De foto’s van de schone hoef en ik geloof dat ik ook moest laten zien hoe ver de gleuf door liep?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmie25501 schreef:Het zou ook best kunnen dat die die hoef niet gedaan had bedenk ik mij nu, omdat ik alleen verzoekjes had over de andere drie hoeven. Alleen het leek me zo gek dat hij een hoef niet zou doen en de rest wel. Dat voelde niet helemaal als een optie in mijn hoofd, maar nogmaals, ik was er niet bij, dus geen idee wat hij precies gedaan heeft.
Binoche schreef:Kimmie25501 schreef:Het zou ook best kunnen dat die die hoef niet gedaan had bedenk ik mij nu, omdat ik alleen verzoekjes had over de andere drie hoeven. Alleen het leek me zo gek dat hij een hoef niet zou doen en de rest wel. Dat voelde niet helemaal als een optie in mijn hoofd, maar nogmaals, ik was er niet bij, dus geen idee wat hij precies gedaan heeft.
Niet de beste communicatie tussen jullie lijkt mij. Waarom zou je een hoefsmid vragen voor 3 voeten? Op de eerste foto lijkt het mij niet dat die net bekapt was, op de latere foto's weer wel. Waarom bel je niet gewoon naar zowel de fysio als de hoefsmid om duidelijkheid te scheppen? Zij kennen het paard en hebben de huidige situatie gezien.
SjonnieZ schreef:Katyatje schreef:Heeft je paard op ijzers gestaan? Want daar vind ik dit wel een typisch beeld van. De hoefballen en straal zijn samengenepen. Dat zie je aan de straal zelf maar ook aan de lijn boven de hoefballen. Die vormt nu een hele duidelijke V, terwijl dat eigenlijk een rechte lijn moet zijn, of hoogstens met een golving in. In dit topic staat een vergelijkingsplaatje (even scrollen).
[PW] Hoeven (niet) inorde?
Het beeld van de zijkant vind ik niet dramatisch ofzo, dus wel verrassend dat dit het beeld is onderaan de hoef. Zo gewoon even overleggen met een goede smid. Verder niet over panikeren
Ik heb mijn paarden altijd merendeels van de tijd deels op ijzers staan. Bij geen enkel paard zelfs niet bij m’n paard van 24 die altijd op ijzers heeft gestaan, ziet de straal en de rest van de hoef zo uit. Kan best zijn dat je dit eens gezien hebt bij een paard maar dit is zeker geen standaard ijzer beeld.
Bernadth99 schreef:Fijn dat je fysio uitleg kon geven. Wat betreft rotstraal zou je ook de HPE druppels/olie van Unique-horn gebruiken. Dat werkt echt goed, zeker als je het samen met de klei gebruikt. De hoeven van mijn verzorgpaarden zijn er in ieder geval erg van opgeknapt.