Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BeautjeLoves schreef:O nee, de diagnose lijkt me duidelijk.fransje23 schreef:Weet niet naar welke kliniek je bent geweest maar misschien is het een idee om een second opinion te vragen bij een kliniek die veel dravers behandeld?
Die hebben misschien meer kennis van deze manier van behandelen en de gevolgen.
Je verhaal komt op mij wat warrig over. Kan heel goed zijn dat het komt doordat je vanwege de emoties het niet goed onthouden hebt. Dat is heel begrijpelijk![]()
![]()
Maar het kan ook zijn dat de dierenarts het ook niet helemaal precies weet omdat deze er weinig ervaring mee heeft. Methode is tenslotte niet gebruikelijk in Nederland.
Ja dat snap ik dat het warrig overkomt, omdat ik er zelf dus ook niet zo heel veel over weet. Het komt erop neer dat ze een peesblessure al heel lang heeft (wist ik niet), waardoor de vezels in die pees zijn afgestorven en er dus een gat in haar pees zit. Hij heeft het me allemaal laten zien en uitgelegd dus ik twijfel niet aan de diagnose. Maar volgens hem zit rijden er nooit meer in en zou ze nog door kunnen als wandel, therapie of weide paard. En daar ben ik nu info over aan het zoeken, of er geen succesverhalen zijn van paarden met een gat in de pees of hoe mensen dat hebben aangepakt enzo.
fransje23 schreef:Maar ook bij een recente peesblessure is er een zwart gat te zijn.
Heeft hij ook uitgelegd waaraan je het verschil kunt zien dat dit al jaren oud en blijvend is?
BeautjeLoves schreef:fransje23 schreef:Maar ook bij een recente peesblessure is er een zwart gat te zijn.
Heeft hij ook uitgelegd waaraan je het verschil kunt zien dat dit al jaren oud en blijvend is?
Bij een recente peesblessure hoor je nog wel wat witte stipjes (dus vezels) te zien en die moeten dan weer terug groeien vertelde hij. Bij Envy is het echt helemaal zwart, geen stipjes echt niks te zien.
BeautjeLoves schreef:Dat het geen oplossing is, ben ik helemaal met je eens! Het nut ervan is ook nooit wetenschappelijk aangetoond, maar helaas is de paardensport soms koppig traditioneel... Als iemand ooit een paard heeft gehad dat pin fired was en daarna herstelde, is het lastig om ze ervan te overtuigen dat het gewoon toeval is en geen oorzaak-gevolg.Mkango kan ook niet meer op jou reageren maar dit was mijn antwoord:
Ik denk ook niet dat het door dat bevriezen is gekomen want dat doen ze niet op een gezond been. Wel denk ik dat dat nooit een oplossing is. Hadden ze haar gewoon laten herstellen was het misschien goed herstelt, maar ja dat weet ik ook niet zeker. Had het wel gewaardeerd als dit bij de koop was vermeld. Maar even een vraag aan jou, weet jij of zo’n gat in de pees meteen einde verhaal is? Of is dat met een lange revalidatie te herstellen?
Mkango schreef:Ah, ze heeft helemaal niet in Frankrijk gekoerst!Ze is als jaarling verkocht naar Zweden, naar Tomas Malmqvist. Misschien is het het waard om hem even te contacteren? Want ze is direct vanaf zijn stal naar Nederland geëxporteerd zo te zien.
Mkango schreef:Het begon hiermee, de verkoopinformatie. Ze is wel gefokt in Frankrijk.
https://www.arqana-trot.com/pedigree/ve ... envy-devol
Googlen op Tomas Malmqvist levert een Zweedse trainer op en met de naam van je paard icm 'trav' krijg je o.a. deze pagina:
https://skoinfo.se/resultat/2016-09-21/aby/lopp-1/
En hier staat duidelijk dat ze is geëxporteerd naar Nederland in 2017.
https://sportapp.travsport.se/sportinfo ... 70/history
Mkango schreef:Ja, maar dat kan denk ik ook vermoeidheid zijn - alleen daar moet ruitje uitsluitsel over geven.Hoewel ik wel moet zeggen dat ze achter ook niet helemaal 100% lijkt te lopen aan het begin, maar ik weet te weinig van dravers om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. "Mijn" snelle ras gaat nog een tandje harder, en in galop.
Ze is als jaarling inderdaad voor 8000 euro naar Zweden gegaan.