Lecher antenne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:31

Maar meet ook energie uit of het bij het paard past.
Of dat nu allemaal zo anders is?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:32

Dat vroeg ik me dus ook een beetje af

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:38

Voer uitmeten gebeurt vaak met de biotensor. Met diezelfde tensor kun je ook nog heel veel andere dingen doen dus. Daar werk ik zelf ook mee. Heb aan iemand die de lecher antenne gebruikt wel eens gevraagd wat het verschil nou precies was. Vage ditjes en datjes maar mijn conclusie was dat er niet zo veel verschil was. Het ding ziet er anders uit maar de uitkomst is hetzelfde.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:42

Weer wat geleerd haha.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:04

pluisje88 schreef:
Voer uitmeten gebeurt vaak met de biotensor. Met diezelfde tensor kun je ook nog heel veel andere dingen doen dus. Daar werk ik zelf ook mee. Heb aan iemand die de lecher antenne gebruikt wel eens gevraagd wat het verschil nou precies was. Vage ditjes en datjes maar mijn conclusie was dat er niet zo veel verschil was. Het ding ziet er anders uit maar de uitkomst is hetzelfde.

een lecher antenne moet je instellen op de frequentie van b.v. een orgaan. Een biotensor is meer een soort pendel.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 14:06

Day uitmeten op afstand is me wel echt te vaag. Als je ernaast staat... op een of andere manier kan ik dat nog wel geloven..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:14

Ja dat is vaag zeiden de mensen die voor het eerst met elkaar belde.
Door een draadje met elkaar bellen terwijl je aan de andere kant van het land bent.
Ja dat is vaag zeiden mensen, mobiel met elkaar bellen niet eens een draadje, gewoon zo door de lucht.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:23

Ik heb ook een keer een chiropractor gehad die zo'n pendelstokje mee had (lecher, biotensor, geen idee maar ze deed ook voer doormeten). Ze was er toch voor chiropractie, dus ik dacht nou als dit erbij in zit, ga je gang. Ik was heel erg sceptisch en lachte in mezelf van tevoren bij de uitleg. Maar eerlijk, het heeft me heel erg verbaasd. Er kwam uit waar ik al langere tijd in m'n hoofd mee liep als mogelijkheid (en daar heb ik met geen woord over gerept), en ik heb heel veel baat gehad bij het supplement. Wat zij overigens zelf niet verkocht, maar ze raadde me aan te googelen naar de goedkoopste leverancier. Voer mocht ik blind in boterhamzakjes doen, en er kwam zijn eigen voer uit, dus dat moest ik blijven geven. Mijn andere paard mankeerde niks, in geen enkel opzicht (ook niet voor chiropractie) en heeft ze ook niks voor gerekend.

Dus ik was positief verrast en nu minder cynisch dan ik was, maar ik denk dat het heel veel verschil kan maken wie het stokje bedient/ uitleest.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:08

DuoPenotti schreef:
Door een draadje met elkaar bellen terwijl je aan de andere kant van het land bent.
Ja dat is vaag zeiden mensen, mobiel met elkaar bellen niet eens een draadje, gewoon zo door de lucht.
Ofwel: mensen die het vaag vinden en niet geloven in uitmeten met een lecher antenne op afstand hebben gewoon een kennisachterstand?

Als dat zo is, dan verneem ik graag de wetenschappelijke onderbouwing van dat 'uitmeten op afstand' :j

Telefoneren begon in ieder geval niet als vage notie die naderhand pas bewezen werd, maar als een op wetenschap gebaseerde uitvinding. Subtiel verschilletje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:11

Askja schreef:
DuoPenotti schreef:
Ofwel: mensen die het vaag vinden en niet geloven in uitmeten met een lecher antenne op afstand hebben gewoon een kennisachterstand?

Als dat zo is, dan verneem ik graag de wetenschappelijke onderbouwing van dat 'uitmeten op afstand' :j

Telefoneren begon in ieder geval niet als vage notie die naderhand pas bewezen werd, maar als een op wetenschap gebaseerde uitvinding. Subtiel verschilletje.

Oh wat flauw om mijn woorden zo te verdraaien.... -O-

Ik bedoelde wat je niet ziet kan er toch zijn.

Echt nare manier van zo discussiëren. Moet dat zo echt? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde op deze manier? Voor de gezellige sfeer is het in ieder geval niet, dat is zeker. :n

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:14

En ik vind jouw antwoord dan weer flauw. Want ik maak gewoon duidelijk dat jij appels met peren vergelijkt en jij kunt dat vervolgens niet weerleggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:18

Askja schreef:
DuoPenotti schreef:

Volgens mij is h et niet wetenschappelijk te bewijzen. Onze natuurkundige is er mee begonnen omdat ik zo ver weg woonde en ze gehoord had dat dit kon. We geloofden beiden dat dit niet zou kunnen, maar ze wilde het wel proberen. Inmiddels heeft ze mijn paarden 17 jaar op afstand met de lecher antenne getest.
We hebben het er vaak over gehad, want zij is een nuchtere Friezin die net als ik, eigenlijk wel graag een verklaring voor zouden willen hebben. Die hebben wij niet gevonden. Dus verder als de ervaring heeft geleerd dat het werkt zijn wij niet gekomen.
Wel heb ik altijd→ juist van wege onze beider sceptisch zijn, regulier en lecher samen gedaan en vrijwel altijd kwam er hetzelfde uit, of zette de lecher antenne de dierenarts op het goede meetspoor (zoals bv met die nieren→ de dierenarts had bloed afgenomen en op mijn vraag heeft ze toen ook nieren onderzocht via het bloed→ bingo→ zelfde als Ria kwam eruit.)
Zo ook met wormen onderzoek. Via de foto en lecher antennen kwamen dermate veel afwijkende waarden eruit, dat Ria zei dat dit wel eens zou kunnen wijzen op een fikse wormenbesmetting en ze haar in ieder geval zou willen ontwormen als de dierenarts zou denken dat het paard er sterk genoeg voor is. Dus ik met mijn zakje kak naar de dierenarts→ bingo→ rode bloedworm besmetting en een stevige wormenkuur er achter aan van de dierenarts.
Ik heb het altijd heel erg waardevol gevonden, Ria en de reguliere dierenarts tegelijkertijd laten kijken en dan in overleg met de dierenarts behandelen wat er meestal op neer kwam dat we de lijn van Ria volgden, daar dit toch het vriendelijkste is voor het paarden lichaam die fytotherapie en het bij mijn paarden echt goed werkten.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-01-21 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:19

Ik heb helemaal geen behoefte het te weerleggen.
Mensen vinden het wat door ervaring of vinden dat niet.
Prima toch?

Daarvoor hoef je toch niet naar te doen tegen andere of woorden in de mond te leggen.
Ik vind dat juist een teken van onmacht eigenlijk als dat de manier is om gelijk te willen halen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:22

DuoPenotti schreef:
Ik heb helemaal geen behoefte het te weerleggen.
Mensen vinden het wat door ervaring of vinden dat niet.
Prima toch?

Ik vind dat wel een zwakteaanbod hoor DuoPenotti, en ik zou het wel heel graag bewezen willen zien. Maar volgens mij kan het niet. En dat is heel jammer. Ik denk nl dat ook de lecherantenne als het eenmaal bewezen zou zijn een enorm positief middel kan zijn om mee te werken voor de gewone dierenartsen en dat geeft dus een enorm breed onderzoekspectrum.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-01-21 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:22

Er is niets simpeler dan het toetsen van een apparaat als de Lechner antenne.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:24

Heb (nog) niet het hele topic gelezen, maar wil al wel vast even mijn ervaring delen.
Ik heb hele goede ervaringen met Den Hoek en hun gebruik van de lecher antenne.
Eric heeft wel aangegeven dat het juist gebruiken van de LA eigenlijk te ingewikkeld is voor mensen zonder dierenarts achtergrond.
Hij heeft daarom zelf ook alleen nog dierenartsen in dienst.

Ik vind het heel prettig dat blessures/problemen door de holistische artsen véél sneller en doelgerichter worden vastgesteld, dan in de reguliere geneeskunde waar eerst allerlei onderzoeken plaatsvinden om dingen uit te sluiten. En wat dan overblijft zou het mogelijk moeten zijn.
Hierdoor vinden dure en soms pijnlijke of vervelende onderzoeken plaats die soms helemaal niet nodig zijn.
Zelfde geldt voor voorgeschreven medicijnen die dan niet of zelfs averechts werken.
Met de LA wordt vooraf getest of een medicijn zinvol gaat zijn, of welke medicatie wel of niet goed te combineren is voor een specifiek dier en diens specifieke kwaal.
Veel meer behandeling op maat dus. Ook fijn dat het veel duidelijker kan worden óf en hoeveel pijn een dier heeft.

Voor mij is het dus wel een vereiste dat iemand opgeleid arts is. Bij Den Hoek werken artsen die allemaal jarenlang ervaring hebben in de reguliere zorg, en deze ervaring tevens inzetten. Ze zijn zeker niet tégen de reguliere geneeskunde, maar hebben heel veel aanvullende opleidingen gedaan. Hierdoor is hun blik veel ruimer en zijn hun mogelijkheden groter.
Dit spreekt mij heel erg aan en ik heb met meerdere honden en paarden goede ervaringen met hun.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 15:26

Den hoek geeft er wel cursussen in.. ook voor niet dierenartsen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:26

Een dierenarts die een LA tevoorschijn haalt kan bij mij onmiddelijk vertrekken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:31

pien_2010 schreef:
Ik vind dat wel een zwakteaanbod hoor DuoPenotti, en ik zou het wel heel graag bewezen willen zien. Maar volgens mij kan het niet. En dat is heel jammer. Ik denk nl dat ook de lecherantenne als het eenmaal bewezen zou zijn een enorm positief middel kan zijn om mee te werken voor de gewone dierenartsen en dat geeft dus een enorm breed onderzoekspectrum.

Zoals je ziet zijn er al dierenartsen die dat gebruiken, daar dus de goede aanvulling van zien. En daar dan ook het bewijs voor merken, als dat ding het steeds mis zou hebben hadden ze het al lang weer aan de kant gegooid.
Voor mij is dat bewijs genoeg.

Andere die daar niets voor voelen, de keuze is reuze hier in NL.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:44

Muze schreef:
Den hoek geeft er wel cursussen in.. ook voor niet dierenartsen.

Dat zou best kunnen ja, maar je komt niet te werken in de kliniek, en ik wil iemand zonder arts achtergrond ook niet aan mijn dieren. ;)

Den Hoek werkt overigens veel met phytotherapie en veel minder met homeopathie.

De eerste keer dat ik kennis maakte met Eric Laarakker had hij nog geen eigen kliniek.
En het was met een hond, met wie ik meerdere reguliere dierenartsen en vee artsen was afgelopen en die letterlijk op sterven na dood was.

Toen ik de spreekkamer bij Eric binnen liep en vertelde wat de diagnose was, maar dat ze niet beter werd, zag hij direct dat de diagnose niet klopte.
Dankzij hem knapte ze razendsnel op en heb ik nog jaren een blije, energieke hond gehad :j
Ik had meestentijds geen flauw benul van wat hij precies deed, maar zag haar zienderogen verbeteren.
Ik ben hem daar eeuwig dankbaar voor. :)

Iedereen moet doen waar hij zichzelf het beste bij voelt. Wel vind ik het vreemd dat mensen ineens gaan spreken in termen als "ik geloof er niet in"
Het heeft net zo veel of weinig te maken met geloof als de reguliere geneeskunde.
De holistische geneeskunde is voor een groot deel gebaseerd op oude Chinese geneeskunde, en niet zomaar verzonnen ofzo. Mijn dieren hebben ook veel baat gehad bij acupunctuur. Dat vinden mensen dan vaak ineens weer wel acceptabel.
En wetenschap is niet een soort aangeboren waarheid ofzo. Het is óók door mensen uitgevonden en gebaseerd op afspraken, wanneer iets "wetenschappelijk bewezen" mag worden genoemd.
Dat is dus een afspraak. Niet zoiets feitelijks als een boom of een plant ofzo. Maar in planten moet je blijkbaar "geloven", terwijl uiteindelijk álle geneeskunde afkomstig is van planten. Behalve dat het in de reguliere geneeskunde soms behoorlijk kunstmatig is geworden. :=

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:57

Wat jij beschrijft Nikass had ik dus met mn paard 20 jaar geleden bij Erik. Dier was opgegeven door de dierenarts en dan bij Erik terecht gekomen. Paard is daarna helemaal hersteld en heeft nog Z gelopen en is paar jaar geleden op 34 jarige leeftijd overleden.
Dus ja, ik denk dat de Lecher antenne echt wel iets kan bijdragen als je klachten hebt die niet zo duidelijk zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:05

DuoPenotti schreef:

_O- _O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:11

Askja schreef:
DuoPenotti schreef:

Zolang ze het op de universiteitsklinieken niet gebruiken en zolang er geen publicaties van wetenschappelijk, peer reviewed, onderzoek is, verwijs ik de lecher naar de fabeltjeskrant.

En ja, ik ken de wereld van de alternatieve diagnostiek en geneeswijzen behoorlijk goed.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:37

Voor zover ik weet weken biotensors en lecher antennes een beetje op dezelfde manier.. Ik weet niet welke mijn therapeut gebruikt, maar ik ben er heel tevreden over..

Net als bij eigenlijk alles is t instrument enkel zo goed als degene die het in handen heeft.. dus ik ben wel kieskeurig als t aan komt op wie ik laat komen..

Zelf laat ik eigenlijk altijd eerst alternatief komen voor regulier tenzij het zeer acuut is, lees t bloed spuit eruit, flinke koliek of er moet gehecht worden.. in t verleden heb ik t vaker andersom gedaan maar dit kostte me telkens een godsvermogen zonder dat ik geholpen werd, wat uiteindelijk via de alternatieve weg wel lukte..

De opmerking dat als t effectief zou zijn, het in t ziekenhuis wel gebruikt zou worden, gaat imo ook niet op aangezien onze gezondheidzorg erop gericht is dat ziek zijn geld oplevert en de farmaceutische industrie heeft grote belangen.. er gaat gewoon veel geld in om en helaas komt geld toch vaak voor de mens.. waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat dokters ons niet beter willen maken..

Ik maak bijvoorbeeld ook vaak gebruik van NES.. ik heb begrepen dat hier ook onderzoek naar gedaan is, al heb ik dat niet zelf opgezocht en gelezen.. ik denk ook dat NES heel goed te onderzoeken is, dus t is mij eigenlijk een raadsel waarom dat niet vaker gebruikt wordt in de reguliere zorg.. ik vermoed dat dat toch een geld kwestie is..
Daarnaast ben ik van mening dat wetenschappelijk bewijs ook niet altijd wat zegt.. en imo hoeft iets ook niet wetenschappelijk bewezen zijn om werkzaam te zijn

Tot slot heb ik zelf ook aardig wat energetisch werk mogen doen door middel van familie opstellingen en ik blijf me daar altijd weer over fascineren hoe zoiets werkt.. het heeft mij (en mijn dieren) in ieder geval veel opgeleverd..
Het uitmeten op afstand heeft overigens ook met energetisch werk te maken.. mocht je dat zelf eens willen ervaren kan ik je van harte aanraden eens opstellingswerk te doen of je hier in te verdiepen

Vroeger was ik ook altijd sceptisch.. tegenwoordig sta ik voor veel dingen open om het te ervaren voordat ik oordeel.. daar begint het imo mee..
Als je daar niet voor open staat is dat ook prima natuurlijk.. maar t zou fijn zijn als er dan niet altijd zo hard geoordeeld wordt over iemand die dat wel doet

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:19

Even voor de duidelijkheid: ik had het in mijn reactie op DuoPenotti specifiek over het uitmeten met een Lecher antenne op afstand. Want daar reageerde zij weer op met haar telefoonvergelijking.

Aardstralen, trillingen en energiebanen zijn fysiek niet meetbaar. Dat ligt niet aan de Lecher antenne op zich, maar aan het feit dat het bestaan van aardstralen, trillingen en energiebanen niet wetenschappelijk aangetoond is. Op wat voor manier dan ook.

Als er al iets waargenomen/zichtbaar gemaakt kan worden met een Lecher antenne, is het elektromagnetische straling (daar is het ding ook oorspronkelijk voor ontworpen). Om die reden kan ik me op zich bij fysiek 'uitmeten' met een Lecher antenne nog wel iets voorstellen - alleen vraag ik me af wat er dan precies gemeten wordt. En als dat al niet duidelijk is, hoe kun je daar dan allerlei diagnoses op baseren?
Het werkelijk enige waar ik op kan komen, is dat degene die de Lecher antenne (of biotensor, of wat dan ook) hanteert, zélf een goed gevoel heeft voor het opsporen van minieme, nauwelijks waarneembare fysieke afwijkingen, en dat diegene daar helemaal geen meetapparaat voor nodig heeft - en zich dat misschien zelf niet eens realiseert. De eigen gave wordt dus op het meetinstrument geprojecteerd.
Ik ken iemand in mijn directe omgeving die werkelijk broodnuchter is en dit ook heel goed kan, dat opsporen van kleine verstoringen. Gewoon met blote handen. Doet er verder niets mee en hecht er ook geen enorme betekenis aan.

Op afstand uitmeten (van wat? Een foto?) m.b.v. een Lecher antenne is echter, hoe je het ook wendt of keert, gewoon complete onzin. Op afstand iets meten met een apparaat dat bedoeld is voor fysiek gebruik ter plaatse is immers per definitie onmogelijk.