Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ipsilonka schreef:Ik vind bij jou alleen de metacam buitensporig qua prijs op de rekening, daar kost een flesje van toch 50 euro? Dat krijgt een shet toch niet in die korte tijd op 2 x?
XxDiandraxX schreef:Heb je trouwens in de gaten dat je 2x metacam paard 100ml hebt afgetikt in twee dagen?
Blacky94 schreef:Mijn vriend wil graag een shetlander. Vind ie leuk en ''is goedkoper dan een paard wat jij wil''. Heb m idd maar even uitgelegd dat als het op bijv. DA kosten aankomt het zoveel nog niet scheelt omdat je dus idd voor consult e.d. evenveel kwijt bent, ongeacht of het een KWPNer van 1,70 of een shetlander van 90cm isDus als er dan toch veel geld uit gaat aan een paard, dan eerst maar aan een dier waar ik wat aan heb, kijken we daarna wel eens verder of er ook ooit een shetlander bij kan
Ladygiroc schreef:Blacky94 schreef:Mijn vriend wil graag een shetlander. Vind ie leuk en ''is goedkoper dan een paard wat jij wil''. Heb m idd maar even uitgelegd dat als het op bijv. DA kosten aankomt het zoveel nog niet scheelt omdat je dus idd voor consult e.d. evenveel kwijt bent, ongeacht of het een KWPNer van 1,70 of een shetlander van 90cm isDus als er dan toch veel geld uit gaat aan een paard, dan eerst maar aan een dier waar ik wat aan heb, kijken we daarna wel eens verder of er ook ooit een shetlander bij kan
Gevaarlijke uitspraak in een topic met meerdere shet eigenaren.
LiannePuthzy schreef:Factuur van Utrecht is er ook, vind hem echt ontzettend meevallen, had verwacht dat hij een stuk hoger zou zijn
[ [url=m/LUEmwR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vsso5U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kristy1998x schreef:Ik heb dan geen shetlander maar helaas wel 2 hele dure pechvogels hier waarvan ik DA rekening verwacht ...
In 2 weken tijd 2x de DA laten komen.
Een van mijn paarden heeft begin deze maand zijn hoofd gestoten wat resulteerde in een flink gat in zijn hoofd van zeker wel een vingertop diep, tot op het bot aan toe. Enkele keren verdoofd en uiteraard gehecht.
Afgelopen maandag liep 1 van mijn paarden wat stijf achter, niet alarmerend maar wel even in de gaten houden. Dag erna liep hij voor geen meter en DA erbij gehad, vermoeden was flink vast zitten bij SI gebied dus afspraak gemaakt met andere paardenarts en tevens chiropractor van dezelfde kliniek voor de volgende dag en Metacam erin. Volgende dag liep plots mijn andere paard precies hetzelfde. DA een uitgebreid onderzoek gedaan, conclusie; acuut hoefbevangen. De rest van de kudde heeft nergens last van (suikerarm hooi ivm een van de kudde paarden die gevoelig is voor HB) en amper krachtvoer (beetje luzerne, vitalbrok en lijnzaad + vitamine E). Vermoeden is toch het krachtvoer omdat dat het enigste is wat ze beiden krijgen wat voor nu een concrete link is. Beiden staan nu op buut, luzerne is stopgezet (op vit brokje en lijnzaad + vitamine E na).
Van beide dingen moet ik nog een rekening krijgen, gelukkig dit keer wel gezegend en geen bezoek in het weekend al zal de rekening ook geen pretje zijn. Zodra ik hem binnen heb deel ik hem gelijk.