Ben ik te ongeduldig ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:11

hwn schreef:
@Gini, idd, de hoefbevangenheden waren maar licht, heeft telkens maar 10 dagen op Previcox gestaan, was meestal al na 3 dagen nauwelijks nog iets van te zien. Idem van die koliek: die ongeveer 6x is sinds ik haar ken. Ik ken haar sinds haar 6de, dus 15 jaar, en heb haar zelf bijna 14 jaar, eerste 2 koliekgevallen was ze nog niet van mij, dus bij mij zo'n 4x koliek in bijna 14 jaar, en soms ook heel licht.

Dan denk ik dat je heel goed bezig bent en je jouw senior heel goed aan het verzorgen bent! :) Dit is nu wel even een tegenslag en het is logisch dat je daar van baalt, maar zolang je dierenarts er nog goed vertrouwen in heeft, mag jij dat zeker ook hebben. Vraag hulp waar nodig, daar waar de zorg je misschien te veel wordt. Blijf in overleg met je dierenarts en je weet vroeg genoeg wanneer het tijd is om een meer drastische beslissing te nemen. Je bent goed bezig! +:)+

Janneke2

Re: Ben ik te ongeduldig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:29

Ik wil je vooral heel erg veel sterkte wensen.

Ik heb met mijn beide paarden een forse peesblessure meegemaakt en dat is gewoon heel erg naar!

En idd: tijdens een depressie GEEN onomkeerbare beslissingen nemen!

Maar je vermoeidheid, of zeg maar rustig uitputting is beslist niet iets om mee te spotten. Uitputting en depressie versterken elkaar, dus goed om nu veel te slapen!

Vraag je dierenarts hoe lang de acute fase nog zal duren.
En houd dat voor jezelf aan als een richtlijn: na de acute fase is het in wezen het paard zelf / Moeder Natuur die het werk moet doen, en is jouw taak vooral haar op de paddock / piepklein weiland houden en lekker knuffelen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 19:35

Eventjes een update, en dan laat ik dit topic met mijn zwarte gedachten rusten.

Mijn meisje is nu ongeveer een maand van de pijnstillers af, hoefsmid heeft haar al rondom kunnen bekappen, ook goede voet waarbij ze volop steun moest nemen op de slechte (ik speelde wel wortelschijfjesautomaat :) ). Ze is weer alert en ondeugend, met fonkelende ogen. In stap is ze ook niet meer kreupel, en ik probeer me te spiegelen aan haar levenslust, wilskracht, vechtlust en optimisme, en stilaan begint me dit te lukken. Dit paard wou nog echt niet opgeven, en ze is het waard om voor te vechten en mezelf er ook weer helemaal bovenop te krijgen. Nu de lente nog...