Welke kliniek complex (kreupelheids)onderzoek midden NL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:14

Ik persoonlijk zou dan voor SMDC gaan. Een nieuwere kliniek met betere apparatuur dan de Lingehoeve, met gedegen expertise met Frans van Toor en Erik Bergman. Ze houden op alle vlakken hun kennis goed bij, geven internationale lezingen voor andere dierenartsen en dat gebeurt niet als ze niet echt goed zijn.

Utrecht is goed voor bepaalde zaken zoals Sarcoïden, Headshaking Syndrom, maar voor vage kreupelheden vind ik ze minder geschikt.

Ook ik ben trouwens wel benieuwd wat TS heeft gedaan en hoe het verlopen is.

tjakka123

Re: Welke kliniek complex (kreupelheids)onderzoek midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:45

Ik ben zo tevreden over Frans bij SMDC. Dikke 2 uur rijden enkele reis maar ik ga er 'graag' heen. Ik denk de beste kliniek in Nederland op dit moment.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:21

Goede ervaringen met SMDC in Heesch. Erik Bergman met name.

_Nelleke_

Re: Welke kliniek complex (kreupelheids)onderzoek midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 12:36

Iemand vroeg bij welke kliniek ik uiteindelijk ben geweest en hoe het nu gaat: Nou het ging ineens even helemaal anders. Hij stond ineens accuut bevangen vlak voor mijn bevalling. DA laten komen en op de buut, ascal en relaquine. Hij stond alleen op (getest) onverpakt hooi en verder geen krachtvoer of gras of andere middelen. Dus waarom hij ineens bevangen was geworden was me een raadsel. Gelukkig knapte hij na een paar weken weer op maar toen werd hij kort daarna weer accuut bevangen. Dit is tot 4x toe gebeurd. Na de 4e keer hebben we hem opgeladen en naar Utrecht gebracht. In de tussentijd heb ik ook nog de PSSM1 test laten doen en die was helaas positief. In Utrecht kwam ook naar voren dat hij een flinke kanteling van het hoefbeen heeft en enorm IR is.

Ik wilde hem nog 1 kans geven om eruit te krabbelen en zijn in overleg met Utrecht begonnen met Methformine. Ook heb ik een Feedingmaster aangeschaft om zijn hooi inname nog meer te beperken en wonder boven wonder lijkt hij nu al 6 weken stabiel.

Op zich hebben we nu een hele waslijst aan diagnoses:

- Insuline resistent
- PPID
- PSSM1
- Imuungemedieerde keratitis
- Peesblessures
- Artrose in de knie

Belangrijkste is dat hij nu klinisch 'goed' is. In elk geval goed genoeg om hier in de paddock rond te lopen.