Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mce schreef:soms geven paarden het gewoon aan dat het niet meer kan, accepteer dat
paarden kunnen niet praten zoals mensen, dat zou veel gemakkelijker zijn.
maar laten onderzoek is altijd goed, gezien haar verleden - en leeftijd -
mogelijk was dit een signaaltje: ga er niet meer op dan kan ik je ook niet bezeren als ik val, lief toch!
Absolem schreef:mce schreef:soms geven paarden het gewoon aan dat het niet meer kan, accepteer dat
mogelijk was dit een signaaltje: ga er niet meer op dan kan ik je ook niet bezeren als ik val, lief toch!
Jij praat echt complete onzin . Een paard denkt niet op die manier .
Absolem schreef:mce schreef:soms geven paarden het gewoon aan dat het niet meer kan, accepteer dat
Jij praat echt complete onzin . Een paard denkt niet op die manier .
Caitlin_K schreef:Slaapt ze wel en dan echt plat?
Vriendinnetje van mij had een oudere pony gehad die door artrose niet meer lekker kon liggen en hierdoor een soort van narcolepsie ontwikkelde en hierdoor ''in elkaar'' zakte. Ook uit het niets. Bleek dus omdat het dier niet meer goed kon liggen en hierdoor dus niet voldoende REM-slaap maakte.
GaelleS schreef:Als je niets aan het hart hoort, zou ik het ook nog niet uitsluiten. Tegenwoordig kunnen er ECG gemaakt worden van paarden, dan staan ze wel even op kliniek met zo een grote velcro rond hun lijf met stickers. Geeft meer info over een hele dag dan enkel een moment luisteren.
Zo in elkaar zakken zoals pudding is echt niet normaal hoor
mce schreef:paarden geven vaak duidelijk aan wat ze niet meer kunnen, maar die boodschap komt niet altijd duidelijk over, dat is jammer.
pol013 schreef:mce schreef:paarden geven vaak duidelijk aan wat ze niet meer kunnen, maar die boodschap komt niet altijd duidelijk over, dat is jammer.
Dat zal vast gebeuren.
Maar even zo vaak worden paarden veel vroeger dan nodig, handig of leuk is 'op pensioen' gezet, zeker zodra ze boven de 15 of 16 komen. Dat is ook jammer.
En TS geeft veel te weinig info om daar nu even lekker een oordeel over te vellen.
Nog vind ik het nodig dat TS meer info verstrekt zodat wij er een oordeel over kunnen vellen. Dat is namelijk de vraag helemaal niet en erg voorbarig ook.