Sarcoïden behandelen met BCG Injecties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:30

Je zou ook Virex crème kunnen proberen. Daarmee heb ik een Sarcoid bij mijn paard weg gekregen. Van binnenuit heb ik hem nog ondersteund met Kurasyn. Met een paar maanden was hij weg.

Ons verhaal staat op “werking kurkuma bij Sarcoid” op pagina 9.

Change3x

Re: Sarcoïden behandelen met BCG Injecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:46

Wij gebruiken koortslip crème bij sarcoids. Werkt hier heel goed.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:16

Ze heeft haar berichten functie uit staan in de weekenden en vakanties ed. Even een paar dagen kijken en opeens zal hij wel aan staan. Ik kreeg toen ook wel binnen een paar dagen een reactie. Even geduld dus voor het recept van sarcoide cure, komt goed.
Ik ben nog niet begonnen met smeren overigens. Het is het paard van mijn vriend en die moet er dan ook achter staan. Dus kan je geen ervaringen geven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:19

Ik kan sowieso die Virex wel bestellen, kreeg die tip ook via pb.

Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat er iets is dat werkt!

TJ_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:29

Mij is gezegd gewoon afblijven, zo min mogelijk manipuleren.

Bij aankoop had mijn merrie op der 2 j een bolletje onderaan der kin, dierenarts zei dat dat gewoon een schoonheids "foutje" was, nietswetend wat het was of inhield.

Naarmate ze ouder werd in 2021 kreeg ze er meer, in de hals was het wat groter geworden. Afbeelding

1 op der buik
Afbeelding

En 1 thv haar recht oksel
Afbeelding

Die in de hals is vandaag de dag wel hetzelfde.

Dit jaar is mijn merrie drachtig en kan elk moment der veulen krijgen.

Maar die op der buik en oksel zijn enorm gegroeid.

Oksel
Afbeelding

Buik
Afbeelding

Nu was zij op die van der buik gaan staan? Weten niet exact dat er gebeurt zou zijn.
Afbeelding

Ingewikkeld in verband en goed ontsmet, en ineens "viel" die er af tijdens het rollen.

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik denk wel dat als je ze met rust laat het lichaam ze vanzelf verwijderd?

Eigenlijk wel gek dit :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:11

Hier bij mijn merrie vallen ze er ook af als ze ineens beginnen te groeien. Helaas krijgt ze daarna op die plek er nog een berg meer, zeg maar de wonde rand van de afgevallen sarcoid zit dan vol met nieuwe bultjes :(

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:49

Jildau schreef:
Ik kan sowieso die Virex wel bestellen, kreeg die tip ook via pb.

[ [url=m/LdjXs0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FGdZrD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoop dat er iets is dat werkt!

Mijn fries had ook zo bij het oog een Sarcoid. Ik had contact met kliniek Emmeloord voor nog injecties. Uiteindelijk gekozen om eerst sarcoidcure pasta te proberen. Wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Ging ‘snel’ compleet weg en geen pijnlijke, enge behandelingen bij het oog. Ik zou dus echt gaan voor de zalf van sarcoidcure!

RachelVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 15:15

Mijn pony wordt momenteel behandeld voor haar sarcoïd in Utrecht.

BCG was de enige oplossing doordat deze op haar ooglid zat.

Ik heb eerst de pasta van sarcoid cure gebruikt. Het zag er in eerste instantie hoopvol uit, doordat de pasta de "uitdroogd". Echter bleef mijn pony de pasta er steeds afschuren, omdat ze het vervelend vond voelen. Begrijpelijk zo op je ooglid...

Vandaar toch de keuze gemaakt voor BCG. Ze heeft dinsdag haar eerste behandeling gehad, dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Bengy_2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:59

Ik heb ook supergoede ervaringen met de Virex crème, met daarbij van binnenuit ondersteund met de Equi-immune gold van Hilton Herbs.
De Sarcoïd is helemaal weg.

Als jullie het interessant vinden om te zien kan ik eventueel foto's van het beloop toevoegen.

Bibi03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:23

Hier ook een grote sarcoïd op de koker van mijn 21-jarige ruin die helaas na een aantal jaren toch heel hevig terug komt vanaf deze zomer. Ziet er ook echt vreselijk uit en wordt groter. :(
Misschien gekke vraag maar, dat recept van sarcoïd cure mag denk ik niet zomaar gedeeld worden? Heb haar n.a.v. de ervaringen hier ook een bericht gestuurd maar nog niets gehoord helaas.
Het wachten is gewoon jammer als de sarcoïd zo agressief groeit.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:08

Bibi als je in het topic 'Werking kurkuma bij sarcoid' kijkt, pagina 9 bericht van germie dan vindt je al iets ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:59

RachelVos schreef:
Mijn pony wordt momenteel behandeld voor haar sarcoïd in Utrecht.

BCG was de enige oplossing doordat deze op haar ooglid zat.

Ik heb eerst de pasta van sarcoid cure gebruikt. Het zag er in eerste instantie hoopvol uit, doordat de pasta de "uitdroogd". Echter bleef mijn pony de pasta er steeds afschuren, omdat ze het vervelend vond voelen. Begrijpelijk zo op je ooglid...

Vandaar toch de keuze gemaakt voor BCG. Ze heeft dinsdag haar eerste behandeling gehad, dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen!

Even omhoog schoppen dit topic. Hoe hebben de injecties uitgepakt?

En voor de mensen die de pasta hebben gesmeerd, hoelang hebben jullie dit moeten doen?