smurf schreef:heb je voorspellende dromen Sonja.....*hoop van niet*.....
Héél eerlijk? Het is niet de eerste keer dat ik zoiets voorheb

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurf schreef:heb je voorspellende dromen Sonja.....*hoop van niet*.....
smurf schreef:volgens mij DA is er een ware epidemie bij mij in de buurt van luis onder shetlanders, door de te warme winter en de te dikke vachten.....
Morrie is gelukkig al helemaal verhaard en van mok was geen spoor te bekennen, hij heeft dan ook nauwelijks behang.....dat hoort niet bij bergpaarden, daar blijft de sneeuw in hangen
Soxje schreef:Veel koudbloeden hebben last van mok of rasp, of sxchurft en schimmels. De Belgen worden over het algemeen niet ouder dan een jaar of 8, 9 door de mok. Is dat niet vreselijk? Ik verzin dit niet, heeft in de Bit gestaan.
sonjabelgium schreef:Mijn shet heeft geen luis (wel enorme jeuk, dat weet smurf al van de pb's). Spix heeft ze gehad, ik weet dus wat en waar ik moet kijken. Quicky zit helemaal "zuiver", ook z'n huid. DA heeft ook al nagekeken ook voor luis. Ik zal toch het zekere kiezen voor het onzekere en hem even een behandeling geven met Zerox-P. Geen luisje die dat spul overleefd! Hij schijnt het wel na elke winter te hebben (wij hebben hem pas sinds november)
Jeuk, schuren, en eens kaal stopt ie met schuren en geneest het gewoon allemaal mét nieuwe korte zomerharen die erop komen. Wel jammer natuurlijk, lelijk zicht en vervelend voor hem dat ie zo'n jeuk heeft. Er moet een oorzaak zijn, maar welke????
(voordat ik nu hopen PB's krijg met advies, hij heeft een behandeling achter de rug van imaverol en teatree met beperkt succes, de kleine wondjes worden verzorgd met isobetadine - mensen met andere tips are welcome)
Bonnieknol schreef:zo te zien heb je een tinker? Ik weet niet of het zo heet, ozu maar zo kunnen maar ik heb het al wel heel vaak gezien dat tinkers stampvoetend op de grond staan en er soms zelfs bij gaan liggen om aan de sokken te knagen. Het is een huidirritatie en door wassen met een bepaald middel (uh hoe heet dat ook alweer) of scheren is het zo te verhelpen. Vraag idd je dierenarts om advies
Botervlieg"]
[quote="Soxje schreef:Veel koudbloeden hebben last van mok of rasp, of sxchurft en schimmels. De Belgen worden over het algemeen niet ouder dan een jaar of 8, 9 door de mok. Is dat niet vreselijk? Ik verzin dit niet, heeft in de Bit gestaan.