hooikoorts/pollenallergie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:39

Mijn pony heeft dus ook last van hoofdschudden, vooral tijdens het rijden dan komt hij vaak zelfs met zijn voorbenen van de vloer. Als ik wat later op de dag rijdt dan gaat het wel iets beter. Maar als ik dit zo lees zijn er dus wel een aantal dingetjes die zouden kunnen helpen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:12

Ik denk dat mijn pony ook last heeft van een (lichte) pollenallergie o.i.d.
Hij krijgt alleen een loopneus (helder snot) en traanogen. Ook gaat hij meer briesen en schuurt af en toe zijn neus.
Ik ga denk ik toch eens die homeopatische druppels proberen.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 12:54

Heb gisteren een lange bosrit gemaakt en had eindelijk het idee dat het een stuk beter ging. Ze heeft weinig geschud en was redelijk rustig met haar hoofd. Ik hoop dat we de goede kant op gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:53

Mijn pony heeft ook last van "hooikoorts" maar hij is bijna overal allergisch voor... Stofallergie, zomereczeem, reageert heel sterk op insectenbeten, vaak tranende ogen en dikke bulten tussen de kaken en boven de ogen... Niest ook door vliegenspray met citronella Schijnheilig enz...
Wel frustrerend hoor...

Hij heeft de laatste weken ook weer last...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:08

mijn pony heeft ook een combinatie. zomereczeem hooikoorts. en allergisch voor zaagsel...

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:41

snuffel"]
[quote="snuffel schreef:
Ik ben net bij Eric Laarakker geweest, en heb Pollen extra veterinair gekregen. En daarnaast ter ondersteuning Milt compositum.
Ben benieuwd naar het resultaat..... Wordt vervolgd.

Ik ben hier nu een week mee bezig en gisteren leek het beter te gaan. YES! Jullie horen nog van ons...
[/quote]

We zijn inmiddels weer een week verder, en het gaat nog steeds goed. Hij staat nu de hele dag buiten en het is echt minder geworden. Is wel fijn, want ik vind het zo zielig. Hij heeft overigens al wel weer heeeeeel veel last van vliegen. Zijn die van jullie daar ook gevoeliger voor dan de andere paarden? Bij die van mij is dat duidelijk het geval. Hij kan ook echt niet zonder vliegenkap het land in.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:08

die van mij heeft ook veel last van de pollenallergie,niest veel loopneus,benauwd.enz iemand goeie tips om te verlichten!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:06

Fijn Nathalie en Snuffel, dat het beter gaat!!
Ik hoop zo dat druppeltjes ook aanslaan bij Andor.

Ik heb inmiddels mijn zelfgemaakte pollennetjes aan de wilgen gehangen. Hij snottert ze vol, dus ademt het daarna moeilijker. Bovendien krijgt hij de netjes eraf. Hoe die doet, hij doet het. Hij is met zijn tong bezig en worstelt en schuurt net zolang totdat hij helemaal los hangt.

Andor heeft minder last vd vliegen dan Merrit! En andor is zwart en Mer een Haffie, dus zou je denken dat het omgekeerd is!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:49

Antheman schreef:
Andor heeft minder last vd vliegen dan Merrit! En andor is zwart en Mer een Haffie, dus zou je denken dat het omgekeerd is!

Snuffel is ook een Haf. Zou het daaraan liggen? Geintje, zijn vriendje ook een Haf heeft er veel minder last van. De een zal gewoon wel lekkerder (viezer) ruiken dan de ander oid.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:58

mijn pony is geen haf, maar heeft wel die kleur, vos met blonde manen.
hij heeft er ook meer laast van, dan de andere bij ons..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:20

Ach, lekker laten stinken, dan blijven ze wel weg! Knoflook olie en appelazijn, dan komen ze de dag wel door, maar ja, das off topic!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:48

Ik wist niet wat mijn tinker had totdat ik dit topic las. Heb nooit gedacht aan hooikoorts of allergie. Ze is met haar witte neus wel behoorlijk allergisch voor de zon maar nu briest en schudt haar hoofd als een razende tijdens het rijden. In de wei heeft ze alleen last van de vliegjes maar heeft geen zomereczeem. Ik moet dus zorgen dat ik met spoed spul krijg voor die pollenallergie. En ik heb dit jaar nog wel natuurland gepacht van Staatsbosbeheer. Ik hoop toch niet dat ze voor allerlei plantjes daar allergisch is...

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:59

ik zat zelf ook al te denken, dat 1 van de pony's die ik rijdt, last heeft van hooikoorts/pollenallergie. Nu ik dit topic gelezen heb, weet ik het haast wel zeker, en ga ik zeker met de eigenaar overleggen en actie ondernemen, want zo is het rijden best vervelend, hij werkt zo graag voor me en doet alles wat ik vraag, maar dat hoofd....

strudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:49

Citaat:
We zijn inmiddels weer een week verder, en het gaat nog steeds goed. Hij staat nu de hele dag buiten en het is echt minder geworden. Is wel fijn, want ik vind het zo zielig. Hij heeft overigens al wel weer heeeeeel veel last van vliegen. Zijn die van jullie daar ook gevoeliger voor dan de andere paarden? Bij die van mij is dat duidelijk het geval. Hij kan ook echt niet zonder vliegenkap het land in.

Mijn haf. lijkt juist voornamelijk te reageren op die vliegen en andere vlieg insecten. Ze reageert dan zoals ook al eerder is beschreven; heel fanatiek met d'r hoofd schudden & draaien zodat rechtdoor lopen er niet echt bij is en ze soms echt omvalt. Soms lijkt het alsof ze met d'r neus die vlieg beesten expres opsnuift (neusgaten wijd open en snuiven midden in een zwerm!)
Ze heeft echter verder geen verschijnselen van hooikoorts oid, dus ik denk dat zij eigenlijk alleen op die vliegbeesten reageert.
Ik ga nu dat vliegennetje voor d'r neus uitproberen, maar zouden homeopatische middelen ook alleen hier voor kunnen werken??

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:04

Ik heb een pluk manen/sokken vanmiddag op de bus gedaan naar Josefien van bokt. Ben benieuwd of daar iets uit komt. Het zou best kunnen dat het de vliegjes zijn die haar zo enorm irriteren, ik kwam vanmiddag weer in een enorme zwerm terecht en kon mijn paard maar nèt houden. Ze schudde niet alleen enorm met haar hoofd maar met haar hele lijf, echt niet leuk meer Boos!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:20

ja dat ken ik soxje.. Ik stuur ook een pluk haar op naar Josefien om te weten of het de pollen of de vliegjes zijn..

Milla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:47

Hallo, mijn paard heeft hier al enkele jaren last van. Vorige zomer ben ik voor het eerst probleemloos doorgekomen met de volgende middelen.

Eind maart start ik met het geven van 1 schepje knoflookpoeder door 't voer en krijgt ze 1x per dag 25 druppels Allergicur van Simicur (Simicur.nl) op een boterham (hier ga ik mee door tot oktober).
Verder rij ik sinds vorig jaar met het netrelief van de paardendrogist.

Nu rond deze tijd met pluisjes van paardebloemen e.d. vermijd ik wel het wijkpark en ik laat haar vanaf maart (t/m oktober) ook beslist niet meer grazen.
Als ik haar voorheen in deze periode liet grazen liepen de dag erna de tranen uit haar ogen, hevige benauwdheid en veel hoesten.

Vorige zomer heb ik voor het eerst door kunnen rijden zonder problemen als benauwdheid, hoesten en tranenende ogen Lachen.
Dus met een beetje opletten en de (voor mijn paard) juist middelen komen we de zomer wel door.
Tot op heden (mei 04) ook nog geen last gehad.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:25

Ben benieuwd Esther wat er uit "onze" plukjes komt Knipoog.
Niet meer laten grazen, oef, dat is nogal wat voor een paard! Het grootste deel van het jaar dus niet op de wei, wat doe je dan, ze staat mag ik hopen toch wel buiten?
Misschien moet ik wel zo'n vliegenmasker kopen voor tijdens het rijden, ik wil niet dat ze in de wei staat met zo'n ding, ze heeft een voorpluk tot op haar neusgaten en die moet afdoende bescherming in de wei bieden. Haar ogen zijn ook schoon, als er een troepje zit haal ik dat weg maar ze vloeit op 't land ook niet uit haar neus, alleen bij inspanning. Dus ik hoop dat de vliegen de boosdoeners zijn. Ik geef trouwens ook iedere dag knoflooksnippers door haar beetje biks en ik spuit nu ook Atex Daasspray, heeft ze in ieder geval korte tijd verlichting. Het onweert hier nu, eerst een regenbui, toen hagel en nu dus onweer....lekker off topic huh Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:24

mijn pony staat gelukkig op een kleine zeer schrale wei. de hele zomer worden ze daar gewoon bijgevoerd.
hij heeft namelijk ook gevoeligheid voor gras.
en paardebloemen.

ik geef hem tabletten van luffanil. 2x daags 1 tablet en eentje voor het rijden.( verpakking 50 stuks kost 4.74)

ik moet zeggen dat ie sinds drie dagen bijna klachtvrij is!
proest heel af en toe nog en schud bijna niet meer.
kan natuurlijk zijn dat t gewoon van het weer komt, maar hoop dat de kuur aanslaat!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 07:23

Hee Snuffel,
Hoe gaat het nu met de pollen extra veterinair. Kun je dat bij iedere dierenarts krijgen of alleen bij Laarakker ?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 08:27

Andor staat ook op gras, terwijl+ hij daar allergies voor is. Het advies is om hem in ee schrale wei te houden. Ik zal hem nooooooit op stal zetten!!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:38

Mijn paardje gaat ook gewoon naar buiten hoor! Misschien komt het wel door de vliegen en anders is er vast wel een andere oplossing maar nooit meer de wei op dat doe ik niet. De laatste dagen valt het schudden wel mee, gister in de bak gereden, ze schudde en briesde wel maar ik heb geleerd het te negeren en je er vooral niet boos over te maken. Ze was gister aardig goed te rijden. Nina heeft ook praktisch geen last van ogen en neus, alleen met rijden wil ze wel een druipneus hebben. Van de week even mijn plukje opsturen, daar was ik nog niet aan toe gekomen en dan zien we wel.. Ze blijft sowieso op het land, de (ergste) klachten beginnen pas in draf.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 12:54

Dat is bij mijn ook dat in draf het meeste probleem geeft op het moment heeft ze al een paar dagen echt slecht. Ze houd nog geen 4 rondjes draf vol dus we stappen gewoon rustig aan. Die van mij staat overdag ook in het land en als het weer wat mooier is gaat ze ook dag en nacht het land op maar ze krijgt wel een kap op overdag.

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:54

Angelo schreef:
Hee Snuffel,
Hoe gaat het nu met de pollen extra veterinair. Kun je dat bij iedere dierenarts krijgen of alleen bij Laarakker ?

Het gaat nog steeds super! En of je die druppels ook elders kan krijgen, weet ik niet. Je zou even Laarakker kunnen bellen. Ik kan ook wel op het etiket van het flesje kijken, maar daar heb je voorlopig niets aan. Het is nl. bijna 5 uur en dan heb ik tot 11 mei lekker vrij. En ik heb thuis geen internet......

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:55

snuffel"]
[quote="Angelo schreef:
Hee Snuffel,

Het gaat nog steeds super! En of je die druppels ook elders kan krijgen, weet ik niet. Je zou even Laarakker kunnen bellen. Ik kan ook wel op het etiket van het flesje kijken, maar daar heb je voorlopig niets aan. Het is nl. bijna 5 uur en dan heb ik tot 11 mei lekker vrij. En ik heb thuis geen internet......
[/quote]

Ik heb ff op internet gezocht. Kijk maar even op deze site: http://www.puurnatuur.nl/arti/polln.php3.

Succes
Ik ga genieten van mijn heeeeeele lange weekend! OK dan!