Tetanus titer resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 15:21

Omdat ik op google zocht naar waardes titerbepaling tetanus kom ik na lange tijd weer eens op Bokt terecht! :) in dit wat mij betreft super interessante topic.

Om op de eerste vraag van TS in te gaan. Ja ik heb mijn paard laten titeren, 5 jaar na haar laatste vaccinatie en ze was nog steeds beschermd. Ik heb dan wel geen foto van de test, maar een streepje bij de T betekent een positieve test. En een positieve test betekent beschermd en daarom is mijn conclusie dan ook niet vaccineren.
De stelling "beter gewoon vaccineren" van jouw dierenarts kan ook van invloed zijn geweest op het advies natuurlijk.
Maar hoe zeker is het dan dat de vaccinatie goed aanslaat? Volgens mij is dat ook niet altijd een garantie. Ik ken een verhaal van een wel gevaccineerd paard, dat toch tetanus kreeg omdat de vaccinatie bij hem onvoldoende aansloeg.

Dus ja ik vind jouw stelling dat het niet logisch is dat je paard na jaren vaccineren toch niet voldoende beschermd is na 11,5 maand wel interessant. Ligt dat aan de test? of aan de interpretatie die de dierenarts aan de uitslag geeft? Of aan de wijze waarop jouw paard op vaccinaties reageert?

Verder @Ibbel ; wat een fijne uitleg en aanvulling. Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal! Ik heb nog wel een vraag over de humane vaccinaties/immunoglobuliine... Ik heb namelijk vorige week zelf een titerbepaling aangevraagd nadat ik bij de huisarts had bedankt voor een nieuwe vaccinatie.
Maar dat kom ik graag nog op terug als dit topic weer gaat leven.