Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doef schreef:Ik heb het niet zo op kilo's krachtvoer, ruwvoer is de basis... Maar goed, de situatie ligt nu ingewikkeld inderdaad. Het probleem is dat hij deze week weer naar buiten kan, ik kan hem dan maar 1 keer per dag krachtvoer voeren. Stal doet dat niet. En om nou 3 kg in een keer te geven?...
knollentuin schreef:Doef schreef:Ik heb het niet zo op kilo's krachtvoer, ruwvoer is de basis... Maar goed, de situatie ligt nu ingewikkeld inderdaad. Het probleem is dat hij deze week weer naar buiten kan, ik kan hem dan maar 1 keer per dag krachtvoer voeren. Stal doet dat niet. En om nou 3 kg in een keer te geven?...
En dan blijft hij buiten 24 u? Anders een emmer klaar zetten die hij krijgt als hij op stal gaat
Doef schreef:AaronYve schreef:Van dat voordroog af is het enige wat echt gaat helpen.
Kun je zelf hooi kopen voor die paar maanden?
Dat kan ik zeker, heb daar ook aan zitten denken. Maar als hij weer naar buiten gaat moet hij weer mee eten van het voordroog. Ik wil hem het liefst lekker buiten, in stal vind hij maar niks. Hij kan wel een uurtje of 2 a 3 per dag in en een klein paddockje worden gezet zodra hij weer mag... Maar die paar uur is ook niks.
Voor nu zou ik inderdaad zijn hooi helemaal zelf kunnen geven en het voordroog van stal stop zetten. Máár, ik durf nu al te vertellen dat stal dit niet voor mij gaat geven. Dit zou ik dan zelf moeten regelen en dat word lastig... Ik betaal ik al meer dan 400 euro per maand. En geloof mij, ik heb alles voor hem over en het geld is het probleem niet hoor... Maar vind het ronduit belachelijk dat ik voor dat geld ook niet gebruik kan maken van het ruwvoer wat bij de prijs inbegrepen zit.
daydream schreef:Ik zou sowieso echt van die zupa naar 1.2 kilo gaan er staat 100 tot 200g Zupa (= 600g tot 1.200g bereidde Zupa) per 100 kg lichaamsgewicht. En ik denk dat de merriemuesli ook wel naar het dubbele kan. En ik zou je ruwvoer zelf zoveel mogelijk vervangen door goed hooi in een slowfeeder en er bij blijven staan bij de slobber ed. Maar vraag eens voeradvies aan een echte voedingsdeskundige?