Lyona schreef:Koper schreef:Eerder was het verhaal dat ze op alle mannen angstig reageren. En nu weer alleen op die oude eigenaar.
Het wordt een steeds minder samenhangend verhaal.
Maar het zijn leuke paarden, en het is fijn voor ze dat ze nu lekker in een weide staan samen. Wat zijn je plannen ermee?
Sorry, ik ben niet duidelijk. Ze reageren op alle mensen bang en angstig. Alleen op de oude eigenaar zo extreem heftig. Dat bedoel ik.
Jawel hoor ik vind niet dat je daar sorry voor hoeft te zeggen, dat lees ik gewoon in je bericht hierboven "Ze waren gewoon bang, voor iedereen, tot die man in de buurt kwam en dan doken ze weg en stonden ze letterlijk te beven". Ik vind dat er dan ook door sommige bokkers nu op elke slak (detail) zout wordt gelegd, een losse opmerkingen van ts wordt dan uit z'n verband gerukt terwijl het in 't grotere plaatje van alles wat ze gezegd heeft best prima te plaatsen is, dat vind ik een beetje flauw en hoeft nou ook weer niet.

Het is vooral dat bokt een beetje fel is op vermoedens van mishandeling omdat dat nog weleens vaker wordt geroepen, zonder de feiten te kennen. Maar het is niet zo zwart wit, we hoeven hier niet te kiezen uit a) pony is compleet verwaarloosd en mishandeld en b) pony heeft een gé-wé-ldig leven gehad. De waarheid ligt vaak ergens in het midden en is veel complexer

Links of rechtsom, kunnen ze nu bij jou lekker bijkomen en volledig paard zijn. Dat telt! En het is alleen maar fijn dat ze goed met elkaar kunnen, misschien hebben ze door alles heen wel juist steun aan elkaar gevonden