Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eapy schreef:Misschien lekker spuit 11 dit, maar heb je geprobeerd om hem in een andere paddock te zetten dan normaal? Of op een andere tijd dan normaal, om een mogelijk gedragspatroon te doorbreken?
geerke schreef:Is hij op lyme/ piroplasmose getest?
Paarden uit spanje en frankrijk kunnen daar last van hebben.
Geeft onder andere gewrichtsklachten en spierproblemen.
Sterkte,arm paard...arme jij
Slmt9 schreef:Ik zou eens contact opnemen met Den Hoek. Daar werken naar mijn mening goeie holistische dierenartsen, die met net even een andere blik naar je paard kijken.
Zelf zou ik eerst lichamelijk verder uit gaan sluiten. Verhuizen, nieuwe kudde en nieuw voer brengen ook een hoop stress. Onderschat dat vooral niet. Ik zou denk ik eerder de mogelijkheden heronderzoeken of je op je huidige plek toch een maatje erbij kan zetten.
Ontzettend naar voor jullie beide. Sterkte!
Elisa2 schreef:Er worden al een heleboel goede tips gegeven en het is denk ik moeilijk om nu te bepalen wat prioriteit heeft.
Wat krijgt hij aan voer? En heeft de DA een verklaring voor de afwijkende leverwaarde? Welke leverwaarde is afwijkend? Den Hoek vind ik geen rare optie met deze klachten.
Leverproblemen kunnen voor heel veel frustratie zorgen, daarnaast houdt hij zich inderdaad ontzettend strak in zijn lijf tijdens het lopen dus spierproblemen zou ik ook niet uitsluiten maar belangrijk is eerst om te weten waar dat vandaan komt.
Citaat:Gister getest om hem in de paddock te zetten met een maatje. Dit leek in het begin voor genoeg afleiding te zorgen maar na een half uur stond hij weer volop aan zijn been te bijten. Zelfs in zijn achterbenen. Dit doet hij eigenlijk niet eens altijd.
Het lijkt me toch dat de eerste paar keer met een vriendje in een paddock voor genoeg afleiding moet zorgen als hij dus echt zoveel behoefte zou hebben aan sociaal contact
DuoPenotti schreef:Citaat:Gister getest om hem in de paddock te zetten met een maatje. Dit leek in het begin voor genoeg afleiding te zorgen maar na een half uur stond hij weer volop aan zijn been te bijten. Zelfs in zijn achterbenen. Dit doet hij eigenlijk niet eens altijd.
Het lijkt me toch dat de eerste paar keer met een vriendje in een paddock voor genoeg afleiding moet zorgen als hij dus echt zoveel behoefte zou hebben aan sociaal contact
Dit vind ik behoorlijk kort door de bocht.
In een (kleine) paddock met een ander paard kan ook extra stress geven als ze dat niet gewend zijn..
Ik heb hier paarden die al een paar jaar samen staan, maar als ik die in een paddock zet weet ik zeker dat ze er niet gelukkiger van worden. Staan nu dus heel ruim in de wei.
Zou ik hier een niuew paard krijgen gaat die ook ruim, heel ruim.
Juist omdat een ander paard erbij stress geeft. Ze weg moeten kunnen van elkaar. En vanuit daar rustig aan elkaars aanwezigheid wennen.
Dus je kunt echt geen conclusie trekken op zijn behoefte aan sociaal contact door ze even samen in een paddock te zeten.
Sammy_vg schreef:Elisa2 schreef:Er worden al een heleboel goede tips gegeven en het is denk ik moeilijk om nu te bepalen wat prioriteit heeft.
Wat krijgt hij aan voer? En heeft de DA een verklaring voor de afwijkende leverwaarde? Welke leverwaarde is afwijkend? Den Hoek vind ik geen rare optie met deze klachten.
Leverproblemen kunnen voor heel veel frustratie zorgen, daarnaast houdt hij zich inderdaad ontzettend strak in zijn lijf tijdens het lopen dus spierproblemen zou ik ook niet uitsluiten maar belangrijk is eerst om te weten waar dat vandaan komt.
Het is ontzettend moeilijk om te bepalen wat nu prio heeft en voor hem inderdaad niet te stressvol is om te gaan ondernemen.
Momenteel krijgt hij 2x een handje basissportbrok en 3 handen luzerne omdat we eigenlijk niet trainen nu. Verder 3x op een dag hooi.
Op de eerste pagina zie je de bloeduitslagen van het eerste bloedonderzoek.