Langdurige droes

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

diesuus

Re: Langdurige droes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:48

heel veel sterkte.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:24

tengeltje11 schreef:
Wat heeft dat met de vraag van TS te maken?

Dit topic gaat over een pony met droes, en kun je lezen wat het inhoudt als je pony dit krijgt. Bij deze pony is het laat gesignaleerd, hoefsmid veeartsen zijn erbij geweest, pony is op de kliniek geweest zonder te weten dat de pony droes had. Droes is zeer een besmettelijke paardenziekte. Wat vreselijk voor de pony is, maar de kosten om ervan af te komen, zijn niet te overzien. Meeste stallen verzwijgen momenteel als er droes heerst, omdat dit nog geen meldplichtige paardenziekte is, wat veel onrust en overlast bij andere stallen veroorzaakt.

Ik wens ts ook heel veel sterkte en begrijp haar beslissing om niet te gaan spoelen. Het is gewoon niet te betalen, en verschrikkelijk voor de pony. Protocol is stal op slot, bij spoelen gaan de meeste naar de kliniek, wat voor andere paardenhouders grote risico's opleverd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:29

Een beetje kliniek zet een paard met droes in isolatie, zéker als die komt om de luchtzakken te laten spoelen ivm droes.
Dus ik vind het een beetje overdreven om er per definitie van uit te gaan dat met je paard naar de kliniek gaan grote risico's inhoudt voor andere paardenhouders.

Je doet nu net of dierenartsen zulke onbenullen zijn dat die zo'n paard gewoon tussen de rest zouden zetten :n

@TS: hoe is het nu met je pony?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 10:53

Wat een aannames Uiltje!

Ik snap heel goed dat niet iedere stal zijn hele hebben en houwen voor eeuwig op het www wil hebben. De stallen die ik ken met een droesuitbraak hebben ervoor gekozen hun stal op slot te doen en de buren en andere belanghebbenden te informeren. Niks stiekems aan!

Voor TS hoop ik dat haar pony snel opknapt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 14:22

uiltje001 schreef:
tengeltje11 schreef:
Wat heeft dat met de vraag van TS te maken?

Dit topic gaat over een pony met droes, en kun je lezen wat het inhoudt als je pony dit krijgt. Bij deze pony is het laat gesignaleerd, hoefsmid veeartsen zijn erbij geweest, pony is op de kliniek geweest zonder te weten dat de pony droes had. Droes is zeer een besmettelijke paardenziekte. Wat vreselijk voor de pony is, maar de kosten om ervan af te komen, zijn niet te overzien. Meeste stallen verzwijgen momenteel als er droes heerst, omdat dit nog geen meldplichtige paardenziekte is, wat veel onrust en overlast bij andere stallen veroorzaakt.

Ik wens ts ook heel veel sterkte en begrijp haar beslissing om niet te gaan spoelen. Het is gewoon niet te betalen, en verschrikkelijk voor de pony. Protocol is stal op slot, bij spoelen gaan de meeste naar de kliniek, wat voor andere paardenhouders grote risico's opleverd.

Ik vind het erg vervelend dat jij suggereert dat ik met een paard wat droes had bij de kliniek ben geweest en dat ze is behandeld door een hoefsmid.

Deze pony heeft zware ppid, en was daardoor waarschijnlijk sloom, daarvoor zijn er nooit symptomen geweest van droes. Wij hebben alle maatregelen genomen, en zelfs haar kuddegenootjes en eigen veulen zijn niet ziek geworden.

Met Toliene gaat het sinds dit weekend een heel stuk beter, het hele grote abces is gesprongen, dus de koorts is nu weg, gisteren was ze zelfs met wandelen weer aan t rennen en bokken, dus ze voelt zich erg goed. Ik hoop zo enorm dat het in deze stijgende lijn blijft gaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:26

Wat fijn dat het beter gaat met Toliene.
Toi toi dat het goed komt met haar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:32

Leuk te lezen! Hopelijk nu definitief de goeie kant op en geen nieuwe absessen meer!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:41

Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon de goede kant op!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 16:43

Nadat het een hele tijd beter is gegaan, kwam ik er gisteren achter dat er waarschijnlijk aan de andere kant toch weer een nieuw abces aan het vormen is.....

Afbeelding

Nog geen koorts, want temperatuur is 37,6 steady. Ik hoop zo dat dit niet doorzet.... ;(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 18:37

Ach arm klein ding.
Wat zegt je dierenarts?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 18:41

Ach jeetje, het gaat maar door! ;(
Heel veel sterkte TS! Let je ook een beetje op jezelf? :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:28

Oh nee, het zal toch niet.. -O-

:(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 12:24

Dankjulliewel voor alle lieve berichtjes!

Inmiddels is de pony toch nog steeds koortsvrij en lijkt er niks door te breken....

Wel hebben we inmiddels 8 besmette paarden staan. Waarin de ziekte echt verschilt van nauwelijks klachten tot extreem benauwd.

Rot droes..... :n

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:39

Wat goed dat ze koortsvrij blijft! Misschien nu echt opknappende heen!

Wel flut zoveel zieke paarden op stal. Weet helaas uit ervaring hoe naar dat is!