Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:Als de pony niet beter wordt van buut probeer dan eens metacam.
Als het arme beestje er al drie weken zo bij staat zou de kliniek geen slecht idee zijn.
Ook even de voorhoeven op de foto zetten,zolang niet normaal belasten is het niet onwaarschijnlijk dat het hoefbeen flink gekanteld is
Kinke schreef:er wordt antwoord gegeven, maar niet op de vraag waarom dat arme dier nog niet naar een kliniek is gebracht
Charaz schreef:De meerwaarde van op de kliniek staan zie ik ook niet zo snel, wel lijkt me intensief overleg met de dierenarts goed.
Mada schreef:Hier zeker mee gebaat is zou je denken maar als je het diertje kent
Je haar hier geen goed mee doet
Ze krijgt alle onderzoeken aan huis en ja dat kost me veel meer als dat ze in een kliniek zou staan
We doen wat voor haar 't beste is en ik weet waar de grens ligt
ellepel schreef:ik denk eigenlijk toch dat je beter dit aan je veearts kunt vragen.
dat is degene die die pillen heeft voorgeschreven en weet waarom.
misschien is het juist een bijwerking van de medicijnen dat ze dat op het filmpje doet?
probeer zo duidelijk mogelijk je informatie hier neer te zetten anders krijg je ontzettend veel verschillende ideetjes en oplossingen.
_Nelleke_ schreef:Maar als ik het goed begrijp loopt deze pony nog op gras? Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze 'zenuwpillen' krijgt.
Heel sneu om je paardje zo te zien TS. Het is nu wel tijd om echt even goed door te pakken en uit te zoeken wat er nu precies is en hoe je je paardje zo goed mogelijk kan helpen.
Ninx schreef:_Nelleke_ schreef:Maar als ik het goed begrijp loopt deze pony nog op gras? Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze 'zenuwpillen' krijgt.
Heel sneu om je paardje zo te zien TS. Het is nu wel tijd om echt even goed door te pakken en uit te zoeken wat er nu precies is en hoe je je paardje zo goed mogelijk kan helpen.
Dat idee heb ik ook......
En dat zou met de wisselende fructaanlevels wel eens de boel steeds kunnen verergeren.
Een paard dat neigt naar bevangenheid of zelfs bevangen is hoeft geen speciaal voer, wel een aangepast dieet.
Deze website heeft het wel erg goed omschreven, hoe meer je weet, hoe beter je voor je paard kunt zorgen:
https://www.hoefnatuurlijk.nl/nl/founder.html