Inzicht onverwachte rekening (shetlander)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Inzicht onverwachte rekening (shetlander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:44

Zal de rekening van onze tinker ff opzoeken van december
1 thuis bezoek met gebitsbehandeling, en daarna 2 dagen op de kliniek met foto's en tandextracie

Uit mijn hoofd ergens rond de 1300 euro

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 18:22

Ipsilonka schreef:
Ik vind bij jou alleen de metacam buitensporig qua prijs op de rekening, daar kost een flesje van toch 50 euro? Dat krijgt een shet toch niet in die korte tijd op 2 x?

XxDiandraxX schreef:
Heb je trouwens in de gaten dat je 2x metacam paard 100ml hebt afgetikt in twee dagen?

_/-\o_

Mijn dank is groot. Kliniek gebeld over de dubbele metacam en ze gingen het controleren, net mail ontvangen. Ik krijg het 2de flesje vergoed :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:47

Vind het wel een interessant topic om facturen te zien.

Iets relatiefs simpels als een trap uitdelen en in draad blijven hangen en wat voor kosten daarbij kunnen komen. Natuurlijk weet je dat dieren geld kosten maar vrijwel alles wat ik gelezen heb zijn dingen die ons allemaal kunnen overkomen.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:04

Ik heb een minipaardje die een tijdje terug met zijn been in het draad had gezeten.
Uiteindelijk alles bij elkaar ook rond de €600 lichter :$
Nu moet ik wel zeggen dat ik medicatie wel voordeliger vind bij zo een kleintje.
Maarja echt veel goedkoper zijn ze niet hooguit met stalling maar verder geef ik genoeg geld uit voor hem :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:19

Afgelopen april plots mijn paard moeten laten inslapen door een acute gedraaide darm....kosten 900 euro ... kan de rekening even niet vinden.....maar twee keer voorrijkosten en consult moeten betalen en dan zeggen neem vooral je tijd ....

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:26

Mijn vriend wil graag een shetlander. Vind ie leuk en ''is goedkoper dan een paard wat jij wil''. Heb m idd maar even uitgelegd dat als het op bijv. DA kosten aankomt het zoveel nog niet scheelt omdat je dus idd voor consult e.d. evenveel kwijt bent, ongeacht of het een KWPNer van 1,70 of een shetlander van 90cm is :') Dus als er dan toch veel geld uit gaat aan een paard, dan eerst maar aan een dier waar ik wat aan heb, kijken we daarna wel eens verder of er ook ooit een shetlander bij kan :')

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:36

Blacky94 schreef:
Mijn vriend wil graag een shetlander. Vind ie leuk en ''is goedkoper dan een paard wat jij wil''. Heb m idd maar even uitgelegd dat als het op bijv. DA kosten aankomt het zoveel nog niet scheelt omdat je dus idd voor consult e.d. evenveel kwijt bent, ongeacht of het een KWPNer van 1,70 of een shetlander van 90cm is :') Dus als er dan toch veel geld uit gaat aan een paard, dan eerst maar aan een dier waar ik wat aan heb, kijken we daarna wel eens verder of er ook ooit een shetlander bij kan :')

Gevaarlijke uitspraak in een topic met meerdere shet eigenaren :+ .

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:38

2 jaar geleden mijn miniatuurpaard van 97cm laten opereren, er moest een fistel verwijderd worden.
Artsen zeiden mij zelf dat als hij een paard zou geweest zijn dat de eindafrekening
veel minder zou kosten omdat oa het verblijft 1 week zou zijn ipv anderhalve maand.

Kosten: €3459 -O-

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:54

Ladygiroc schreef:
Blacky94 schreef:

Gevaarlijke uitspraak in een topic met meerdere shet eigenaren :+ .

Hahaha, okee, laat ik het zo zeggen, ik wil graag een rijpaard, maar dat vind mijn vriend ''onzin'' _O-
Hij ziet een shetlander vooral als een grote hond, wil er mee kunnen wandelen en kunstjes kunnen aanleren maar bijv. voor de kar zetten (waarvan ik zou denken, doe minstens dat dan) hoeft van hem niet zo. Dus als ik dan moet kiezen tussen een paard waar ik zelf actief mee kan rijden of een shetlander waar ik niet zo heel veel mee zou doen, dan weet ik het wel :o ik vind shetlanders best leuk hoor, maar heb niet de luxe van stallen aan huis en weet nu al dat de verzorging (en de komende 2 jaar ook nog de kosten) grotendeels op mij terecht zou komen. Dus dan kies ik idd wel in de eerste plaats voor mijn eigen plezier :D O:)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:02

Factuur van Utrecht is er ook, vind hem echt ontzettend meevallen, had verwacht dat hij een stuk hoger zou zijn

Afbeelding

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:18

LiannePuthzy schreef:
Factuur van Utrecht is er ook, vind hem echt ontzettend meevallen, had verwacht dat hij een stuk hoger zou zijn

[ [url=m/LUEmwR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vsso5U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Utrecht heeft veel minder een winstoogmerk omdat het ook een "school" is. Tis niet goedkoop maar er zijn idd duurdere klinieken.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:41

Hier een Shetlander eigenaar. Echt grote kosten nog niet gemaakt met hem (gelukkig). Tot nu toe altijd nog wel geluk gehad, maar we zijn nu (preventief) aan het behandelen voor een maagzweer. Bewust niet voor het onderzoek gekozen, dat vond ik nog best heftig klinken en alle signalen wezen wel richting een maagzweer dus zijn we preventief gaan behandelen. Hij reageerd goed op de medicatie en is echt aan het opknappen en is aan herstellen.
Ik kan wel zeggen dat een groot paard elke dag een zo'n hele spuit krijgt dat is dan zeven dagen lang of langer elke dag 27euro.
Terwijl ik met een zo'n spuit zes tot zeven dagen doe.
Voor mij is het 27euro per week ipv per dag.
Wormenkuur hetzelfde. Een Shet heeft daar veel minder van nodig dan een groot paard. In dat soort dingen kun je dus wel echt goedkoper uit zijn.
Een zak brokken doe je met een Shet ook langer over.

Operaties etc. zullen dan inderdaad wel ong. even duur uitvallen als grote paarden.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:24

Dierenartsfacturen, pfff beter begin ik er niet over, teveel ervaring mee na de aanschaf van zo'n leuke kleine ponytjes :')

Zo'n 4,5 jaar geleden kochten we 2 minipaardjes. Het hengstje was toentertijd 150 a 250 euro aanschafwaarde, inmiddels zit ik zeker op 1500 euro aan facturen. Meerdere bloedonderzoeken, castreren, kliniek someren ivm echo voor lawsonia bacterie, heeeel wat keren koliek en spoedvisites en helaas is hij nog steeds niet 100% in orde en weten we niet waar het aan ligt.

In december met mijn rijpaard naar utrecht geweest en dat viel me echt enorm mee. Neurologisch consult was bijna 200 euro maar hij is wel echt super uitgebreid bekeken, vgm duurde het onderzoek 2 uur en er is een duidelijke uitkomst afgegeven.

Maar idd enige voordeel van de kleintjes is de hoeveelheid medicatie die ze krijgen, dat heeft me wel al veel geld 'bespaard'. Plus ze eten natuurlijk veel minder dus in die zin zijn ze wel goedkoper. Maar de hoefsmid komt hier net zo vaak voor de kleintjes dan voor de grote.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:40

Even afkloppen maar de dierenarts voor mijn paard is een stuk goedkoper dan die ooit voor mijn katten en honden is geweest, relatief gezien. :')

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:49

Ik heb dan geen shetlander maar helaas wel 2 hele dure pechvogels hier waarvan ik DA rekening verwacht ...

In 2 weken tijd 2x de DA laten komen.

Een van mijn paarden heeft begin deze maand zijn hoofd gestoten wat resulteerde in een flink gat in zijn hoofd van zeker wel een vingertop diep, tot op het bot aan toe. Enkele keren verdoofd en uiteraard gehecht.
Afgelopen maandag liep 1 van mijn paarden wat stijf achter, niet alarmerend maar wel even in de gaten houden. Dag erna liep hij voor geen meter en DA erbij gehad, vermoeden was flink vast zitten bij SI gebied dus afspraak gemaakt met andere paardenarts en tevens chiropractor van dezelfde kliniek voor de volgende dag en Metacam erin. Volgende dag liep plots mijn andere paard precies hetzelfde. DA een uitgebreid onderzoek gedaan, conclusie; acuut hoefbevangen. De rest van de kudde heeft nergens last van (suikerarm hooi ivm een van de kudde paarden die gevoelig is voor HB) en amper krachtvoer (beetje luzerne, vitalbrok en lijnzaad + vitamine E). Vermoeden is toch het krachtvoer omdat dat het enigste is wat ze beiden krijgen wat voor nu een concrete link is. Beiden staan nu op buut, luzerne is stopgezet (op vit brokje en lijnzaad + vitamine E na).

Van beide dingen moet ik nog een rekening krijgen, gelukkig dit keer wel gezegend en geen bezoek in het weekend al zal de rekening ook geen pretje zijn. Zodra ik hem binnen heb deel ik hem gelijk :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:36

Moest aan dit topic denken ;-)
Afbeelding

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:04

De rekening is inmiddels binnen.

€573,03, valt erg mee dus.
Rekening naar €401,26 gekregen ivm compensatie aangezien er 2x verkeerd gediagnosticeerd is. Bleken, zoals ik al vermoedde, niet HB te zijn en ook niet vanuit SI te komen. Had al met al een hogere rekening verwacht.

Kristy1998x schreef:
Ik heb dan geen shetlander maar helaas wel 2 hele dure pechvogels hier waarvan ik DA rekening verwacht ...

In 2 weken tijd 2x de DA laten komen.

Een van mijn paarden heeft begin deze maand zijn hoofd gestoten wat resulteerde in een flink gat in zijn hoofd van zeker wel een vingertop diep, tot op het bot aan toe. Enkele keren verdoofd en uiteraard gehecht.
Afgelopen maandag liep 1 van mijn paarden wat stijf achter, niet alarmerend maar wel even in de gaten houden. Dag erna liep hij voor geen meter en DA erbij gehad, vermoeden was flink vast zitten bij SI gebied dus afspraak gemaakt met andere paardenarts en tevens chiropractor van dezelfde kliniek voor de volgende dag en Metacam erin. Volgende dag liep plots mijn andere paard precies hetzelfde. DA een uitgebreid onderzoek gedaan, conclusie; acuut hoefbevangen. De rest van de kudde heeft nergens last van (suikerarm hooi ivm een van de kudde paarden die gevoelig is voor HB) en amper krachtvoer (beetje luzerne, vitalbrok en lijnzaad + vitamine E). Vermoeden is toch het krachtvoer omdat dat het enigste is wat ze beiden krijgen wat voor nu een concrete link is. Beiden staan nu op buut, luzerne is stopgezet (op vit brokje en lijnzaad + vitamine E na).

Van beide dingen moet ik nog een rekening krijgen, gelukkig dit keer wel gezegend en geen bezoek in het weekend al zal de rekening ook geen pretje zijn. Zodra ik hem binnen heb deel ik hem gelijk :o.