Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
noviceh schreef:Dit is ook wel een aardige link om door te lezen, waarbij de meest bekende balancers op een rijtje zijn gezet: https://www.ecohippique.nl/dossier-8x-v ... rschillen/
Ik geef op advies van Anne Lem Metazoa Fitright esparcette aan mijn (vermoedelijk) kruising welsh cob x irish cob merrie.
Misty12 schreef:Ik heb heel lang Oerbalans gevoerd. Paard deed het er prima op, totdat er iets veranderde in de samenstelling en mevrouw at het niet meer. Het werd vakkundig uit de voerbak gewerkt.
Sinds een tijd krijgt ze nu Equilin Balancer. Ze moest wennen aan de smaak, maar nu gaat het prima.
Ik vind het voordeel van beide dat je er maar weinig van hoeft te voeren.
Ook wel eens de Agrobs naturMineral gevoerd. Hoef je ook weinig van te voeren.
Het nadeel van veel balancers is dat je er zoveel van moet voeren: 100 gram per 100 kg lichaamsgewicht. Dan moet ik ongeveer 650 gram voeren.
Aries_31 schreef:Van de SHN balancer moet ik inderdaad ook zo'n 650gr per dag voeren. Mijn paard krijgt echter nog geen krachtvoer, maar wel twee voerbeurten per dag. Leek me voor hem wel fijn om niet maar 50gr per beurt op te eten en dan kijken hoe de rest nog aan het smikkelen isMaar dat is inderdaad ook een afweging die ieder voor zich maakt