Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoop maar dat ze geen infectie/abces ontwikkelt. Wanneer houdt de pech nou op?
ik heb ook zo een merrie. Door een verwisseling bij mij gekomen, had haar voor die prijs nooit kunnen kopen en had haar überhaupt anders nooit kunnen kopen maar wat een pech. In jet bakhek, been stuk in verband, door een paard het hek in geslagen, weer een been stuk, dit keer naar de kliniek en geopereerd, maanden op stal gestaan. Vervolgens been door stalwand geslagen, nog een been stuk. Daarna in een put gevallen (nadat ze zelf eerst vakkundig laag voor laag alle deksels en dingen eraf had getrokken). Met jaar 4e haar 1e veulen, zware bavalling gehad maar sinds dien gaat het met de merrie wel goed. Jaar erna 2e veulen. Dat veulen stond met 9 maanden op de kliniek omdat ze op onverklaarbare wijze haar halve voorbeen eraf had getrokken. (Februari) Vervolgens in augustus kan haar jaar oudere zus (1e veulen) niet meer op staan, blijkt achteraf bekken gebroken te hebben. Nouja alle 3 leven nog. De jongste is super hersteld, je ziet er niets meer van enkel als je voelt, voel je een litteken. Met haar heb ik dekplannen voor 2022. Moeder zit onder de littekens maar begint nu met rijden een leuke merrie te worden en heb haar toch nog maar eens gedekt. Eerste kind van gebroken bekken loopt ook weer vrolijk, heeft wel een afwijking in de beweging maar red zich er prima mee en springt zelfs vrijwillig hindernissen.
Dat vind ik misschien nog wel het ergste, die afzondering op zo'n jonge leeftijd.