Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Wat heb je te verliezen? Jouw paard. Want naast de paarden die zogenaamd geholpen worden zijn er ook genoeg die juist extreem verslechteren en dan hoef je niet meer aan te kloppen voor hulp.
Tieme schreef:Ghazella schreef:Dat het wellicht nu meer voorkomt dan zeg 10 jaar geleden betekent nog steeds niet dat het nu wel veel voorkomt zoals Laarakker claimt. Klinieken zoals die van Laarakker helpen ook niet mee met het 'kunstmatig' omhoog werken van de prevalentie.
Ik heb verder geen duur van de antibiotica kuur genoemd, en nee, dat hoeft lang niet altijd zeer langdurig.
Je hebt het over een kuurtje. Een kuurtje duurt meestal niet lang. Dus daarom dat ik schrijf dat het niet even met antibiotica verholpen js. Want ook bij mensen is vaak langere tijd AB nodig wil je het echt verhelpen.
En zoals ik schreef, de internist heeft me verteld dat ze de laatste tijd veel gevallen van lyme bij paarden zagen. Sowieso meer dan 10 jaar geleden maar vooral de laatste jaren. Dus het kan zeker wel. Merken we hier ook in de omgeving aan het aantal teken op de paarden. Er zijn ook steeds meer teken besmet Dus dan wordt de kans van lyme bij paarden automatisch groter.
MyWishMax schreef:Zoals ik zeg, een ONTSTEKING kan ook leiden tot zenuwschade en artrose als deze niet weggenomen wordt. Dat hoeft er nu niet te zitten maar als je er niks aan doet gaat het dus wel schade geven. Zo'n ontsteking geeft ook pijn want zenuwpijn is 1 van de ergste dingen plus dat ze zich gaan compenseren en dus op steeds meer plekken pijn krijgen. Helemaal als ze dan ook nog aan het werk moeten terwijl hun lijf zeer doet.
En zoals ik al zei, weer lyme diagnose. Toch heel opvallend dat allerlei totaal verschillende klachten daar altijd op lyme neerkomen.
Miran schreef:MyWishMax schreef:Wat heb je te verliezen? Jouw paard. Want naast de paarden die zogenaamd geholpen worden zijn er ook genoeg die juist extreem verslechteren en dan hoef je niet meer aan te kloppen voor hulp.
Ik heb wel gehoord van paarden die niet geholpen konden worden, niet van paarden die veel slechter werden. Wel vanuit de reguliere geneeskunde.
Het paard is nu niet goed, er hebben al meerdere klinieken verschillende onderzoeken op lis gelaten zonder het op te lossen. Laarakker staat erom bekend paarden te kunnen helpen met dit soort vage klachten. Ik zou het wel weten. Maar ik heb een Fjord oud zien worden die eigenlijk 20 jaar geleden als 5-jarige al ingeslapen had moeten worden. En ook daarna meerdere paarden klachtenvrij.
MyWishMax schreef:Babootje, niet oordelen over iets wat je niet weet. Ik weet er genoeg over, maar die bloedonderzoeken en andere onderzoeken werden bij laarakkers niet gedaan en elk paard de afgelopen jaren dat er geweest is uit mijn omgeving had lyme volgens hen. Of volgens de antenne.... Zonder de onderzoeken die jij noemt en zonder de medicatie te krijgen die werkt. Net zoals toen ik er kwam elk paard lever of nierschade had, ook al kwam er nooit iets uit bloedonderzoeken oid.
DuoPenotti schreef:Wat ik altijd bijzonder vind, de reguliere dierenarts die niets vind of een behandeling start die niet werkt dat word oke bevonden. Want hij heeft immers geen resultaat verplichting.
Maar alternatief, die moet resultaat boeken, mag het zeker ook niet fout hebben want dan is het een gevaarlijke kwakzalver.
Ik heb nu 2 paarden die beide enorm zijn geholpen door alternatief.
Mijn toen 7 jarige die ingeslapen moest worden volgens de DA, blij dat ik toch niet heb geluisterd en hij is 26 mogen worden.
En mijn merrie met haar head shaking
oke daar had ik vast nog de weg van Pens oid kunnen gaan volgen, in de hoop dat dat zou werken,
maar wat fijn dat dit gewoon niet nodig is. Door idd homeopathische druppels.... klinkt zo ongelooflijk, toch werkt het al jaren. En hopelijk voor altijd.
En ja MWM ik geloof jou zeker.
Maar zou je paard bij de gewone DA ook niet slechter zijn geworden?
De meeste mensen kloppen idd pas bij alternatief aan als regulier zegt, ik weet het niet meer.
Mariljo schreef:Het eerste waar ik aan denk bij de bloeduitslag is dat ze iets binnen krijgt wat die leverwaarden verhoogd. In combinatie met de hoge ijzerwaarden vroeg ik me af of ze misschien grondwater drinkt met een hoog ijzergehalte? Weet niet of het zoiets kan zijn. Neem aan dat de verhoogde leverwaarden behandeld zijn want lees ik nergens terug.
Elisa2 schreef:Er zit enorm vaak schimmel in ruwvoer..
Ik vind het eerder verbazingwekkend dat er nog zoveel paarden zijn die daar geen last van "lijken" te hebben..
In dit geval vind ik de optie leverbot ook iets waar ik eerst naar zou kijken. Maar verder lijkt me naar Laarakker gaan een prima stap.
Ik ben er weleens geweest met paard van werk lang geleden, en destijds kreeg deze iets voor de maag en een ostheopatische behandeling. Paard was verder niet echt ziek ofzo en deed het daarna prima dus in ieder geval niet slechter van geworden.