Paard plotseling boos poetsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Paard plotseling boos poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:50

Goed dat je onderzoek hebt laten doen TS! Benieuwd of er verder nog iets uitkomt.

Wellicht nog een dwarsstraat: mijn bijrijdpaard werd twee keer per jaar kribbig met poetsen als ze in de rui was. Dan zat ze letterlijk niet lekker in haar vel. Zou best kunnen dat je paard nu in een vachtwissel zit en daar last van heeft.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:59

mce schreef:
Connaisseur schreef:
Ga eerst eens beginnen met de zandkuur, dat kan sowieso geen kwaad. Ik train bij een gerenomeerde instructrice, vrouw van een dierenarts. Vandaag daar getraind en overlegt ook. Met rijden merk je niks aan hem en ze kon zo 123 ook niks zinnigs bedenken helaas.

Borstels lijken me niet het probleem, heb al jaren dezelfde en eerder nooit problemen gehad. Gestoken kan het ook niet zijn gezien de wisselende klachten en plekken. Osteopaat is echt pas geweest, helemaal nagekeken en niks gevonden.

Ribbenkast gecontroleerd, kan zijn dat hij met spelen een wat te harde klap gehad heeft waardoor de ribben - lange en/of korte - een kneuzing hebben opgelopen en het daarom gevoelig!

Paarden kunnen elkaar best hard raken en dat kan kneuzingen/trauma's - in spieren en spierweefsel, of een ribspiertje; - opleveren en dan kan herstel best wel even duren

CTO-gebied
Het CTO-gebied is de overgang van halswervelkolom naar borstwervelkolom. 'n tikje tegen de borst kan heftig zijn in dit gebied

mogelijk is het gaan compenceren op iets waardoor nu extra gevoelig

Connaisseur

Re: Paard plotseling boos poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 21:47

Heb ik ook aan gedacht, hij heeft ook her en der wel wat bijt wondjes. Daar is hij overigens niet gevoelig op. Je zou dan ook verwachten dat hij met opvoelen pijnlijk reageert en vrij constant of juist steeds minder.

Rui zou kunnen, nog niet eerder last van gehad met hem. Gasserig is hij niet.