Help! Hoe redt ik deze pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Help! Hoe redt ik deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:28

Spannend.....wel een super kans voor dit beestje :j

Maar kan me ook goed voorstellen dat zo'n mevrouw en dochter, die blijkbaar niet zo thuis zijn in de paarden, zoiets kunnen hebben van ho even dit voelt niet goed. Pony weg, we krijgen er niks voor en nu wordt er ook nog gevraagd of wij geld mee geven.

Hopelijk lukt het om te vertalen zeg maar. Dat het echt een goed aanbod is / enige realistische kans voor de pony als ze zelf de huisvesting & zorg niet aan kunnen passen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:33

Ja eens hoor pmarena. Zou ik ook heel goed kunnen begrijpen. Zodra er meer duidelijk is, zal de dierenarts ook meteen gebeld worden voor foto’s + bloedonderzoek (ppid) aan huis. Is toevallig net geweest voor mijn ruin, dus die kosteninschatting kon ik zo van de factuur overnemen :+
We gaan het zien. Voor mij geen man overboord als ze anders besluiten. Als het maar ten goede is van de pony. Dat is het allerbelangrijkste.

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 20:49

De eigenaar heeft al zo goed als akkoord gegeven, ik zal het morgen nog even dubbel extra vragen en hopen dat de dochter zich er niet mee bemoeide tot vrijdag _-:(

Ongelooflijk voor zo een pony dat ze op deze manier nog een kans krijgt op goede zorg. <3

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:07

Wat een geweldig verhaal als dit gaat lukken en voor jullie allemaal een dikke pluim. Zou toch super zijn als het dier zo toch nog een kans krijgt.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 21:33

@Daihyo geweldig! +:)+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:37

Oh, wat zou het geweldig voor haar zijn als ze terecht komt bij Daihyo. Een beter huisje kan ze zich echt niet wensen, geloof ik. Als er iemand hart voor haar paarden heeft, is zij het wel.

Ik duim heel hard mee!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 00:09

Ik duim ook hard mee voor deze pony! Wat super lief van jou Daihyo dat jij deze pony een kans wil geven, hopelijk gaat het lukken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 02:50

Wat erg dit…
Ik heb een cushingpony 1x bevangen hier maar draafde nog op het zachte, niemand dacht aan bevangen eerder rug.
Maar dat pilletje, en een greenguard en gras gaat met nacht op stal goed.
Maar mij is gezegd nooit verkopen, nooit.
Hij ziet er perfect uit en super bloedwaardes.
Maar laat het managen los en de hel breekt los voor hem.

Mijn dierenarts heeft zelfs toen het met mij zeer slecht ging toezegging gegeven op inslapen.
Om hem lijden te besparen omdat hij met medicatie, supplementen en dekens etc toch wel duurder is.
En meerdere dierenartsen, 3 zeggen geen cushingpony te zien.
Als ze er zijn en ik vraag hoe ze de cushing vinden gaan kijken ze me aan en is het:
Deze? Cushing? Echt?
Nou dan is het wel extreem goed onder controle, maar er is echt gezegd hij gaat ten onder zonder de juiste zorg.

Ik zou hoe oliebol ik het voor deze shet vind niet aangaan na de stress die ik om mijne gehad heb om hem zo te krijgen.
Heel wat tranen om gelaten of ik het goed genoeg deed hoor en zorgen.
En bang toen ik uitviel voor bevangenheid.
Vergeet niet dat ook jij wat kunt gaan mankeren en het moet loslaten aan een ander.
En heb je dan die backup?
Ik heb die na heel veel zorgen gevonden maar vraag niet hoe ellendig ik me voelde en hoe bang ik was dat hij bevangen zou raken.

Ik zou het niet doen hoe erg ook, het aanbod wat staat voor overname na onderzoek, is echt een gouden kans.
De speld in de hooiberg.
Ik hoop mee en gun de pony het beste, wat de keus ook gaat zijn.

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:42

Pony staat sinds gister weer bij mijn buurvrouw.

Daihyo is zojuist met mij op bezoek gegaan bij mijn buurvrouw,heel lief gesprek, en daihyo heeft het allemaal zo goed uitgelegd en laten zie hoe het bij haar gaat. De buurvrouw zelf zag het volgens mij wel zitten, maar ze wil het eerst met de kinderen overleggen dit weekend,omdat ze haar misschien toch willen houden.

Ik had gehoopt dat daihyo haar zsm mocht meenemen maar helaas.
Ik hoop dat ze het redt bij de buurvrouw aankomende tijd, ik vond haar vergeleken met bij mij al slechter uit zien.

Ik heb echt een brok in mijn keel.. zo een kans krijgt zo een pony nooit meer, maar ik kan nu echt niks meer voor haar doen. De eigenaar belt mij als ze iets besloten hebben.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:53

Freddydeshet schreef:
Pony staat sinds gister weer bij mijn buurvrouw.

Daihyo is zojuist met mij op bezoek gegaan bij mijn buurvrouw,heel lief gesprek, en daihyo heeft het allemaal zo goed uitgelegd en laten zie hoe het bij haar gaat. De buurvrouw zelf zag het volgens mij wel zitten, maar ze wil het eerst met de kinderen overleggen dit weekend,omdat ze haar misschien toch willen houden.

Ik had gehoopt dat daihyo haar zsm mocht meenemen maar helaas.
Ik hoop dat ze het redt bij de buurvrouw aankomende tijd, ik vond haar vergeleken met bij mij al slechter uit zien.

Ik heb echt een brok in mijn keel.. zo een kans krijgt zo een pony nooit meer, maar ik kan nu echt niks meer voor haar doen. De eigenaar belt mij als ze iets besloten hebben.

Wat rot zeg. Heeft de pony nu weer dat hele stuk zelf moeten lopen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:07

Wat een leuke pony <3
Ik snap de zorgen. Pony zag er wel goed uit verder op wat overgewicht na. Ik snap ook wel dat de kinderen van mevrouw nog willen overleggen. Ik heb het adres van mijn plekje gegeven, zodat ze zelf kunnen gaan kijken als ze dat willen. Ze kunnen er zo langs rijden. Het is nog geen 10 minuten met de auto, dus dichtbij om af en toe nog eens langs te gaan. Ze heeft nog pijnstilling en staat op een afgezet stukje. De buurman komt hopelijk nog een lager draadje spannen zodat ze ook geen graskantjes kan snaaien.
Het is zoals het is. Pushen gaat niet helpen, ze moeten er zelf uitkomen. Het was in ieder geval een goed gesprek en mevrouw zag het zelf volgens mij wel zitten. Dus hopelijk kan zij er met haar dochters uit komen. We gaan het zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:32

Staat ze nu wel weer vol op het gras of hebben jullie dat nog kunnen voorkomen.....?

En zien jullie een realistische mogelijkheid dat ze "thuis" een passende plek kunnen realiseren voor het diertje? Het ziet er wel uit als een leuk beestje.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:37

Jullie zijn beide top bokkers. TS met de zorg toen voor haar Fred en van Daihyo haar topic over haar PP kan ik altijd zo van genieten.
Hopelijk wordt dit een "happy end" voor de pony.

Hoefbevangenheid is ook wel iets lastig te begrijpen voor niet paarden mensen (tenminste, dat idee heb ik altijd) en vooral ook hoe ontzettend pijnlijk het kan zijn. Misschien is het lastig te bevatten voor de dochters dat jullie geen kul verhaal ophangen maar echt het beste voor hebben.
Van de oudere mevrouw begrijp ik het wel. Andere manier van denken, ponytje van haar man.. Lastige keuze voor haar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:40

Pmarena: Nee er is een grasloos stuk afgezet. Wel modderige stukjes, maar dat is voor de voeten nu prima. Ze krijgt ook weer een half zakje bute als het goed is.

Op zich is er grond zat. Een zandpaddock zou daar prima passen voor de schuilstal. Maar dan blijft de pony nog steeds alleen staan en de zorgen voor de oudere dame. Het kan, maar echt wenselijk is dat ook niet.

Nyaleti: ja dat is ook zo en begrijp ik ook wel goed. Uiteindelijk moeten zij zelf beslissen. Het aanbod ligt er, het kan allemaal. Maar als ze niet willen houdt het op.

Het is een hele lastige situatie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:42

@Daihyo : betreft de onderzoeken: je weet natuurlijk al dat de pony HB is en meerdere keren geweest is, er zal dus wel al kanteling aanwezig zijn. Je kan ook opteren om pony gewoon op het HB beleid te zetten zonder verdere onderzoeken. Het een bepaalde periode tijd te geven en als het daarna niet lukt, dan ev verder kijken of inslapen.

Ik weet niet of het veel nut heeft om zware kosten te maken voor een pony waarvan je al weet wat die heeft. Enige dat de foto's nuttig zouden zijn is als je invasiever wil bekappen en goed moet weten waar het hoefbeen zit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:47

Ik zou zelf wel willen weten of en hoever er een kanteling is. Als er al 10 graden kanteling is, is er bij een volgende bevangenheid niet veel marge meer, zeg maar. Is het maar een paar graden, dan heb je gewoon letterlijk en figuurlijk meer ruimte.
Het is ook wat vervelend als er komende winter of zo toch weer een relapse is en de enige optie is dan echt inslapen. Dan kan je er vermoedelijk wel vergif op innemen dat je de kinderen van de mevrouw op je dak krijgt :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:53

Ibbel schreef:
Ik zou zelf wel willen weten of en hoever er een kanteling is. Als er al 10 graden kanteling is, is er bij een volgende bevangenheid niet veel marge meer, zeg maar. Is het maar een paar graden, dan heb je gewoon letterlijk en figuurlijk meer ruimte.
Het is ook wat vervelend als er komende winter of zo toch weer een relapse is en de enige optie is dan echt inslapen. Dan kan je er vermoedelijk wel vergif op innemen dat je de kinderen van de mevrouw op je dak krijgt :=

Ja en ik wil het zo zuiver mogelijk houden. Gewoon weten wat de status van de pony is. Ppid en kanteling van het hoefbeen in dit geval. Verder zag ze er goed uit, dus ik verwacht verder geen problemen behalve wat achterstallig onderhoud (gebit bijvoorbeeld). Maar dat vind ik niet zo spannend.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:00

Een beetje smid wil toch ook graag foto's zien voordat hij de hoef bekapt? Ik zou ook de schade binnenin willen weten. Zit er een hoedenrand op, brokkelt die af of niet? Is er voldoende zool?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:24

Wat een lief aanbod van jou Daihyo. Ik duim mee voor deze pony!

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:47

Stille meelezer! Ik hoop ook zo dat dit leuke snoepje een fijne paarden toekomst krijgt en dit dus niet tegenhouden wordt door emotionele keuzes.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:55

Wat een geweldig aanbod, ik hoop oprecht dat de buurvrouw en kinderen zover zijn om de pony los te laten, begrijpelijk moeilijk, maar niet ten kosten van het dier.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:15

Oh mijn duimen draaien hier! Tegen zo'n aanbod kun je gewoon geen nee zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 16:19

Hopelijk zien de kinderen in dat met moeder op leeftijd het een geweldig aanbod is als iemand de pony over wil nemen. En al helemaal een pony die zorg nodig heeft.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:15

Ik duim ook mee voor een happy end! Al klinkt die dochter echt heel onwetend over pony's...

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:31

Ik duim mee, super aanbod!