Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannekelamer schreef:Na hoelang liepen jullie paarden weer regelmatig in het voorbeen? Mijn paard is nu 4 weken geleden ingespoten en loopt nogsteeds rechts voor niet helemaal lekker..
nadcha schreef:Jannekelamer schreef:Na hoelang liepen jullie paarden weer regelmatig in het voorbeen? Mijn paard is nu 4 weken geleden ingespoten en loopt nogsteeds rechts voor niet helemaal lekker..
Hoi,
Wat heeft jouw paard?
Mijne eerst behandeld voor synovitis heeft niet geholpen.
Na CT scan zagen we dat het van de zenuw kanalen kwam lager in de nek.
Deze behandeling deden we 2 weken terug. Ik begin nu wel resultaat te merken. We mogen terug zijn occiput palperen (wat hij 6 maand niet toe liet, was hel voor hoofdstuk om te doen).
En hij struikeld niet meer.
Balans is nog niet top…
Uiteraard moeten we nu wel echt werken voor de nek en achterhand goed bespierd terug te krijgen.
Intussen zit ik in een groep op FB vanAmerika over ECVM/ECRM en die staan hier veel verder in.
Terugkerend advies:
-Graan- en suikervrije voeding staat op 1 (suiker de stille moordenaar).
- ze zouden Vit e permanent dagelijks geven als ondersteuning
- veel klassieke dressuur van de grond
- veel heuvel werk en stretchen (goede physio zoeken)
- PEA supplement of Lions mane
- PEMF behandeling als ondersteuning zouden goed helpen.
MissStynk schreef:Al een tijd niet meer gereageerd hier... maar ik vroeg mij af hoe het nu is met jullie paarden?
Ik herken veel van deze klachten bij mijn paard en uiteraard gaan wij spoedig naar de kliniek. Maar nu jullie een behoorlijke tijd verder zijn wel interssant om te weten hoe het herstel is gegaan?
Babootje schreef:Ja dat kan dus ook goed de oorzaak zijn. Lyme kan overal in het lichaam opduiken dus ook in de hals.
Ben benieuwd wat de medicatie voor je gaat doen. Koppel je dat hier ook terug?