Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StableDoor schreef:Vind ik een normale prijs. Euthasol is vrij duur en zeker de Rendac afvoer kost erg veel tegenwoordig, je moet ook betalen per kg. Ben zelf gezelschapsdieren DA en een euthanasie van een grote hond plus afvoer kost ook al gauw meer dan €200, een paard dus nog een stuk meer natuurlijk. Sterkte met het verlies!
Edit: rendac kosten zitten er natuurlijk niet bij als je niet op de kliniek inslaapt, even niet aan gedacht omdat die van mij wel op de kliniek is ingeslapen. Nog steeds geen raar bedrag vind ik voor een weekend. Euth van mijn paard op de kliniek incl. afvoer was €440 (excl. de echo etc die eraan vooraf ging).
windsor14 schreef:StableDoor schreef:Vind ik een normale prijs. Euthasol is vrij duur en zeker de Rendac afvoer kost erg veel tegenwoordig, je moet ook betalen per kg. Ben zelf gezelschapsdieren DA en een euthanasie van een grote hond plus afvoer kost ook al gauw meer dan €200, een paard dus nog een stuk meer natuurlijk. Sterkte met het verlies!
Edit: rendac kosten zitten er natuurlijk niet bij als je niet op de kliniek inslaapt, even niet aan gedacht omdat die van mij wel op de kliniek is ingeslapen. Nog steeds geen raar bedrag vind ik voor een weekend. Euth van mijn paard op de kliniek incl. afvoer was €440 (excl. de echo etc die eraan vooraf ging).
Rendac hanteerd geen kilo prijs, onze dochter heeft enkele maanden geleden 1 van haar paarden moeten laten inslapen. De kosten van Rendac waren €65,-
ChefsSpecial schreef:Ik heb vorige week vrijdagavond mijn D-pony in moeten laten slapen i.v.m. koliek.
Iets voor 17:00 uur dierenarts gebeld dus ik denk wel spoed, maar weet niet of er avond of weekend tarief is gerekend). Dierenarts is eerst gekomen met darmontspanner, parrafine en een sedatie, uurtje later alsnog in laten slapen. Rekening (moet hem nog krijgen) is bijna € 800,-
Ik schrok hier wel van ja...
Rendac is apart gefactureerd door Rendac zelf (individueel ophalen omdat ze bij mensen thuis stond, en ik wilde haar niet het hele weekend laten liggen, + aan straat leggen was daar wel een ding) € 563,-
Rendac wist ik op voorhand, maar de rekening van de dierenarts deed mij wel even een hartverzakking bezorgen
Zonnetje81 schreef:ChefsSpecial schreef:Ik heb vorige week vrijdagavond mijn D-pony in moeten laten slapen i.v.m. koliek.
Iets voor 17:00 uur dierenarts gebeld dus ik denk wel spoed, maar weet niet of er avond of weekend tarief is gerekend). Dierenarts is eerst gekomen met darmontspanner, parrafine en een sedatie, uurtje later alsnog in laten slapen. Rekening (moet hem nog krijgen) is bijna € 800,-
Ik schrok hier wel van ja...
Rendac is apart gefactureerd door Rendac zelf (individueel ophalen omdat ze bij mensen thuis stond, en ik wilde haar niet het hele weekend laten liggen, + aan straat leggen was daar wel een ding) € 563,-
Rendac wist ik op voorhand, maar de rekening van de dierenarts deed mij wel even een hartverzakking bezorgen
Inderdaad pittige rekening voelt echt duur.
kimmie1 schreef:Eatshay schreef:Lekkere marge pakt je kliniek ook op het ophalen foor Rendac, Nathe
Tamelijk schofterig.
Dat is niet helemaal terecht. Paard wordt waarschijnlijk ook verplaats van de inslaapruimte naar ergens anders op het terrein waar dier de volgende dag opgehaald wordt. (althans dat gebeurd op mijn vaste kliniek zo) Daar wordt ook manschap voor gebruikt en er moet materiaal aanwezig zijn om dit te kunnen doen, dat moet je allemaal mee berekenen...
meggiemeg schreef:Bij ons op de kliniek gebeurt het in een aparte ruimte met wanden die bekleed zijn waar het paard tussen komt te staan, na het eerste roesje zakt deze heel rustig naar de grond alsof je paard in de stal ook zo zou gaan liggen, daarna volgen de laatste 2 injecties.