Verdoving veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Verdoving veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:07

Is dit dan niet onthouden van zorg?

En ik reageer omdat ik het dier toch net iets belangrijker vind dan de rest.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:16

superpony schreef:
Is dit dan niet onthouden van zorg?

En ik reageer omdat ik het dier toch net iets belangrijker vind dan de rest.

Ik denk dat het wel wat genuanceerder ligt dan TS het verteld hoor. Er zijn echt niet 4 dierenartsen die zeggen zoek het maar uit als je je actief inzet als eigenaar om er zelf ook wat aan te doen.

Maar je kan nu zonder arts toch niks met die wond. Je kan er wel verband om knopen nu, maar we zit 4 dagen aan rommel in die wond. Dat moet echt eerst grondig schoon.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:27

Maar zij moet als eigenaar zorgen dat het dier de nodige zorg krijgt en dat krijgt het nu niet.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:27

Wat ik dan weer niet snap is hoe een veulen een trauma kan krijgen van een dierenarts die niet komt.

En wat ik me afvraag is of TS niet gewoon advies heeft gekregen ( wat misschien wel is: er is ab gespoten/ hou het zo schoon mogelijk en hou me op de hoogte) , waar ze het misschien niet mee eens is, en nu probeert voor elkaar te krijgen wat zíj wil, maar wat misschien niet het advies is/ niet perse nodig is.

Niet elke wond hoeft te worden verbonden, niet elke situatie is geschikt om een dier daar met een verbandje te laten staan ( zoals Ibbel al meldde). .

Kan me maar zo voorstellen dat een dierenarts gezegd heeft "Als je een verbandje wil, dan moet je maar naar een kliniek, dat doen we niet hier..."...

Maar 4 dierenartsen die niet willen komen lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, net zoals een veulen wat een trauma krijgt / schuwer wordt van een dierenarts die niet komt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:43

Het was Pasen. Veel DA's zullen voor zo'n akkefietje dan idd niet komen, want niet levensbedreigend.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:54

Het is jouw veulen. Jij bent verantwoordelijk. Zoek een oplossing zonder je achter de daden van andere te verstoppen. Als het mijn veulen was dan had deze al lang de zorg gekregen die nodig is.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 20:58

Straks moet ik mij nog een slecht mens gaan voelen omdat ik een veearts durf bellen voor een ontsteking.
Fris volk hier, wow

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 20:58

onpaard schreef:
Het is jouw veulen. Jij bent verantwoordelijk. Zoek een oplossing zonder je achter de daden van andere te verstoppen. Als het mijn veulen was dan had deze al lang de zorg gekregen die nodig is.

Dat heb ik gedaan, niet gelezen, ziek mens?
Hij had me gevraagd voor nog extra persoon om hen te halsteren en in te spuiten, waar ik voor gezorgd had.
Veearts zou terugkomen 's anderendaags maar niet gedaan, leer eerst lezen vooraleer je lekker nastampt
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 12-04-23 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:03

Er wordt nagestampt zoals jij het noemt, OMDAT HET DIER GEEN FATSOENLIJKE ZORG KRIJGT..

Alleen maar 't ene achterlijke excuus na het ander..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:06

Cambiar schreef:
Ibbel schreef:
Het was Pasen. Veel DA's zullen voor zo'n akkefietje dan idd niet komen, want niet levensbedreigend.

Wow....akkefietje, amai.
Veulen stond te pompen van de koorts.

Voor een DA is het verbinden van een wond een akkefietje, ja.

Het veulen had toch al AB en pijnstiller gehad, toch? Dan is er voor een DA geen weekend/feestdagenspoed. Dat kan jij stom vinden, maar die mensen hebben ook een leven en willen ook graag een paaseitje eten.

En verder hoef je niet persoonlijk te worden, dat doe ik ook niet. Ik vertel je hoe het werkt met weekend- en spoeddiensten van DA's.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 21:10

Leed vermaak en word nog toegelaten ook.
Om te kotsen dit.
Na alles wat ik deed mij nog eens de schuld in de schoenen schuiven, op een dag Kom je het ook tegen, karma.
Als een veearts zegt dat hij terugkomt en niet doet, dat is NIET mijn verantwoordelijkheid!!!!
Ik heb gezorgd voor extra hulp zoals beloofd had en hij zond zijn kat omdat het feestdag was

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:11

Cambiar schreef:
God ver Dom me, heb gedaan wat ik kon , kun jij niet lezen misschien?
Ik ben tot vandaag blijven bellen tot ik de juiste veearts te pakken had.
Hij is vandaag uiteindelijk behandeld, en dat is dankzij mij.
Wat een echte rot mensen zijn jullie. Echt vreselijk

Doe nou eens effe rustig. Jij hebt nergens gepost dat het veulen ondertussen alsnog door een DA gezien is, dus dat kunnen wij ook niet ruiken.

Is dat pootje nu dus goed schoongemaakt en verbonden? En ging dat een beetje?

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:14

Cambiar schreef:
”…., ik probeer mijn zen te bewaren ….”

Is niet gelukt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:15

Maar waarom wil je ze pertinent niet op de trailer, is dat omdat moeders er niet op wilt?
Want het veulen is 5 mnd en kan echt wel even zonder moeders naar de kliniek indien hij echt zo slecht was ( pompend van de koorts).
Genoeg paardentaxi's die hierop ingericht zijn en ook niet de hele wereld kosten. Stalgenootje was ook even afhankelijk van een paardentaxi naar de kliniek ( ik moest werken en kon even niet helpen daardoor).
Dag 1 kwam ze op stal, paardje geladen, is zelfs bij de onderzoeken gebleven. Paardje moest blijven op de kliniek (was al bekend). Ze heeft het stal genootje weer terug naar stal gebracht.
Morgen komt ze weer naar stal om mijn stalgenootje op te pikken, naar de kliniek en weer terug naar stal.
Kosten nog geen € 75

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:19

Nienkje_H schreef:
Cambiar schreef:
”…., ik probeer mijn zen te bewaren ….”

Is niet gelukt.
_O-

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:28

Cambiar schreef:
onpaard schreef:

Dat heb ik gedaan, niet gelezen, ziek mens?
Hij had me gevraagd voor nog extra persoon om hen te halsteren en in te spuiten, waar ik voor gezorgd had.
Veearts zou terugkomen 's anderendaags maar niet gedaan, leer eerst lezen vooraleer je lekker nastampt

Als dit jouw manier is van reageren dan snap ik wel dat ze niet terug gekomen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:31

Ik was er niet bij dus ik heb geen oordeel.
Echter wordt een kapotte hoefbal doorgaans wel onder verband gezet toch?
Als een droge stal met zachte bodem hebt, goed licht en stromend water, dan hoeft dat heus niet perse op een kliniek. Ik heb wel bij raardere wonden ondersteund op stal.
Wel is het met een veulen doorgaans een flinke onderneming want zo‘n wond moet waarschijnlijk volledig uitgewassen worden, ontsmet, waarschijnlijk geschoren, mogenlijk genaaid worden en in de vetwrap. Om dat echt netjes te doen valt niet mee want hij gaan heus niet netjes op 3 benen staan al die tijd. Vervolgens moet het waarschijnlijk regelmatig gewisseld worden en op wild vlees vorming gecontrolleerd worden.

Ik ben geen DA overigens maar ik kan me dus ook voorstellen dat ze daar liever op de praktijk een oog op willen houden een paar dagen.

Zijn ze we vandaag wel geweest?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:32

Cambiar schreef:
Leed vermaak en word nog toegelaten ook.
Om te kotsen dit.
Na alles wat ik deed mij nog eens de schuld in de schoenen schuiven, op een dag Kom je het ook tegen, karma.
Als een veearts zegt dat hij terugkomt en niet doet, dat is NIET mijn verantwoordelijkheid!!!!
Ik heb gezorgd voor extra hulp zoals beloofd had en hij zond zijn kat omdat het feestdag was

Ach schei toch uit.. Op Facebook kreeg je ook niet de gewenste reacties, dus je post was ineens verdwenen..

Je paard IS je verantwoordelijkheid.. Dus ja, je dient wel degelijk voor goede zorg te zorgen..

Maar joh.. You do you.. Succes ermee..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:39

Overigens is een paard onder verband, als je er zelf geen handigheid of routine in hebt, uiteindelijk goedkoper af in een praktijk. Als ze elke 2-3 dagen komen wisselen gaat het pas echt flink katsching :$

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:40

Moderatoropmerking:
Ik lees een heel interessante discussie die helaas door enkele opmerkingen dreigt te ontsporen op de late avond.
Aan de topicstarter het verzoek om gezien de emoties twee keer na te denken voordat je een opmerking plaatst. En voor andere bokkers probeer rekening met elkaar te houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:50

Gelukkig is hij behandelt goed gedaan hoor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:52

Oeh...Lang geleden dat ik zo uitgescholden ben op basis van wat ik denk dat er mogelijk gebeurd kan zijn. :')

TS: Ik hoop van harte voor jouw veulen dat het snel herstelt. En misschien moet je deze optie in het hoofd houden: De dierenarts heeft jouw veulen de zorg gegeven die op dat moment nodig was, en het andere uitgesteld naar een ander moment, kennelijk omdat hij /zij van mening was dat dat kan.

Als het toegezegde de volgende dag dan niet gebeurd, bel je, vraag je om uitleg en vraag je wat jij kunt doen om te zorgen dat jouw veulen hier zo snel mogelijk goed van herstelt.

Kennelijk is het verbinden niet zo dringend dat het perse moest denk ik dan, anders was het wel gedaan.

Want je kunt 1 lakse dierenarts treffen, maar als 3 a 4 dierenartsen het zelfde "lakse" gedrag laten zien, is het probleem misschien niet zo dringend en urgent als het voor jou voelt..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:49

TS, sorry, maar als je zo praat met de veeartsen, zoals je hier reageert, zou ik ook niet snel komen. Het is echt buiten proporties hoe je hier tekeer gaat.

Jij schrijft zelf wat je schrijft en krijgt daar reacties op. Dat die jou niet bevallen, is echt jouw probleem. Dat heet het leven.

Het gaat ook niet om jou, maar om het veulen en mensen probeerden eerst nog te helpen en mee te denken, maar je laat je helemaal gaan en dan krijgen mensen wel een slechte indruk van jouw manier van omgaan met mensen.

Wees wijs, denk na, rustig blijven en handelen ipv onnodige energie verspillen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:52

Mijn hemel..
Dat je hier zo los gaat tegen bokkers die je van advies voorzien, schaam je.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:59

Ik denk niet dat wij vanaf dit scherm kunnen beoordelen wat er nou wel of niet is gebeurd of had moeten gebeuren. Ik in elk geval niet en word ook niet echt wijs uit de berichten van TS. Om die reden wil ik ook geen oordeel geven op haar handelen.

TS, ik hoop dat het vandaag wel gelukt is met je veulen en dat hij goed hersteld. Ook hoop ik dat je zelf een beetje meer rust kan vinden. In je topics kom je over alsof het je soms allemaal een beetje te veel wordt. Dat snap ik. Misschien is het een idee dat je in een rustiger moment eens gaat kijken of je daar wat mee kan. Sterkte in elk geval.