Wat een verschil , paard was opgegeven.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:40

ik heb een prachtige uitleg gekregen over de lecher antenne. Kijk eens naar een ouderwetse buizenradio. Je hebt een paar draaiknoppen en als je daaraan draait, krijg je ineens muziek. Heb je dit ooit begrepen? ik niet. Alleen dat dit op bepaalde frequenties gaat. Zo werkt de lecherantenne ook ongeveer. En mijn paard, die niet sceptisch was, heeft er vijf jaar langer door geleefd, paardwaardig en zelfs nog als gelukkig paard voor de wagen gelopen.
Zal zeker niet in alle gevallen helpen, maar bij mijn paard was de reguliere DA duidelijk. Laat maar euthaniseren. Door een bezoek aan Laarakkers heeft ze toch vijf jaar langer mogen leven. En nog voor de duidelijkheid, de mensen die daar lopen zijn ook reguliere DA (geweest).

BigOne

Re: Wat een verschil , paard was opgegeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:44

Wanneer de reguliere da een dier opgeeft dan is er niets op tegen om holistisch te gaan proberen, niet geschoten altijd mis .
Maar wel in het achterhoofd houden dat je meestal alleen de succesverhalen hoort.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:24

BigOne schreef:
Wanneer de reguliere da een dier opgeeft dan is er niets op tegen om holistisch te gaan proberen, niet geschoten altijd mis .
Maar wel in het achterhoofd houden dat je meestal alleen de succesverhalen hoort.

Geldt dat niet voor alles?

Bovendien kun je ook met je dier prima een holistisch arts bezoeken wanneer deze niet afgeschreven is natuurlijk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:49

Ik heb zelf ervaren dat je heel lang last kunt hebben als 'gevoel' blijft dat je een dier te vroeg hebt laten inslapen.(Op advies)
Zolang een dier niet onnodig lijdt, kan ik mij goed voorstellen dat je een alternatieve optie probeert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:14

Ninx schreef:
BigOne schreef:

Bovendien kun je ook met je dier prima een holistisch arts bezoeken wanneer deze niet afgeschreven is natuurlijk.

Persoonlijk niet tegen alternatieve geneeswijzen maar wat mij betreft wel wanneer regulier er niet meer uitkomt of samen. Daar staat de reguliere da vaak niet voor open( of huisarts )En natuurlijk is iedereen daar vrij in.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:43

Ninx schreef:
BigOne schreef:

Klopt. Geldt andersom ook. Genoeg reguliere onderzoeken bij paarden gehad bij reguliere artsen gehad die er ook naast zaten. Maar op 1 of andere manier vinden we dat vaak minder erg ofzo. Dat is wel raar.
Dit, terwijl beide heel goed complementair aan elkaar kunnen zijn. Ik weet van artsen die open staan voor samenwerking, maar er zijn er ook genoeg die dat niets vinden. Dat is vind ik wel jammer.

In het geval van bv Lyme vind ik dat heel duidelijk zo. Lyme kan bv steeds wisselende symptomen geven. Ook in gewrichten, dat zich dan uit in kreupelheden. Dan gaat de reguliere arts eerst kreupelheidsonderzoek doen en obv uitsluiting symptomen uitsluiten. Eer dat je dan aan bloedonderzoek toe bent ben je al een aantal onderzoeken (en tijd) verder. En bloedonderzoek geeft dus ook niet altijd uitsluitsel bij Lyme. Vooral als de Lymeinfectie al een aantal jaren geleden heeft plaatsgevonden.
Een diagnose stelling met de lecherantenne is dan sneller bij de oorzaak van al die soms verschillende symptomen. En zo zijn er meer ziekten waarbij je met die vorm van diagnostiek sneller bij de oorzaak bent. Dat kan je dus ook veel regulier zoeken schelen.
Mijn keuze voor Laarakkers is meestal bij vermoedelijke interne problematiek. Voor belastingskreupelheden ga ik in eerste instantie naar de reguliere arts.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:20

Elisa2 schreef:
Misschien denkt ze dat iemand die altijd anti alles wat alternatief is is dat wel weet. ;-)

Laarakkes heeft wel vaker paarden kunnen helpen die regulier afgeschreven waren. Niet in alle gevallen natuurlijk maar ik zou zo'n kans ook aangrijpen.

Altijd anti alles wat alternatief is? Verklaar je nader? Je hebt blijkbaar geen Lecher antenne nodig om een conclusie te trekken over wat ik wel of niet denk of vind . Hoezo " altijd anti alles wat alternatief is? " Hoe kom je daarbij?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:43

Rizette schreef:
Elisa2 schreef:
Misschien denkt ze dat iemand die altijd anti alles wat alternatief is is dat wel weet. ;-)

Laarakkes heeft wel vaker paarden kunnen helpen die regulier afgeschreven waren. Niet in alle gevallen natuurlijk maar ik zou zo'n kans ook aangrijpen.

Altijd anti alles wat alternatief is? Verklaar je nader? Je hebt blijkbaar geen Lecher antenne nodig om een conclusie te trekken over wat ik wel of niet denk of vind . Hoezo " altijd anti alles wat alternatief is? " Hoe kom je daarbij?

Misschien is het handig dat per pb uit te spreken? Dan kan TS gewoon genieten van het topic over haar paard dat zich beter voelt :-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:50

Vanwege eerdere reacties van jou in topics waar alternatief besproken wordt Rizette. Tenzij ik me vergis en je verwar met iemand anders, in dat geval excuses.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:32

Het enige waar wat ik echt niet helemaal kan plaatsen is de zadelafdruk op de na foto?
Verder, fijn als het voor je werkt!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:43

Je hebt gelijk Ninx.
Wijze woorden ik laat mij verleiden tot reageren op irreële reacties die over de schutting gegooid worden en verder toch niet beantwoord. Ik ga daar mee stoppen, dat helpt dit topic niet vooruit en het wordt er zeker niet gezelliger van.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:30

Holistisch is niet de equivalent voor alternatief. En alternatief klinkt alsof het kwakzalverij betreft maar is in veel gevallen (chiropractie, osteopathie en acupunctuur) gebaseerd op anatomie die echt al 100 jaar bekend is. Is geen kwestie van in geloven etc, maar gewoon wat iedere idioot kan leren en voelen.
Holistisch betekend dat iemand kijkt naar het dier als geheel, anatomie, bloedvaten, neurologie, fysiologie, osteologie, biomechanica, psyche, etc.
Ik heb site van eric laarakker gelezen (kende hem niet) en opzich klinkt het heel prima. Dierenarts die zijn nieuwsgierigheid de kans heeft gegeven en verder is gaan kijken dan eilandjeszorg en medicijnen zoals dat nu bekend voorop wordt uitgeoefend in de huidige reguliere medische wereld. Iets waar ik, als paramedicus voor humaan en therapeut voor dieren, echt geen voorstander voor ben.
Echter toen ik las over het doormeten met antennes etc haakte ik toch wat af. Je hebt holistisch en zweverig. Antennes en bloedzuigers en guasha enzo zitten voor mij wel in de laatste categorie, maar weet je, het is niet pijnlijk voor het dier. Als de eigenaar bereid is het te proberen en het te betalen. Why not? Zou ik ook doen wss.

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 18:01

Ach de meting van vandaag ( met cm .. geen antennes ) liet zien dat de grootste gezwellen weer een cm of meer zijn geslonken deze week ..
Dus iets gaat er goed
De grootste was 10,5 doorsnee vorige week .. die in zijn oksel ..
Nu 9

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:54

india schreef:
Ach de meting van vandaag ( met cm .. geen antennes ) liet zien dat de grootste gezwellen weer een cm of meer zijn geslonken deze week ..
Dus iets gaat er goed
De grootste was 10,5 doorsnee vorige week .. die in zijn oksel ..
Nu 9

Fijn. Wat is nu concreet de behandeling die je vanuit Laarakkers voor je paard hebt gekregen?

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 19:29

Ik krijg 5 soorten druppels .. 2x per dag
En de wiet olie die ik zelf maak die werd zeker aangeraden door hem
Mij maakt het niet uit wat of hoe
Ik had niet gedacht mij paard nog te hebben deze maand en zo het er nu uit ziet zou ie zomaar nog even mee kunnen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:39

Wat een goed nieuws!
En hoe lang het helpt zie je wel weer. Elke dag is er 1.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:37

Wat goed!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:45

Mooi India, lekker genieten van elkaar!

djengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 23:17

Fijn dat je paard opknapt.
En ach de reguliere zorg zit er ook nog wel eens naast. Dus zolang er zo vooruitgang in zit of stabiliseert is dat fijn.

Zwarte komijn schijnt ook een positieve werking te hebben op tumoren. Wellicht ook nog het proberen waard.

Hopelijk kun je nog lang van je paard genieten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 23:24

En wat zou zwarte komijn dan doen bij kwaadaardige tumoren?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:13

c_alsemgeest schreef:

"Een ander onderzoek laat zien dat zwart komijnzaad de activiteit van neutrofiele granulocyten stimuleert. Dit is het meest voorkomende type wittebloedcellen in ons lichaam dat verantwoordelijk is voor het elimineren van kankercellen voordat ze zich kunnen ontwikkelen tot tumoren."

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:30

Hutcherson schreef:
Echter toen ik las over het doormeten met antennes etc haakte ik toch wat af. Je hebt holistisch en zweverig. Antennes en bloedzuigers en guasha enzo zitten voor mij wel in de laatste categorie, maar weet je, het is niet pijnlijk voor het dier. Als de eigenaar bereid is het te proberen en het te betalen. Why not? Zou ik ook doen wss.

Ik kan het me voorstellen :D :D Tot je het een keer hebt gezien en weet hoeveel opgebouwde kennis daarachter zit. :D
Heel simpel gezegd: Elke materie heeft een trillingsfrequentie. Zo heeft ons lichaam en elk orgaan (en delen van organen) een eigen frequentie in gezonde staat; wijkt deze frequentie af dan is er een disbalans. Dat geldt ook voor de ziekteverwekkers zoals bacterien, schimmels, virusssen etc. Zo kan worden gemeten waar het probleem zit en de oorzaak van ervan. Al die energiewaarden zijn in de loop der jaren steeds meer in kaart gebracht.
Dat veel medicatie uit kruidenpreparaten bestaat is ook niet bepaald onwetenschappelijk. Veel wordt ook door de pharmeceutische industrie gebruikt. Dus het is allemaal minder zweverig dan je denkt dat het is.

Hier wordt de werking van de lecherantenne uitgelegd: https://holistischdierenarts.nl/lecher-antenne/

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:42

djengo schreef:
Fijn dat je paard opknapt.
En ach de reguliere zorg zit er ook nog wel eens naast. Dus zolang er zo vooruitgang in zit of stabiliseert is dat fijn.

Zwarte komijn schijnt ook een positieve werking te hebben op tumoren. Wellicht ook nog het proberen waard.

Hopelijk kun je nog lang van je paard genieten.

Geldt ook voor curcuma/curcumine. Wetenschappelijk (in vitro) is het effect van curcuma/curcumine op kanker wel aangetoond. Alleen weten we niet wat het in het menselijk lichaam doet; hoe het door het lichaam wordt opgenomen en welke hoeveelheden je nodig hebt.
Maar dat het een onstekingremmende werking heeft weet ik uit persoonlijke ervaring al heel wat jaren.

Fijn India dat je paard positief reageert op de behandelingen. En inderdaad elke dag is er weer een.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:29

Babootje schreef:
Hutcherson schreef:

Ik kan het me voorstellen :D :D Tot je het een keer hebt gezien en weet hoeveel opgebouwde kennis daarachter zit. :D
Heel simpel gezegd: Elke materie heeft een trillingsfrequentie. Zo heeft ons lichaam en elk orgaan (en delen van organen) een eigen frequentie in gezonde staat; wijkt deze frequentie af dan is er een disbalans. Dat geldt ook voor de ziekteverwekkers zoals bacterien, schimmels, virusssen etc. Zo kan worden gemeten waar het probleem zit en de oorzaak van ervan. Al die energiewaarden zijn in de loop der jaren steeds meer in kaart gebracht.
Dat veel medicatie uit kruidenpreparaten bestaat is ook niet bepaald onwetenschappelijk. Veel wordt ook door de pharmeceutische industrie gebruikt. Dus het is allemaal minder zweverig dan je denkt dat het is.

Hier wordt de werking van de lecherantenne uitgelegd: https://holistischdierenarts.nl/lecher-antenne/

Dank voor je uitleg. Ik sta er open voor want ik weet dat er veel meer is dan de reguliere geneeskunde en ben daarin geïnteresseerd. Echter ligt het er ook een beetje aan hoe je daarnaar kijkt. Hoe kan een frequentie dan verstoord raken? Ik lees door ziekteverwekkers maar kan zoon antenne dan ook meten dat bv een darm of maag niet goed werkt? En wat zou daarvan dan een oorzaak kunnen zijn? Want daar zit denk ik ook het verschil in zienswijze en vanuit welke hoek je bekijkt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 14:00

Ninx schreef:
c_alsemgeest schreef:

"Een ander onderzoek laat zien dat zwart komijnzaad de activiteit van neutrofiele granulocyten stimuleert. Dit is het meest voorkomende type wittebloedcellen in ons lichaam dat verantwoordelijk is voor het elimineren van kankercellen voordat ze zich kunnen ontwikkelen tot tumoren."

Aan intressant, zie er nog geen echte evidence based onderzoeken over, maar met mijn genetische achtergrond kan het geen kwaad om er even dieper in te duiken en het misschien wel toe te voegen aan mijn eten. Had er nog niet eerder van gehoord namelijk :P