Geraakt in gewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:38

Loody schreef:
jeetje wat een geld...hoe dan? Ik ben ook benieuwd naar de opbouw van de rekening, dit is echt enorm!!

Ik snap ook niet hoe dat zo duur zou kunnen zijn.Ik heb zelf een 3 uur durende knieoperatie gehad met 3 dagen verblijf in het ziekenhuis en dat heeft volgens mijn verzekering 3000 euro gekost.Dus die DA van ts durft wel te rekenen!

savieralover

Re: Geraakt in gewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:54

mijn hemel 10.000 euro. in geen miljoen jaar sorry TS. Ik heb en kat gehad met Patella Luxatie en die is enkele jaren geleden geopereerd aan een poot en begin dit jaar aan de andere poot. De eerste operatie hiervoor was om en nabij 1000 euro en die kon daarna ook weer zonder problemen door maar 10.000 euro vind ik echt te bizar voor woorden en die kosten had ik zelf ook absoluut niet gemaakt... Hoop voor jou dat alles goed komt na deze kosten post en hij nog heel wat jaren probleemloos door kan...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:49

Ik begin zeer veel twijfels te krijgen over de waarheid van dit topic.

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 15:48

Ze blijft daar wel nog minstens 3 weken, gewrichtsspoelingen, operatie,wonde verzorging,1 maand stalling, binnen 3 maanden gaat ze terug voor een tweede operatie, fotos...

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 15:49

Niet voor gevoelige kijkers
Afbeelding

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 15:50

De mensen die twijfelen aan de echtheid? Er staan toch fotos bij die je gewoon niet op internet vindt. Zielig dat er zoiets gereageerd wordt terwijl een tijdje over inslapen gesproken is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:22

Poeh wat een wonde zeg

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:34

Oh poe hoeveel ik ook van mijn paarden hou.... ik ging geen 7000 euro neerleggen voor een operatie waarna je wrs een hele mooie grasmaaier hebt.
Misschien dat het verhaal anders zou zijn als het een supergoed dier zou zijn met mooie papieren :o

Respect voor degene die het wel doen....
maar ik nam mijn verlies, gunde het dier of nog een paar maanden op de wei voor evt herstel en anders ging ik afscheid nemen.

En ja ik ben in die positie geweest met een pony met gebroken been, die ging ik het revalidatieproces niet eens aan doen, om daarna evt je constant druk te maken of de zwakke plek niet nog een keer kapot gaat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:03

saskiaojan schreef:
Oh poe hoeveel ik ook van mijn paarden hou.... ik ging geen 7000 euro neerleggen voor een operatie waarna je wrs een hele mooie grasmaaier hebt.
Misschien dat het verhaal anders zou zijn als het een supergoed dier zou zijn met mooie papieren :o

Respect voor degene die het wel doen....
maar ik nam mijn verlies, gunde het dier of nog een paar maanden op de wei voor evt herstel en anders ging ik afscheid nemen.

En ja ik ben in die positie geweest met een pony met gebroken been, die ging ik het revalidatieproces niet eens aan doen, om daarna evt je constant druk te maken of de zwakke plek niet nog een keer kapot gaat.

Nou met zo'n wond als op de foto van ts moet je wel iets doen aan behandeling,want die kun je zo niet zonder meer op de wei gooien.Ik zou het zeker proberen hem te laten herstellen maar wel heb ik mijn vraagtekens bij de enorme kosten die deze DA wil gaan rekenen.Dat moet goedkoper kunnen.Anders zouden niet veel paardeneigenaren het kunnen betalen en dat weet de DA ook.Wat die vraagt is echt belachelijk .

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:43

Die wond zit toch ook niet op het gewricht? Ik zou hem thuis gewoon op de wei zetten en de wond goed verzorgen. Ik heb 8 schapen en dat zijn ook gezelschapsdieren en grasmaaiers en een economische waarde gelijk aan een shet. Ik ben heel erg aan ze gehecht, maar zou er geen seconde aan denken om zoveel geld uit te geven voor een eventuele operatie oid. Dat zijn echt geen bedragen die jij noemt en lijkt me eerlijk gezegd ook erg overdreven. Als je hem echt wilt laten behandelen zou ik er in ieder geval mee naar een andere kliniek gaan.

Bokkerbb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 15:07

De operatie is voor de patella luxatie, zij zou eventueel op een weide kunnen staan zonder operatie was er gezegd maar niet pijnvrij. Door de grote van de wonde blijft ze daar drie weken, binnen 3 maanden kijken we hoe de patella luxatie is geëvolueerd en of we de operatie voor patella luxatie eventueel kunnen laten maar enkel als ze pijnvrij is, ze is nog maar een jaar dus heeft nog lang te gaan

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:27

Ik zou ervoor kiezen alleen het gewricht te laten spoelen en de operatie voorlopig achterwege te laten. Pijn kun je (iig tijdelijk) bestrijden met metacam. Het zou best kunnen dat het uit zichzelf dusdanig herstelt dat het paardje geen pijn meer heeft, zich enigszins normaal voort kan bewegen en de rest van haar leven lekker gras kan maaien. En zoniet, kun je altijd nog besluiten tot opereren. Kijk, 7.000 euro als minimumbedrag is echt astronomisch, werkelijk nog nooit gehoord dat een operatie zoiets kostte. Ik vraag me af wat voor kliniek dat is.
Wees verder ook zo realistisch om de optie om het beestje in te laten slapen open te houden. Een zware operatie plus revalidatie is heel erg belastend voor een jaarling (ik heb het van dichtbij gezien bij een paard van vrienden) Plus dat er in dit geval een groot risico is en blijft op infectie. Houden van is soms ook: laten gaan.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:26

Ik zou er idd ook voor kiezen om het gewricht te laten spoelen en de wond te laten helen.

Over de patella luxatie, mijn shetlander had toen ze een jaar was ook last van patella luxatie. Ze liep echt op drie benen in draf en galop, zag er heel vreemd uit. Mijn DA zei dat de kans groot was dat ze hier nog uit groeide dus ze heeft langdurig op ontstekingsremmers gestaan zodat er geen ontsteking in die knie was door de irritatie van die losse knieschijf. Op de ontstekingsremmer liep ze goed.
Na drie maand hebben we rustig de ontstekingsremmer afgebouwd en ze liep terug goed! Ze heeft na deze periode nooit meer last gehad van de luxatie. Als het niet verbeterd was sprak mijn dierenarts ook nog over het irriteren van de kniebanden waardoor deze strakker worden en dat zou de luxatie ook kunnen verhelpen.

Ik zou wat betreft de patella luxatie dus even afwachten, het is voor kleine rassen in de groei niet ongewoon om hier last van te hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:58

Askja schreef:
Ik zou ervoor kiezen alleen het gewricht te laten spoelen en de operatie voorlopig achterwege te laten. Pijn kun je (iig tijdelijk) bestrijden met metacam. Het zou best kunnen dat het uit zichzelf dusdanig herstelt dat het paardje geen pijn meer heeft, zich enigszins normaal voort kan bewegen en de rest van haar leven lekker gras kan maaien. En zoniet, kun je altijd nog besluiten tot opereren. Kijk, 7.000 euro als minimumbedrag is echt astronomisch, werkelijk nog nooit gehoord dat een operatie zoiets kostte. Ik vraag me af wat voor kliniek dat is.
Wees verder ook zo realistisch om de optie om het beestje in te laten slapen open te houden. Een zware operatie plus revalidatie is heel erg belastend voor een jaarling (ik heb het van dichtbij gezien bij een paard van vrienden) Plus dat er in dit geval een groot risico is en blijft op infectie. Houden van is soms ook: laten gaan.

Helemaal mee eens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:58

Wat een heftige wond zeg!
Heel nare samenloop van omstandigheden zo. Ik hoop dat het goed komt.
Dat bedrag vind ik ook bizar hoog. Zelfs een koliek operatie kost minder.
Ik heb ook een paard gehad waar merrmasls per dag het gewricht gespoeld moest worden 2 weken lang en ik heb diverse operaties laten doen maar zoveel geld heb ik echt nog nooit in 1x hoeven neerleggen :n