Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LETS schreef:Ik denk dat dat niet bestaat, want de sarcoid moet open gaan om daarna te verdwijnen. Zoals hierboven gezegd, het wordt eerst erger. Zit hij op een plek waar het veulen straks langs schuurt bij het drinken? Want dan zou ik hem wel echt weg proberen te krijgen, anders wordt het enkel groter en ben je verder van huis.
Sterre schreef:SjonnieZ schreef:Mijn paard had ook een klein sarcoïd dat ik behandeld heb met koortslip zalf maar er bleef een restant.
Ik ben toen gestart met dagelijks wat kurkuma bij het voer te doen. Na 3 weken was de plek helemaal weg.
Mss iets om op een later moment ter ondersteuning te geven.
Ik gaf de kurkuma poeder van pharma horse.
Oh, dat Kurkuma poeder lijkt me een goed idee, hoeveel geef je daarvan?!
Achterom schreef:LETS schreef:Ik denk dat dat niet bestaat, want de sarcoid moet open gaan om daarna te verdwijnen. Zoals hierboven gezegd, het wordt eerst erger. Zit hij op een plek waar het veulen straks langs schuurt bij het drinken? Want dan zou ik hem wel echt weg proberen te krijgen, anders wordt het enkel groter en ben je verder van huis.
Er zijn verschillende soorten sarcoids... ik kan me voorstellen dat een ingekapselde eerst open moet gaan, maar dat geldt dus niet voor allemaal. Dus dit soort uitspraken kun je niet zomaar doen. Ik zou er daarom sowieso een dierenarts bij halen.
Mijn paard had een paar jaar geleden 2 sarcoids, tussen zijn billen zeg maar. Eerst ben ik gaan smeren met acoclyvir, daarmee slonk de ene sarcoid, maar de ingekapselde niet. Daarom toch besloten om hem te opereren, aangezien vervoeren geen optie was.
Er was niet super veel ruimte om te snijden, maar toch hebben ze het goed weggekregen. Nu was er laatst wel weer een puntje terug, maar dat heb ik met de acoclyvir weer weg kunnen smeren.
Nathalie__ schreef:Misschien dat iemand mij kan helpen. Sinds afgelopen zomer groeide er bij mijn paard een bultje bij het oog. De grote op de foto. Hij ziet er nu zo uit na een paar weken aciclovir zalf te smeren. Ik denk dus dat het een sarcoid is. Maar omdat het wat groter word door de zalf zou ik graag willen weten of dat normaal is? Hoe verloopt zo’n proces? Is bloeden/opengaan, groter worden/rozer worden, vocht rondom bultje, normaal? En sinds vandaag voel ik een onderhuids bultje onder het oog, zie pijl. Ik begin mij toch wel wat zorgen te maken.
[ [url=m/27UkbG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toemke schreef:Bedankt voor alle inputs.
Ondertussen heb ik iemand gevonden om contact te maken via FB maar die persoon heeft de gewoonte geen berichten te ontvangen in de weekends en feestdagen. Zodra het kan gaat mijn bericht verstuurd worden.
Ik wil wel de Aciclovir proberen, de prijs maakt niet veel uit, ik betaal nu een dikke 60€ voor een doosje van 12beurten, eigenlijk 6 omdat ik 2 Sarcoïden moet behandelen.
Ondertussen alvast enkele foto's
Op de derde foto had de sukkelaar ook nog een hevig tranend oog maar dat is gelukkig verholpen door een oogzalf.
Babootje schreef:Ik heb een sarcoide effectief weg gekregen bij mijn hond met kurkuma. Ik maakte toen een "golden paste" van kurkuma kruiden met olie en peper uit de molen. Daarvan gaf ik 2 x per dag een volle theelepel (richting eetlepel) door het voer. Verder deed ik wat pasta door een beetje vaseline en smeerde dat op de sarcoide
https://www.baroen.nl/kruiden/poeders/c ... der-detail
https://www.kanker.be/voedingssupplementen/kurkuma