Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Caily schreef:Bij een veulen is mest onderzoek niet! Ik herhaal niet!! Betrouwbaar! Want spoelwormen vind je lang niet altijd na 1 mestonderzoek, en bloedwormen geven juist schade als ze zich inkapselen, en dus niet eruit komen. Geen idee welke kliniek je bent geweest, maar ik schrik er best van dat ze niet ontwormen. Kan wel bedenken waarom (gezondheid van de populatie boven die van het individu) . Je veulen is slechts 1 keer tegen spoelwormen ontwormd (zijn die toen ook gevonden??) en nog nooit tegen bloedwormen. Dat is echt schrikbarend risicovol.
Sentir schreef:Ik heb even een ontworming aangevraagd tegen bloedwormen en een ontwormingschema.
Ik zat verkeerd de horseminth heeft de alleen de spoelwormen niet het andere (die ivermectine) ik moet eens nagaan wat ze de eerste keer gekregen heeft.
Momenteel staat ze terug op de weide, volgende week 2de enting dan hoop ik dat ze de andere ontworming meenemen.
0000 schreef:Kan je die niet eerder ophalen misschien? Enten en ontwormen tegelijk bij een veulen waar je al wat gezondheidsproblemen mee ondervind zou niet mijn eerste keuze zijn. Maar als ze echt koliek krijgt door de wormen is het ook even de vraag of het volgende week niet te laat gaat zijn. Goed ontwormen van een veulen (en de moeder trouwens), op tijd en met de juiste middelen is echt van levensbelang.