Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:met de lecherantenne denk ik dan?
maar harstikke fijn dat de oorzaak bekend is, hopelijk komt het allemaal in orde.
Wat mij erg opviel is dat hij nu met draven zijn ijzers nauwelijks aantikt, terwijl ik voorheen altijd bang was dat hij ze zou verliezen. Tölt is weer een stuk lateraler ook, die was vaak 'onverklaarbaar' diagonaal, dat is gek voor een vijfganger en het was rijtechnisch lastig op te lossen. Hij ligt weer meer in de weide ook, ik bedacht me op dat hij dat al een tijd niet of nauwelijks meer deed. Allemaal denk ik te verklaren door de buikpijn die nu (als het goed is, en zo lijkt het) minder wordt. Dat betekent wel dat hij er echt al langere tijd last van had, maar dat het een paar maanden geleden pas écht mis is gegaan. Zijn mest is ook weer een stuk mooier, mag nog ietsje meer verteerd, maar het ruikt weer beter (zoetig ipv zuur) en is stevig. Ons andere paard is ivm een traileren niet mee geweest, en hij laat ook verbetering zien, maar in mindere mate (energie en mest). Hem nemen we de volgende keer ook mee als het lukt. Popstra schreef:Maar hoe zijn ze er nu achter gekomen dat het een salmonella besmetting was? Ik neem aan via mest onderzoek!? Hoe lang kan het duren eer een paard er vrij van is?
Ik vind dat interessant.
Gelukkig gaat het de goede kant op
Popstra schreef:Maar hoe zijn ze er nu achter gekomen dat het een salmonella besmetting was? Ik neem aan via mest onderzoek!? Hoe lang kan het duren eer een paard er vrij van is?
Ik vind dat interessant.
Gelukkig gaat het de goede kant op
farmer1993 schreef:wat fijn dat je nu weet wat het is en dat er gericht behandeld kan worden. hopelijk zijn ze snel weer beter !