nicky_rilana schreef:Misschien een hele domme vraag, maar wat wil je opereren aan artrose? Meestal zijn operaties juist slecht en vergroot het de kans op artrose.
Het enige wat ik ken en bewezen werkt is de knie distractie (bij mensen) dit zorgt voor nieuw kraakbeen.
Popstra schreef:De techniek staat niet stil. Ze kunnen Tegenwoordig best veel. Ze vijlen rustig delen weg die in de weg zitten.
Daarom adviseren ook velen Equitom omdat die heel ver zijn op dat gebied.
nicky_rilana schreef:Ik ben geen equitom fan maar weegt het wegvijlen van stukje kraakbeen die in de weg zitten, Waardoor je dus alsnog minder kraakbeen hebt. En dus nogsteeds een vorm van artrose hebt. En door dat er in geopereerd wordt (wat ook vergrootte kans op artrose geeft). Daar tegen op? Ik zou het zelf echt niet doen. Er is echt nog geen oplossing voor artrose. Anders zouden er echt veel mensen en dieren geholpen worden.
Ook equitom niet, hij verteld zijn verhaal, verdient geld. En enkele jaren laten is het afgelopen, want dat staat het paard alsnog met artrose.
Artrose weghalen in het gewricht gaat niet, omdat je dan het kraakbeen beschadigt. Kraakbeen herstelt niet. Beschadigd kraakbeen wordt weer bot. De artrose zal dan dus steeds terugkomen.
Toch zijn er wel positieve geluiden, omdat men er in is geslaagd uit stamcellen kraakbeen te laten groeien. Eerder lukte dat niet omdat kraakbeen steeds weer bot werd. Hoever ze nu met die studies zijn weet ik niet. Maar de universiteitsklinieken zullen dat wel weten denk ik.