Pony valt maar niet af..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: Pony valt maar niet af..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 23:28

Volgensmij is het voordroog. Heb er niet heel veel verstand van. :o

Ik heb het voerbeleid wat aangepast. Hij krijgt nu ‘s avonds als hij naar binnen gaat een kleine portie en dan ‘s avonds laat nog een kleine portie aangevuld met stro. Dit alles afgewogen dmv de bagageweegschaal. :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:41

Ik heb ruwvoer van eigen land. Jaar op jaar te hoog in suiker. Om moedeloos van te worden. Het is makkelijk om kritiek te leveren maar het is vaak gewoon lastig om het juiste voer te krijgen of maken. Het mag niet stoffig zijn, geen schimmel, laag in suiker, niet te laag in eiwitten... liefst niet in plastic, of liever toch wel, ivm allergie

En het mag ook maar weinig kosten!
En alles laten analyseren voor je het koopt kost kapitalen. Daar gaat de prijs per baal ook van omhoog.

Lastig hoor!

MyChoice schreef:
Sinds ik mijn ‘eigen’ hooi voer zijn mijn paarden afgevallen en blijven mooi op gewicht. Hooi met weinig suiker en energie. Dit eten ze onbeperkt. Minderen met hooi gaat andere problemen opleveren. Het is jammer dat er maar zo weinig stallen zijn die rekening houden met wat een paard echt nodig heeft qua ruwvoer. Het gros van de paarden in NL heeft voldoende aan arm hooi en zelf eiwitten en energie bijvoeren waar nodig. Ben blij dat ik m’n eigen plekje heb inmiddels, en niet meer hoge stalprijzen betaal én eigen hooi moet betalen.

Ook ik heb een afvalproject weer. Ik heb mijn pensionada naar mijn eigen plek gehaald. Ik ben benieuwd hoe snel hij z’n minstens 100 kilo teveel eraf heeft :-)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 00:00

Het is heel lastig idd :( ben bang dat ik gewoon het geld niet heb om telkens apart in te kopen en te laten leveren. Als het niet anders kan dan moet het maar, maar zo te lezen zijn er genoeg andere opties om eerst te proberen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 05:04

Er zijn al genoeg fouragebedrijven die hun producten laten analyseren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 05:28

boemel schreef:
[ [url=m/PxMoM9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eind Juli 2021

[ [url=m/N7Q7wa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Midden Oktober 2021

:D

WAUW! Is dat hetzelfde paard! :oo Wat een verschil!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 06:47

Wij hebben ook eens zo’n partij hoog in suiker gehad. Maar door goed te mengen met stro, viel de schade mee.
Van de dierenarts mochten ze in verhouding 50/50 hooi/stro hebben. Wij zaten uiteindelijk op 70/30 hooi/stro en dat geven we nog steeds. En dan wel gerstestro omdat dat wat zachter is.

Ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken voor jullie :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:16

Jeika schreef:
Wauw, die is mooi afgevallen zeg!

Heb net zijn gewicht berekend, er kwam uit dat hij 453 kg zou wegen. :x

Lijkt me ook wel erg veel?! Maar denk dat het wel goed is om te achterhalen wat hij exact weegt nu, wij laten op stal ca. 1x per jaar een paardenweegschaal komen, we delen de kosten dan met een aantal stalgenoten. Is dat geen optie? Ik vond het voor mijn paard ook handig om te weten wat hij weegt ivm eventuele dosering van medicatie/ wormenkuren.
En denk dat je nu eerste goede stappen hebt gezet, dit is iets van de lange adem. Geef het tijd en monitor goed :j