Ik voer sinds kort de Agrobs alpengrün muesli (hier heb je ook een graanvrije slobber versie van), mijn ruin vind het erg lekker gelukkig. Het is alleen in friesland zooo lastig te verkrijgen, dus ik moet het altijd bestellen. Slueslimix is ook een top product!
Ik voer zelf aan mijn paard de saracen Re-Leve. Deze is graanvrij en laag in suiker(6%) en zetmeel (8%).
Hier heel tevreden over. Mijn paard eet het heel goed terwijl hij echt heel kieskeurig is pavo ease en excel eet hij bijvoorbeeld niet. Mijn paard welke op M eventing niveau wordt uitgebracht doet het hier heel goed op. Haalt er genoeg energie uit en zit ook mooi in bespiering. Krijgt daarnaast wel ook onbeperkt hooi en in de zomer gras.
Eilandje
Geplaatst: 06-04-22 10:29
FjordOtis schreef:
Ik ben ook nog zoekende
Iemand al naar de hartog comfort gekeken?
Is dat een nieuw product? Nog niet tegen gekomen in de winkel hier. Lijkt handig als je maar plek hebt voor één voerton, maar eerlijk gezegd lijkt het me dat je even goed zelf een gehakselde ruwvoermix kan mengen met een balancer
Ik voer Fibra. Erg laag in suiker, paarden eten het graag en doen lang over hun voer. Bij extra inspanningen kan je het aanvullen met een beetje sportbrok of muesli. In de zomer loopt mijn minishet voor de sulky, dan krijgt zij een beetje vitalbix Active.
Subli dieet, kwart tot half schepje per dag, met een hand lucerne, en 3 wortels. Paard is 17 jarige nrps ruin, veel temperament. Arbeid: 3 bosritten 15 km per week, 1 zware dressuur les van 1 uur, en verder rondje wandelen en nog een half uurtje dressuren in de bak. Staat overdag buiten met zn matties.
In het kort Fjord word dit jaar 4 1 jaar in mijn bezit Hoestklachten en na navraag ook bij vorige eigenaar Scopie 1 keelontsteking en wat slijm Audevard balsamic air Zaagsel Nat hooi Scopie 2 schoon BaL schoon en gezond (geen allergieen) Hoestje bleef
Hij kreeg bij de vorige eigenaar al vitalbix DC en bij mij ook aangevuld met active
Ik dacht laat ik de lucerne eens weghalen dus vitalbix timothee gekocht Staart schuren
Gestopt Nu 4 dagen mestwater
Proefpakketje oerbalans en slueslimix
Nu op de hals van die eiwitbulten
Ik ben al dagen aan het vergelijken maar weet t echt niet meer
Hij lijkt gevoelig voor iets. Misschien kijken naar voer wat over het algemeen weinig kruidenrijk is? De Okapi puur P is misschien wel wat als balancer? Is te koop via pure horse.
Zero van Hippalgo, super voer. Al mijn paarden staan erop.
Saaams
Geplaatst: 10-04-22 09:23
Anne200 schreef:
Zero van Hippalgo, super voer. Al mijn paarden staan erop.
Voer ik ook en word met smaak gegeten!
GekOpFjorden
Geplaatst: 10-04-22 10:08
Marigo schreef:
Hij lijkt gevoelig voor iets. Misschien kijken naar voer wat over het algemeen weinig kruidenrijk is? De Okapi puur P is misschien wel wat als balancer? Is te koop via pure horse.
Ja klopt ergens is er een ingredient waar hij op reageerd.
quarterH
Geplaatst: 10-04-22 10:08
Ik voer de marstall Gastro mix.
Mbt de fjord: Al eens gedacht aan halo therapie?
GekOpFjorden
Geplaatst: 10-04-22 10:11
quarterH schreef:
Ik voer de marstall Gastro mix.
Mbt de fjord: Al eens gedacht aan halo therapie?
Nog nooit van gehoord ga het eens opzoeken
Ik zie in elk voer wel iets dat ik denk oei Oerbalans vind ik qua ingredienten wel fijn
Halotherapie/zouttherapie heeft een reinigende werking door je paard een aantal sessies in een zoutbox te Zetten. Met een kuur van 4 dagen worden de luchtwegen goed gereinigd maar ook de huid. Wordt gebruikt bij luchtweg problemen maar ook voor huidproblemen ( zomereczeem mok schimmel enz enz) Wij hebben sinds 2 dagen zo'n box op stal en die van mij is nu bezig met 4 daagse kuur