Vitalbix balance+ meusli

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:01

Ik ‘breek’ ook even in! Ik voer nu deze muesli vanaf april en ik ben onwijs tevreden! Ik rij mijn kwpn-er op Zniveau en train gemiddeld. Hij is erg kieskeurig, laat de meeste balancers staan, maar dit is toch wel een schot in de roos! Genoeg energie, glimt als een spiegel en voor het eerst in jaren geen mok!
Ik was erg sceptisch, maar ben erg tevreden!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:59

Ik voer het nu een halfjaar en hij eet het redelijk goed.

Nu valt het me op dat hij qua bespiering op zijn achterhand er zeker niet mooier van is geworden. Hebben meer paarden hier last mee?

Change3x

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:08

Hier geen last van. Merrie doet het beter dan ooit, uiteraard door een combinatie van voer, training en de nodige aanvullende supplementen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:09

Change3x schreef:
Hier geen last van. Merrie doet het beter dan ooit, uiteraard door een combinatie van voer, training en de nodige aanvullende supplementen.

Hoeveel voer jij per dag?

Hij doet het verder ook echt super goed, maar het viel me vandaag voor het eerst op. Misschien toch wat last van de rui. Ik kijk het eens een weekje aan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:13

Ik voer 250gram per dag met aanvullend pavo vital.

Het zou best kunnen dat door de wisseling van seizoenen je paard even wat extra ondersteuning nodig heeft. :j

Tassszaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:31

PSvanLot schreef:
Change3x schreef:

Hoeveel voer jij per dag?

Hij doet het verder ook echt super goed, maar het viel me vandaag voor het eerst op. Misschien toch wat last van de rui. Ik kijk het eens een weekje aan.

Hoe gaat het met de bespiering van je paard?
Mijn merrie heeft ook minder bespiering gekregen op de achterhand, niet aan gedacht dat dit door vitalbix zou kunnen komen...
Voer de balance+ nu ongeveer een jaar aan Haf en Kwpn, daarvoor active voor de Kwpn en de daily voor de Haf.
Met active of de balancer merk ik eigenlijk geen verschil in energie. Wel hebben ze allebei! veel jeuk, al maanden.
Ik ga overstappen naar ander voer. Agrob ben ik nu aan het proberen, maar daar is de Kwpn kieskeurig op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:50

Ik voer de Balance + aan mijn haflinger sinds een klein jaartje nu, die heeft ZE maar geen extra jeuk. Voerde hiervoor een balancer van Marstall, dus totaal ander product.

Die van mij doet het er top op. Zit vol energie, is ontzettend bijgekomen het laatste jaar door verandering van ruwvoer en dus het krachtvoer. Is een erg moeilijke pony qua voeren, want ZE, darmproblemen, maar ook PPID en insuline resistent. Ben dus heel blij dat ik iets heb gevonden wat ze eet (niet van harte maar het komt op) en waar ze het goed op doet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:58

Ik heb een proefverpakking besteld. Ga verhuizen daar moet je zelf brok regelen. Ben heel benieuwd naar de muesli. Ze is heel kieskeurig.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 12:51

Ik ben ook van plan om over te stappen op de balance+ mueslie.
Maar wacht nog even, heb nog voorraad DC + Active+

Mijn jong paard 4 jaar ziet er wel echt super uit, mooi dun glanzend in zijn vacht.

Hij jeukt alleen wel ook veel, maar heb idee dat niet door voer komt.
Maar misschien door suikers, in hooi zit dit jaar ook veel suikers hoor ik overal.

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:41

Ik voer het nu een poosje maar merk dat ze hier duidelijk niet genoeg aan heeft ondanks dat ze na elke training 500gram agrobs alpengrun mash met 25gram sojaschroot krijgt en daarnaast ook dagelijks lijnzaadolie.
Ik ga dus toch weer terug naar pavo care4life daar deed ze het veel beter op.

Gaat overigens wel om een 14 jarige quarter die flink in training staat

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:11

Hier ook nog steeds erg tevreden! Paard ziet er goed uit en is mentaal zoveel stabieler geworden. Vd winter heel even op ander voer gehad en meteen weer zo onrustig. Gauw weer terug gezet en weer beter dan ooit! Paard loopt gemiddeld 40km per week in het bos en 2x in de bak.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 23:29

Hoe bevalt dit voer ondertussen ?

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:57

Bij mij prima, pony eet het nog steeds met smaak. Hij ziet er prima uit.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:32

Ik heb een proefzakje gekregen, ik zoek eigenlijk het liefste een soort all in one voer voor mijn nieuwe paard en deze spreekt me op zich wel aan..
Mijn vorige ponys jeukten op de vitalbix maar waren sobere types..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:07

Die van mij is ook sober en heeft ZE en ook nog eens een insuline resistentie. Maar jeukt niet op vitalbix, kan dus echt per paard verschillen en is helaas een kwestie van testen.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 05:40

Onze pony eet de balancer muesli niet. Dus wij zijn weer teruggegaan naar active+ muesli en dat eet ze wel goed.

DoCumera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:15

Mijn KWPN’er van 25 staat inmiddels een ruim jaar op de Balance+. Hij eet het goed, is niet heet/rillerig (is hier wel gevoelig voor bij verkeerde voeding) en ziet er enorm goed uit in zn lijf! Hij voelt zich fit en vrolijk, dus ik ben er erg tevreden over!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:25

Mijn paard staat ook al een kleine 10 maanden op de Balance+, ziet er fantastisch uit. Hij wordt er ook niet zo ril op als op ander voer. Krijgt wel standaard Pavo Nerv Control bij (hoort gewoon bij het paard vrees ik anders is hij zelfs ril op onverwachte aanrakingen).

Maar hij eet het zo slecht. Hij krijgt in de ochtend bietenpulp bij van stal en dan gaat alles vlot binnen maar als hij alleen de Balance+ krijgt, laat hij geregeld zijn avondportie liggen. Pff.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:32

Ik ben van de Balance+ nu overgeschakeld op Pavo Ease&Excell (aangevuld met Pavo Vital). Voor een paard dat momenteel enkel gras maait en voor de rest als grondwerkpaard dient en niet gereden wordt niet de meest evidente keuze aangezien het een sportmuesli is.

Deze keuze gemaakt omdat hij medicatie door zijn voer moest krijgen en dus echt even iets heel smakelijks moest krijgen dat hij zeker wilde eten.

Ik heb gewoon compleet een ander paard. Mega relaxed, kan de Nerv Control halveren. Niet meer ril op onverwachte aanrakingen en hij eet zijn voer met smaak op. Ik ben fan en laat hem dus ook gewoon voorlopig gewoon hier op staan.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:36

Dus jouw paard werd wel schrikkeriger op de vitalbix?
Lees ik best vaak terug..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:44

Muze schreef:

Blijkbaar lag dit toch ergens aan de voeding. Er is voor de rest echt helemaal niets veranderd.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:16

Yontheke schreef:
Muze schreef:

Blijkbaar lag dit toch ergens aan de voeding. Er is voor de rest echt helemaal niets veranderd.

Zou goed kunnen. Ik heb mijn ruin een aantal jaar terug op vitalbix Daily Complete gehad. Die zat gelijk beter in zijn vel toen ik hem er af haalde.
Mijn jaarling heb ik dit jaar op de metazoa muesli gehad. Nou. Die werd na een week gewoon gevaarlijk in gedrag. Van het voer gehaald en weer de rust zelve.
Wat dat is met voer laag in suikers weet ik niet, maar ik durf er niet meer aan te beginnen. Al zoveel merken geprobeerd die goed zijn voor sobere rassen maar niet voor mijn oudste pony.
Heb ze nu op gras en duits kruidenhooi staan. Beiden zitten beter in hun vel dan ooit tevoren. Zolang ze geen brokken nodig hebben krijgen ze het ook niet.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 14:54

Zijn er nog recente ervaringen positief of negatief met de balance plus muesli van vitalbix?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:32

Mijne lust t niet, had een proefje geprobeerd

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:10

Ben wel benieuwd naar recente ervaringen :o