Ik ontmoette net een pony die mogelijk mishandeld wordt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:29

Zoals andere bokkers aangaven zijn er tal van redenen waarom het paardje alleen staat. Ik vind ook niet op jouw verhaal uit te maken dat het dier mishandeld wordt. Laat het gaan en richt je energie ergens anders op.

Toen ik vroeger op een manege reed moest ik altijd op een merrie rijden. Deze merrie had een vrij hectische periode gehad waarbij ze in het verleden niet zo heel erg lief waren tegen haar. Dit resulteerde in happen en oren in de nek tot zelfs een ruiter de stal uitjagen dmv gedrag. Dit dier is niet mishandeld toen ze op stal stond haar. Gedrag kan dus overal vandaan komen.
De pony kan je opdringerig hebben gevonden en op haar manier gecommuniceerd hebben dat je dit niet moest doen.

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:29

Mijn pony trapt je de wei uit als je als onbekende in haar weide komt. En ze bijt je ook nog eens als ze je niet aanstaat. :')
Ze is nu verwilderd door haar wintervacht en mijn andere pony heb ik mee te lessen. Dan is ze ook alleen. }>

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:32

Wat ga je eigenlijk concreet melden ?
Want met dit ( ik citeer): “Toen overviel me een hele grote golf van verdriet en eenzaamheid. Die was niet van mij. Dat wist ik wel. Jeetje dat deed me pijn om dat te voelen. Als paarden oprecht zoals een mens konden huilen, was hij dat op dat moment aan het doen. Zo voelde het voor mij in ieder geval” ga je bij de dierenbescherming niet ver komen vrees ik.

pateeke

Re: Ik ontmoette net een pony die mogelijk mishandeld wordt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:43

Je hebt niks fout gedaan met het openen van dit topic; je hebt raad gevraagd. Daar is niets mis mee.
Met de informatie die we hebben / die je gegeven hebt, beoordelen andere bokkers de situatie als geen mishandeling. Dat wil niet zeggen dat er niets mis is. Er wordt vooral gezegd dat je om melding te maken van dierenmishandeling, je bewijzen nodig hebt (gevoelens zijn hierin geen bewijzen).

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:50

Lukasje schreef:
Wat ga je eigenlijk concreet melden ?
Want met dit ( ik citeer): “Toen overviel me een hele grote golf van verdriet en eenzaamheid. Die was niet van mij. Dat wist ik wel. Jeetje dat deed me pijn om dat te voelen. Als paarden oprecht zoals een mens konden huilen, was hij dat op dat moment aan het doen. Zo voelde het voor mij in ieder geval” ga je bij de dierenbescherming niet ver komen vrees ik.

Is het nu echt nodig om iemand die net heel open en eerlijk heeft uitgelegd waarom ze zo heftig en, in onze ogen wellicht wat overdreven, reageert zo te kleineren?

daantjuhhh

Re: Ik ontmoette net een pony die mogelijk mishandeld wordt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:58

Merrie. :7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:59

Joh ts, je insteek was liefde, dat is imo altijd goed :) je kwam hierheen voor meningen. Heel goed toch juist denk ik dat je dat hebt gedaan? sommige mensen zie ik hier nu fel reageren maar wat ik vooral denk is: er zijn dus geen foto's gemaakt, het is niet op social media gegaan op een plek waar mensen het dier en de locatie kennen (dat had heel vervelend kunnen zijn voor de eigenaar idd), de dierenbescherming is niet ingeschakeld. Goed toch, dat we ts hebben kunnen informeren dat dat niet nodig was? ook daar is bokt voor, denk ik dan. Liever dat mensen het hier vragen als een soort van second opinion, als dat men meteen hogerop gaat terwijl er wellicht niks aan de hand is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:01

Na overleg met de TS wordt dit topic gesloten. Bedankt voor de begripvolle reacties en uitleg over wat de mogelijkheden zijn in deze situatie.