Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Escada schreef:Hij gaat terug naar de kliniek in Utrecht. Maandag maagscopie en blaasscopie
sasja0705 schreef:Escada schreef:Vliegendeken heeft hij normaal op. Hij staat ong 6 a 7 uur zonder hooi op de paddock.
En een andere stal zoeken bijv, ze komen niet uit de lucht vallen. Bijna alle stallen hier in de omgeving is op zand en dan zonder ruwvoer.
Volgens mij heb je dan hier al de oplossing : 6-7 uur zonder hooi op een kale paddock..
Daar kun je medicijnen instoppen wat je wilt maar dat probleem wordt niet verholpen
Kan toch niet zijn dat ik de enige ben die hierover valt ?
Nicje87 schreef:Hij gaat staan als een sidewinder. Maar die aandoening komt normaliter alleen bij oude paarden voor.
Wat gek zeg! Hopelijk weet je gauw meer!
Monique1963 schreef:Dank dat je dit met ons deelt. Heel apart wat je paard doet, maar ik zie persoonlijk geen vertrokken gezicht van pijn.
Mijn merrie heeft vaak koliek gehad en dat ziet er heel echt anders uit en heel paniekerig en enorm veel onrust en dan lees je echt pijn op haar gezicht. Met buikpijn ging ze echt gestrekt liggen om dood te gaan. Vindt ze zelf, want ze is een dramaqueen. Ze was dan ook nauwelijks uit haar ellende te krijgen.
Wat ik eerder zie is, zoals anderen het ook al zeiden, een paard dat geen pijn maar jeuk heeft. Hetzij inwendig of aan zijn koker of wat dan ook. Als je een onschuldig voorwerp in je paddock neerzet met een camera erop gericht zou het interessant zijn om te kijken of hij dat gaat gebruiken om te jeuken.
Een van mijn dieren doet net zo gek, zo zelfs dat een oppas me ooit in paniek belde omdat ze dacht dat het koliek was. Maar die merrie doet ook vreemde dingen als dit en dat is dan jeuk op haar buik.
Als ik daar krab gaat ze helemaal uit haar dak van genot. Als jij je paard ergens daar krabt, vindt hij het dan lekker of mag je er niet aankomen?