Wat een prijzen zeg! En wat een verschillen…
Sterkte TS. Ik zou wel even bellen met de kliniek voor opheldering.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:05

Zonnetje81 schreef:
ChefsSpecial schreef:

Inderdaad pittige rekening voelt echt duur.

Ik ga de rekening ook zeker wel even uitpluizen als ik hem ontvangen heb. Heb allemaal het idee dat ze zowel spoed, als avond- en/of weekend tarief hebben gerekend, maar dat lijkt me niet zo netjes heel eerlijk gezegd. Al weet ik niet of je daar echt iets aan doet...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:12

Bij ons op de kliniek gebeurt het in een aparte ruimte met wanden die bekleed zijn waar het paard tussen komt te staan, na het eerste roesje zakt deze heel rustig naar de grond alsof je paard in de stal ook zo zou gaan liggen, daarna volgen de laatste 2 injecties.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:15

kimmie1 schreef:
Eatshay schreef:
Lekkere marge pakt je kliniek ook op het ophalen foor Rendac, Nathe
Tamelijk schofterig.

Dat is niet helemaal terecht. Paard wordt waarschijnlijk ook verplaats van de inslaapruimte naar ergens anders op het terrein waar dier de volgende dag opgehaald wordt. (althans dat gebeurd op mijn vaste kliniek zo) Daar wordt ook manschap voor gebruikt en er moet materiaal aanwezig zijn om dit te kunnen doen, dat moet je allemaal mee berekenen...

Inderdaad, plus wat administratieve kosten omdat ze Rendac regelen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:42

Afbeelding

Heb even de rekening opgezocht
Ging hier om een shet van 84cm. Daar op de kliniek dus achter gelaten.
Hun betalen amper wat aan de rendac dierenarts zal erf nummer hebben
Was een doordeweekse dag we hadden toen heeeeeel veel sneeuw.
Dit is een praktijk die over het algemeen sowieso niet super duur is

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:31

meggiemeg schreef:
Bij ons op de kliniek gebeurt het in een aparte ruimte met wanden die bekleed zijn waar het paard tussen komt te staan, na het eerste roesje zakt deze heel rustig naar de grond alsof je paard in de stal ook zo zou gaan liggen, daarna volgen de laatste 2 injecties.

Wat mooi, als het zo kan..