LyonaHorse schreef:Dank je wel boemel! Hebben jullie verder advies in wat ik het beste kan voeren? Luzerne erbij, of extra mais vlokken, of wat anders? Wat zal haar het beste kunnen helpen in vorm te komen? En welk merk?
Ze heeft trouwens een hele goede mineraal liksteen, dus mineralen zitten wel goed.
Liksteen is helemaal niet zeker dat ze voldoende binnenkrijgt. ik heb heel goede ervaring met equifyt green power en pre active voor spieropbouw. Mais zou ik zeker niet doen, dat is helemaal niet zo'n goede voedingsstoffen bron voor paarden, zijn geen meningen maar gewoon wetenschappelijk bewezen, dan is haver bv veel beter opneembaar als je specifiek op zoekt bent naar granen.
Luzerne heeft eigenlijk helemaal niet zo'n goed eiwitprofiel voor paarden, ik zou eerder kijken naar coolstance copra, esparcette, spirulina, erwten eiwit isolaat, sojaschroot doen veel paarden het goed op maar is een vrij controversieel product. Dit zou ik dan zeker combineren met een structuur mix en een balancer als je niet voor een compleet voer gaat en eventueel kan je wat lijnzaad er aan toevoegen.