Over de platvoetjes: het zijn én trekpaardjes én engeland/ierland is erg vochtig. Op vochtige grond heb je brede hoeven nodig, zak je minder in weg
ontopic: ik zou me er ook niet al te druk om maken alice, alleen een tijdje wat rustig aan doen en wat bijvijlen.
Supertje
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 13:43
Ik heb de foto's gemaild naar de smid, en zijn antwoord was dat ik er gewoon zelf even een vijl overheen kon halen, verder niets aan doen. Voorlopig even zelf regelmatig de vijl pakken en bijvijlen. Ijzers er terug onder zetten vond hij onzin.
Pellie, die brede hoeven is ook niet het probleem, probleem bij Jordy is dat hij 'onderuitgezakt' staat met zij voorhoeven.
Anoniem
Geplaatst: 09-03-04 14:28
Ik heb véél erger meegemaakt, een scheur tot 10 cm onder de kroonrand met een brok eruit en het is allemaal weer goedgekomen die hoeven groeien hardstikke snel zorg ervoor dat ze niet te nat worden dan bkrokkelen ze alleen maar meer af.
xkusssx
Geplaatst: 09-03-04 22:39
Je hebt er niet veel aan nu: maar een heeeeeeeeeele mooie en idd slanke tinker zeker houden zo!!! hihi wil hem zo van je wegsmokkelen hahaha neey whoor heb een liefff paardje..
Pellie
Geplaatst: 09-03-04 23:10
nee weet ik supertje, er werd zoveel gebakkeleid over de plathoefjes van tinkies
sherwood
Geplaatst: 10-03-04 15:48
ach valt reuze mee, ik heb hier wel erger gezien. Gewoon een stukje eraf, niks aan de hand. En platvoeten, ja dat hebben veel koudbloeden, maar het hoeft niet! Als je smid hem wat korter maakt, en die flap aan de voorkant even eraf haalt heeft ze al heel wat nettere hoeven. Ik zie het hier vaak dat ze met pannekoeken binnen komen. En na 2 keer bekappen ziet het er al veel beter uit. Gewoon even kort houden zodat ze niet zo snel gaan scheuren, en goed de witte lijn aan houden met bekappen, die loopt namelijk meestal wel goed. Wat ze in engeland met de hoeven doen van koudbloeden moest verboden worden, dat maakt gewoon dat die dieren bekend staan om slechte hoeven. De gene die hier geboren zijn en altijd netjes bekapt zijn hebben nergens last van.